Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa työpaikan kahvitauot

Vierailija
13.03.2015 |

En tykkää, että pitäisi mennä aina kahvitauolle, istumaan, kun haluaisin saada työt tehdyksi ja päästä ajoissa kotiin. Minusta pitäisi voida olla vapaaehtoista mennä kahvitauolle ja vaikka haluttaisiinkiin jotain yhteisöllisyyttä en halua mennä, jos on ongelmia kotona , niin en jaksa esittää muiden silmissä että voin hyvin. Työni jaksan kyllä tehdä, mutta en jaksa sitä, että pakolla pitää osallistua kaikkiin kesteihin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko skipata kahvitauot osan viikosta? Käydä vaan nopeesti, 5 min? Vedota työkiireisiin tai että töistä pitää lähteä ajoissa että ehtii paikkasn X? Ja ei kai sosiaaliset kahvitauot ole pakollisia?

Vierailija
2/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitää edes 15min päivässä jaksaa skarpata ja olla sosiaalinen. Olet työntekijänä vastuussa myös työpaikan ilmapiiristä omalta osaltasi, poisjäänti kaikista sosiaalisista kuvioista vahingoittaa ryhmähenkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä joskus menenkin, mutta tosi kiva mennä itkuisena kaikkien eteen jos ollut riita miehen kanssa. En halua alkaa muille selittelemään, miksi itken ja he ottaisivat taas siitä huolta.

Mielummin teen työni hiljaisuudessa niin en vanhingoita omalla perhetilanteellani enää muita, jotka eivät ole asianosaisia siihen. Saan hirveän paniikki kohtauksen, jos mieltäni on järkytetty ja yhtäkkiä joudunkin sitten muiden ihmisten eteen.

Vierailija
4/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa paikassa AP oikein on töissä jos kahvitauot ovat "pakollisia"? Meillä kyllä mennän suunnilleen samoihin aikoihin kahville, jos se kunkin aikatauluihin sopii. Mutta kun porukkaa on kuitenkin paikalla joka päivä erilainen kokoonpano ja kaikilla vähän eri aikataulut, joten kukaan ei ihmettele, jos joku "puuttuu" kahvipöydästä.

Vierailija
5/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mikä ihmeen pakko niille on mennä! Juo kahvisi työpöydän äärellä ja mene kahvihuoneeseen vaan silloin kiun itse haluat. Eihän sitä aina jaksa muita katsella. Ja nyt kun sä aloitat sen tavan, niin varmasti moni muu on salaisesti helpottunut ja uskaltaa tehdä itse samoin. Jos teidän työpaikalla on tullut sanaton pakko, tapa, siitä että kaikki käy yhteisissä tiloissa yhtä aikaa kahvilla.

Vierailija
6/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös kahvitauot on turhia. en edes juo kahvia tai teetä. Mieluummin tekisin vain työt ja lähtisin aiemmin kotiin. Työn lomassa on toki ihan mukava jutella työkavereiden kanssa.

Vierailija
7/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on epäsosiaalinen nyhverö

Vierailija
8/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yhdessä paikassa esimies ( aggressiivinen lesbo ) alkoi huutaa minulle suljettujen ovien takana että olen eristäytynyt työryhmästä kun päivän kolmesta kahvitauosta yhden olin kaupungilla ja söin myös lounasta kaupungilla .

Vierailija
9/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin nyt huolissani Ap:n perhetilanteesta kuin kahvitauoista. Mikä siellä kotona on vikana, jos töissä koko päivän itkettää? Jos sen ongelman saisi ratkaistua niin voisi ehkä kahvikin taas maistua seurassa.

Vierailija
10/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kahvitauolta "lintsaavia" pidetään epäsosiaalisina ja pätemisen tarpeessa olevina tärkeilijöinä, ja heidät savustetaan aina firmasta ensimmäisenä ulos, joko yt:iden avulla tai muulla tavoin :( Minä en päätä sitä, mutta näin se vaan on.

Vierailija
11/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:02"]

No kyllä joskus menenkin, mutta tosi kiva mennä itkuisena kaikkien eteen jos ollut riita miehen kanssa.

[/quote]

Jätä se sika!!!

Vierailija
12/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että jollain muullakin sama ongelma kuin mulla. Haluan keskittyä töihin. Jatkuva sosiaalisuus on rasittavaa ja syö energiaa. Jos työpaikalla ei ollenkaan jutella työkavereiden kesken, tulee yksinäinen ja vainoharhainen olo. Eli kohtuullinen sosiaalisuuden määrä on ok. Mielestäni yksi kahvitauko päivässä riittäisi vallan mainiosti, mutta meidän työpaikalla niitä on kaksi, ja molemmat venyy usein puolituntisiksi. Muodon vuoksi kukaan ei koskaan jää pois kahvitauolta, joten en sitten itsekään kehtaa jäädä. En halua tulla muiden työkavereiden hyljeksimäksi enkä tietenkään halua saada potkuja epäsosiaalisuuteni takia. Kahvitauon aiheet ovat mielestäni poikkeuksetta tylsiä ja yhteishengen luominen on usein teennäistä, ja siksi on aina yhtä ikävää mennä kahvitauolle. En osaa itsekään luoda yhteishenkeä kahvipöydän ääressä. Olen kyllä kiinnostunut työkavereideni kuulumisista, mutta monen ihmisen läsnä ollessa ei tunnu luontevalta kysellä kuulumisia keltään. Usein olen hiljaa ja luen lehteä. Kaikki tyhjänpäiväinen höpöttäminen ärsyttää. Minut saa leimata epäsosiaaliseksi, mutta teissä "sosiaalisissakin" persoonissa on omat puutteenne. Usein vedätte omaa show'tanne tajuamatta sitä, ettei ketään oikeasti kiinnosta.

Vierailija
13/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on epäsosiaalinen nyhverö

No mitä sitten? Niin minäkin olen ja onnellinen niin. Kahvitauko sucks.

Vierailija
14/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan menneen työpaikan jossa joku soitti kelloa kilikili, kaikki kahvitunnille. Kaksi kertaa päivässä. Ai jumalauta ärsytti.

Vierailija
15/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nää Lotto, Putous, sarjatappajamurhaajan etsintä, jääkiekkoliiga..sama päivästä toiseen. Blaah.

Onneksi yksi työkaveri on pimahtanut ja luulee, että Israelin turvallisuuspalvelu, CIA ja venäläiset vakoojat jahtaavat sitä. Sen juttuja on hauska kuunnella.

Vierailija
16/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia töitä te oikein teette, jos on aikaa pitää YHTEISIÄ kahvitaukoja??? Olen käynyt töissä nyt 20 vuotta, eikä yhdessäkään työpaikassa ole ollut yhteisiä, pakollisia kahvitaukoja. Tauot pidetään, kun tai jos ehditään ja kahvia ja välipalaa haetaan silloin kun ehtii. Syömässä käydään yhdessä ja vaihdetaan kuulumisia, mutta valitettavasti sekään ei aina onnistu, kun on yllätysyllätys niitä töitä ja asiakkaita. Ollaan kuitenkin ihan sosiaalisia ja tykkään kovasti työkavereistani. 

Vierailija
17/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä muistan menneen työpaikan jossa joku soitti kelloa kilikili, kaikki kahvitunnille. Kaksi kertaa päivässä. Ai jumalauta ärsytti.

Ei oo todellista! MISSÄ tuommoista on :D 

Vierailija
18/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi ei ole tuollaista työyhteisöä. Me keretään juttelemaan (toimisto) työn ohessakin, ei tarvitse erikseen kahville mennä. Inhoan tuollaisia pakkorupatteluhetkiä. Yleensä en edes käy kahvitauolla vaan haen kupin työpöydän ääreen ja teen hommia samalla.

Vierailija
19/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, kun AY-liike on ne tauot duunareille taistellut, niin ne ovat pyhä lehmä.

Vierailija
20/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ongelma on henkilön pääkopassa jos ei yhtä kahvitaukoa kestä muita työkavereitaan, puhumattakaan siitä että olisi itkemättä? En usko että on vaikuttamatta työpanokseen tälläiset henkiset ongelmat. Vaan suomessa on näin junttia ja epäsosiaalista porukkaa ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi