Pakko varmaan pitää somelakkoa joulun aika
Onnellisen jouluidyllin hehkutus on jo alkanut. Tunnelmalliset kodit, onnelliset parisuhteet. Tonttupukuiset mummon ihanat pikku kullanmurut, mummolle tärkeintä maailmassa. Kaikki lämpö ja rakkaus ja parisuhteitten onnea hehkuvat halauskuvat. Sitten aattopöydät, kuvat lahjoista. "Meillä panostetaan tänä jouluna yhdessäoloon, vain pari lahjaa laitetaan. Tässä omat timanttisormukseni "
Kyllähän minä tiedän, ettei kaikki välttämättä ole sitä, miltä somen perusteella voisi olettaa, mutta sattuu se siltikin.
Kommentit (8)
Voithan aina av:llä lukea perhehelveteistä :)
Mä laitoin jo puhelimen äänettömälle, enkä aio avata ovea kenellekään kutsumattomalle kyläilijälle. Somessa en jaksa pyöriä niiden ainaisten jouluruokakuvien ja muun hehkutuksen takia. Käperryn viltin alle hyvän kirjan kanssa ja vietän laatuaikaa kotona, sekä ulkoillen.
Koko instagram on ihan pelkkää kulissia jolla yritetään saada sulle huono ja kateellinen olo, ja jatkuvaa itsensä narsistista esille tuomista, koska onnellisuus on menestymisen mittari. Hullua silti että ihmisen aivot koukuttuu tohon myrkylliseen someen niin pahasti. Suosittelen sinulle poistumaan sieltä joulun sijaan koko loppuelämäksi! Tein itsekin niin ja voin nykyään paremmin. Ei tarvitse enää ikinä lukea miten muut ovat aina niin #kiitollisiasiunattuja ja onnellisia
Niin se on paras. En aio vastata sukulaisten syyllistyspuheluihinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko instagram on ihan pelkkää kulissia jolla yritetään saada sulle huono ja kateellinen olo, ja jatkuvaa itsensä narsistista esille tuomista, koska onnellisuus on menestymisen mittari. Hullua silti että ihmisen aivot koukuttuu tohon myrkylliseen someen niin pahasti. Suosittelen sinulle poistumaan sieltä joulun sijaan koko loppuelämäksi! Tein itsekin niin ja voin nykyään paremmin. Ei tarvitse enää ikinä lukea miten muut ovat aina niin #kiitollisiasiunattuja ja onnellisia
Mä uskon kyllä että suurin osa tavan tallaajista postailee ihan vaan sen takia, että on kiva jakaa mukavia asioita muille, eikä minkään narsistisen esilläolon takia. Joka tapauksessa se ikuisen ilon ja onnen tulva saa ainakin minulle pahan olon aikaiseksi, ja siksi tein itsekin sen päätöksen että lopetin somen seuraamisen. Tilit on olemassa, mutta sovellukset poistettu puhelimesta. Yllättävää oli että en ole kaivannut ollenkaan somea, ja joka kerta (ehkä kerran kuussa) kun kirjaudun sisään, niin sisältö on niin tyhjänpäiväistä, että en sitä jää enää selaamaan. Ne iänikuiset puolituttujen maisema-, eläin- ja ruokakuvat ja ajoittaiset avautumiset, huoh. Mieluummin kyselen kuulumisia kun nään livenä ihmisiä.
Minä olen vaan onnellinen toisten puolesta ja mielelläni katson kaikkea jouluu liittyvää vaikka itse yksin joulun vietänkin, mutta olen hengessä mukana.
Joulu.