Isä pettää äitiä. Kerronko?
Löysin tietokoneelta auki jääneen skypekeskustelun. Isäni oli yöllä keskustellut jonkun naisen kanssa useamman tunnin ja jättänyt vahingossa auki. Isäni on aikaisemminkin pettänyt äitiäni vuosia sitten, äitini sai tietää ja antoi lopulta anteeksi pitkän harkinnan jälkeen. Kerta ei kuitenkaan ollut ainoa vaan se toistui vielä pari kertaa, kuitenkin äiti on joka kerta antanut anteeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kerronko äitilleni? En haluaisi satuttaa äitiäni, mutta tuntuu etten voi olla hiljaakaan, enkä käyttäytyä normaalisti isäni seurassa. Itse ainakin haluaisin tietää. Auttakaa, mitä tekisitte? :(
Kommentit (20)
Sinuna kertoisin. Äidistäsi olisi varmasti kamalaa saada tietää joskus myöhemmin, että sinäkin tiesit asiasta, mutta salasit sen. Ei lasten kyllä kuuluisi joutua aikuisten sotkuja hoitamaa. Saanko kysyä että oletko minkä ikäinen?
Olisikohan syytä jutella isäsk kanssa ensin. Sitten teet päätöksen niin kuin parhaaksi näet.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:49"]No, perjaattessa kannattaa kertoa mutta sinulla voi mennä välit isäsi kanssa:*(
[/quote]
Ymmärtäisin jos kerta olisi ensimmäinen, mutta nyt tämä isä jo tietää että on vaan ja taas ajan kysymys että koska jää kiinni ja kenelle. Ja tärkeintä on mun mielestä tehdä oikein, eikä mahdollistaa tollasen sian touhuja.
Sano isälle että kertoo itse äidillesi tai sinä kerrot.
Keskustele ensin isäsi kanssa ja sano sille mitä tiedät ja että aiotkertoa äitille.
Olen 18. Kerroin siskollenikin, eikä yhtään tiedetä miten toimia. Tuntuu että se ei tule äitille yllätyksenä, kerta kun ei ole ensimmäinen, mutta jotenkin en vaan halua satuttaa häntä :( ja välit menkööt isääni, meillä ei muutenkaan ole mitenkään läheinen suhde, joten siitä en ole huolissani.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:50"]Olisikohan syytä jutella isäsk kanssa ensin. Sitten teet päätöksen niin kuin parhaaksi näet.
[/quote]
Tottakai se isä sanoo että on pahoillaan ja lopettaa heti pettämis hommat, kunhan tämä lapsi on vaan hiljaa. Voit toki sanoa, että kertoo joko itse tai sitten sinä kerrot.
Olen niin pahoillani puolestasi :( Itse saman kokeneena (isä petti äitiä), olen myös tosi vihainen sinun isälle puolestasi -toki myös äitisi puolesta.
Onko mahdollista, että puhut ja kovistelet ensin isääsi? Jospa isäsi tehtävä olisi ihan itse kertoa äidillesi.
Ja kyllä, minäkin äitinä ja vaimona tahtoisin tietää. Ei ole perheen lasten asia joutua kantamaan tuollaisia salaisuuksia. Ja kyllä äitisi ansaitsee tietää!
Paljon voimia!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:49"]No, perjaattessa kannattaa kertoa mutta sinulla voi mennä välit isäsi kanssa:*(
[/quote]
Jos välit menee kertomisesta isän kanssa, se mies ei ole mikään isä!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:53"]Olen 18. Kerroin siskollenikin, eikä yhtään tiedetä miten toimia. Tuntuu että se ei tule äitille yllätyksenä, kerta kun ei ole ensimmäinen, mutta jotenkin en vaan halua satuttaa häntä :( ja välit menkööt isääni, meillä ei muutenkaan ole mitenkään läheinen suhde, joten siitä en ole huolissani.
Ap
[/quote]
Noni, päätöshän on sitten helppo. Eli kerrotte. Enemmän se satuttaa teidän äitiä mitä kauemmin sitä jatkuu ja mitä enempi teitä perheestä siitä tietää ennen häntä. Lopulta kun kaikki paljastuu, enemmin tai myöhemmin.
No tuohan on sun vanhempien välinen asia joten ei kannata puuttua siihen.
Kiitos kaikille tsemppaavista vastauksista! Olen koko päivän miettinyt, että onko mulla oikeus puuttua asioihin. Mieluiten otan siis itse asian puheeksi äitini kanssa kunhan tulee kotiin. Asia on jo niin monta kertaa toistunut, että uskon äitin antavan taas anteeksi, mutta ei sillä ole mitään väliä kunhan saan itse kerrottua. Olen niin vihainen isälleni, että joutuu sekoittamaan minutkin tähän..
Unohda! Mitä välii? Ne on aikuisten juttuja eikä kuulu sinulle. Tuossa käy pian niin, että tulee riita ja isäsi jättää perheen.
Kerro vaan äidille. Mutta älä tule tänne itkemään kuinka ilkeä isäsi kehtas jättää sut ilman perintöä. Sitä saa mitä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:47"]
Löysin tietokoneelta auki jääneen skypekeskustelun. Isäni oli yöllä keskustellut jonkun naisen kanssa useamman tunnin ja jättänyt vahingossa auki. Isäni on aikaisemminkin pettänyt äitiäni vuosia sitten, äitini sai tietää ja antoi lopulta anteeksi pitkän harkinnan jälkeen. Kerta ei kuitenkaan ollut ainoa vaan se toistui vielä pari kertaa, kuitenkin äiti on joka kerta antanut anteeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kerronko äitilleni? En haluaisi satuttaa äitiäni, mutta tuntuu etten voi olla hiljaakaan, enkä käyttäytyä normaalisti isäni seurassa. Itse ainakin haluaisin tietää. Auttakaa, mitä tekisitte? :(
[/quote]
Tätäkään ongelmaa sulla ei olisi jos olisit ollut lukematta toisten sähköistä viestintää. Sitä se rikollinen toiminta teettää.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Tätäkään ongelmaa sulla ei olisi jos olisit ollut lukematta toisten sähköistä viestintää. Sitä se rikollinen toiminta teettää.
[/quote]
Keskustelu oli jäänyt AUKI. Ja luulen että kuka vaan siinä tilanteessa olisi lukenut loppuun asti.
Kiitos kaikille vielä, otetaan asia puheeksi äidin kanssa illalla. Tuntuu kamalalta, mutta ei nähdä muutakaan ratkasua.. en minäkään olisi halunnut tietää, olisi edes toiminut salassa eikä perheen yhteisellä koneella jossa kiinnijäämisen riski on suuri. Olen niin vihainen isälleni että olen nyt tässä tilanteessa tahtomattani :( pakko on kertoa, äiti saa päättää sitten mitä tekee.
Ap
Itse olin tyytyväinen, kun tyttäreni kertoi minulle isänsä pettäneen minua. Oli nähnyt nämä 2 sankaria kaupungilla.
Onko aina ollut tämä sama nainen kyseessä?
No, perjaattessa kannattaa kertoa mutta sinulla voi mennä välit isäsi kanssa:*(