Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka menetitte luottotiedot täysin ilman omaa syytä

Vierailija
08.12.2021 |

Miten se tapahtui?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono parisuhde valinta

Sehän oli sun ikioma syy eli oma valinta, veeti.

Vierailija
42/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on talous kunnossa mutta entinen ystäväni shoppaili yli varojensa, osti talon ja remppasi sitä yli varojensa. Sitten myi sen pakon edessä ja pankkilainaa jäi, lisäksi riiteli jostain käräjillä vanhempiensa kanssa ja hävisi senkin juttunsa, velkantui oikeudenkäyntikuluista lisää.

Nyt hän on 70 vuotta lähestyvä eläkeläinen, joka shoppailee edelleen krääsää pakonomaisesti ja hankki kaksi pientä rotukoiraa ihan vain koska kaikki suosittelivat olla tekemättä niin.

Ja tietenkin hän tinderöi epätoivoisesti yrittäen löytää rikkaan kumppanin maksamaan velkansa.

Puuttuu impulssikontrolli ja itsereflektio. Kaikki aina muiden syytä, ei koskaan omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi menettää luottotiedot niin, että ei itse ole voinut vaikuttaa asiaan?

Esim. siten, että kumppani (nykyään ex) on ottanut minun henkilötiedoillani ja pankkitunnuksillani selkäni takana kaikkia mahdollisia lainoja, kulutusluottoja ja pikavippejä, ja piilottanut laskut. Siinä kohtaa kun asia on paljastunut, on velkaa kertynyt jo kymppitonneja.

MIKSI sillä silloisella kumppanilla on ollut sun pankkitunnukset?

Mä olen ollut reilut 20 vuotta naimissa, meillä on omat tilit ja yhteinen tili sekä yhteinen asuntolaina. Puolisoni EI ole koskaan tiennyt pankki/luottokorttini koodia tai pankkitunnuksiani. Siihen ei ole mitään tarvetta. Itse asiassa pankkitunnusten luovuttaminen eteenpäin on kielletty jo siinä sopimuksessa, jonka olet niistä pankin kanssa tehnyt.

Jos siis olet itse antanut pankkitunnukset kumppanille - oma syy. Jos hän on ne sulta väkivallalla uhaten vaatinut - rikosilmoituksen paikka.

Yhteinen asuntolaina oli minulla se syy. Sairastuin ja olin kanttuvei sairaalassa 3kk. Kela maksoi vasta 5kk päästä sairastumisestani. 

Ero siihen päälle. 

Vierailija
44/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta tunnen näitä. Ovat krääsärippuvaisia eivätkä hoida mitään asioitaan kunnolla. Aina vähän sinne päin. Jotain neuroepätyypillisyyttä tai pershäiriötä taustalla todennäköisesti, myös riippuvuuksia. Ostoholismi on todellinen ilmiö ja vertautuu hamstraukseen. Haalitaan tarpeetonta rojua koska turvallisuudentunne puuttuu. Ostellaan roinassa rakkautta, jota ei ole saatu tms.

Vierailija
45/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. siten, että kumppani (nykyään ex) on ottanut minun henkilötiedoillani ja pankkitunnuksillani selkäni takana kaikkia mahdollisia lainoja, kulutusluottoja ja pikavippejä, ja piilottanut laskut. Siinä kohtaa kun asia on paljastunut, on velkaa kertynyt jo kymppitonneja.

MIKSI sillä silloisella kumppanilla on ollut sun pankkitunnukset?

Mä olen ollut reilut 20 vuotta naimissa, meillä on omat tilit ja yhteinen tili sekä yhteinen asuntolaina. Puolisoni EI ole koskaan tiennyt pankki/luottokorttini koodia tai pankkitunnuksiani. Siihen ei ole mitään tarvetta. Itse asiassa pankkitunnusten luovuttaminen eteenpäin on kielletty jo siinä sopimuksessa, jonka olet niistä pankin kanssa tehnyt.

Jos siis olet itse antanut pankkitunnukset kumppanille - oma syy. Jos hän on ne sulta väkivallalla uhaten vaatinut - rikosilmoituksen paikka.

Yhteinen asuntolaina oli minulla se syy. Sairastuin ja olin kanttuvei sairaalassa 3kk. Kela maksoi vasta 5kk päästä sairastumisestani. 

Ero siihen päälle. 

Kuulostaa siltä että sairastuit itseaiheutetusti ja olit sössinyt suhteesi jo sitä ennen. Psyykeä voi hoitaa jo siinä vaiheessa kun mieli on maassa, ei tartte odotella psykoosiin asti.

Laskuille saa maksuaikaa pyytämällä ja Kelan päätöksiä voi kiirehtiä, sairaalassa olisi ollut sosiaalityöntekijä auttamaan sua siinä.

Vierailija
46/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin teet rikosilmoituksen, minkä jälkeen velat siirretään rikoksen tehneen nimiin ja luottotietosi puhdistetaan.

Asia ei ole noin yksinkertainen. Pitkäaikainen prosessi.

Vierailija
47/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi siten, että vanhempi tilaa lapsensa nimissä tavaraa ja jättää laskut maksamatta.

Vierailija
48/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mahdollisuus on esim. se, että joku on salaa ottanut sun tiedoilla vippejä ja jättänyt maksamatta. Olen kuullut tapauksista joissa esim. henkilön vanhempi tai puoliso on tehnyt näin.

Tuossa tilanteessa luottotiedot korjataan, kun rikosilmoitus on tehty. Jos ilmoitusta ei halua tehdä, luottotietojen menettäminen on oma syy. 

Sä meinaat että teet rikosilmon ni poliisi ilmotta ulosotolle että voitte poistaa merkinnät. Hoh hoijaa, et kyllä tiedä yhtään mistä puhut.

Vierailija
49/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin peliongelmaan ja luottotiedot meni.

Vierailija
50/50 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin toiminta. Tosin on toiminimi eikä Oy. Tein muutoksia työnkuvan eli muutin painotusta eri toimialaan ja olin kertonut asiasta puoli vuotta etukäteen ja käsitin asian olevan ok mutta kun vähensin toimintaa niin pankki siirsi liki kaikki varat sulku tilille ilman mitään ennakko keskusteluja joten elämä pysähtyi siihen. Ainoa syy varautuminen tuleviin lainanlyhennyksiin. Eivät suostuneet mihinkään neuvotteluun asiassa. Sama voi käydä jos vaihdat työpaikkaa ja on joku asunto yms laina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi