Mitä tarkoittaa kerran viikossa?
Mitä tarkoittaa esim, että punaista lihaa saisi syödä kerran viikossa? Tarkoittaako tämä ateriaa, päivää, vai mitä määrettä?
Kommentit (14)
Syöt lihaa esim. vaikka keskiviikkona mutta et viikon muina päivinä, se on kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Syöt lihaa esim. vaikka keskiviikkona mutta et viikon muina päivinä, se on kerran viikossa.
No tuskin se tarkottaa, että yhtenä päivänä saa syödä miten paljon lihaa tahansa. Vaan yhden normaalin aterian.
Mutta enpä itse kyllä tuota noudata.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos haluaisikin syödä torstaina ?
Kun kysymykset on noin tyhmiä, ei mikään vastaus auta.
Suositushan on 500 g, siitä saa lihaa 3-5 aterialle riippuen aterian muusta koostumuksesta.
Missä suosituksessa on "kerran viikossa"? Mä olen nähnyt vain grammamäärän, olikohan 350 g / viikko.
Mutta siis kerran on kerran. Jo yhden päivän aikana yleensä syödään useammin kuin yhden kerran.
Kerran viikossa kuntosalille. On sama kuin yhden kerran viikossa.
Sauna on usein kerran viikossa, monissa taloyhtiöissä
Viikko on ma-su . Jos syöt koko suositellun määrän , 350 gr kerralla niin tarkoittaa jotakin viikon päivää . Mutta voi syödä vaikka 50gr joka viikonpäivä jne.
Jos ihmisille terveydenhuollossa ehdotetut ruokasuositukset perustuu ihan muuhun kuin niiden terveellisyyteen ihmisravinnoksi, niin aika joutavaa liipaalaipaa ovat ja menettävät arvonsa.
Voi kai sitä myös syödä pari grammaa joka aterialla, eikö se ole aika sama kuin yksi pihvi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisille terveydenhuollossa ehdotetut ruokasuositukset perustuu ihan muuhun kuin niiden terveellisyyteen ihmisravinnoksi, niin aika joutavaa liipaalaipaa ovat ja menettävät arvonsa.
Tämä, mutta kyllähän kasvikset, kala jne on terveelllisiä. Itse ajattelen niin et syön enemmän niitä, enkä niin päin että syön vähemmän lihaa.
Jos ihminen ei ymmärrä mitä kerran viikossa tarkoittaa, onko hänellä silloin mahdollisuus selvitä ihan tavallisista arjen asioista?
Yhdellä aterialla viikossa. Yksi ateria on yksi kerta.
Kun maanantaina syöt pihvin, saat syödä punaista eläimen lihaa uudelleen aikaisintaan seuraavana maanantaina.