Montako vaatetta omistat?
Ei lasketa nyt mukaan alusvaatteita tai sukkia. Lähinnä paidat, housut ja takit. Itsellä yhteensä noin 30 vaatetta. Onko se ihan normi määrä? Kaverilla on pelkästään paitoja yhtä monta.
Kommentit (23)
En ole koskaan laskenut, mutta mulla on yksistään takkeja noin 70. Varmaan siis pääsee pariin sataan, jos laskee aivan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan laskenut, mutta mulla on yksistään takkeja noin 70. Varmaan siis pääsee pariin sataan, jos laskee aivan kaiken.
70 takkia?? Mitvit :DD
Minulla on 37 vaatetta. Se on just hyvä määrä.
Laskeeko joku vaatteiden lukumäärää?
Miksi?
Montako lusikkaa omistat?
Eihän sellaista voi tietää. Kaapit täynnä, kellari täynnä, mökki täynnä.
Paljon. Ja käytän vain muutamia lempikuteitani.
Omistan noin 200 vaatetta ja 30 takkia. Oli hauska laskea.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 37 vaatetta. Se on just hyvä määrä.
Uskoisin päätyväni suunnilleen noihin lukemiin jos alkaisin laskea.
En shoppaile koskaan, en osta päähänpistosta. Joskus kun näen jotain mikä erityisesti pistää silmään ja joka miellyttää, mietin usein asiaa tarvitsenko ja onko sille käyttöä. Voiko yhdistellä muitten vaatteitteni kanssa. Ja usein käy niin että vastaus on että en tarvitse.
Ostan hyvin harkiten mutta silloin ei hinta ole pääasia vaan laatu. Hyvä laatu kestää ja se näyttää myös hyvälle useammankin käytön jälkeen. En osta halpaa retkua koska se näyttää juuri sille, halvalle retkulle.
Vierailija kirjoitti:
Laskeeko joku vaatteiden lukumäärää?
Miksi?
42 lusikkaa :)
Ei varmaan kauas mee, jos heitän että 55!
Niin monta, etten viitsi edes laskea. En juurikaan shoppaile, mutta mulla on jopa vuosikymmenien takaisia vaatteita, joihin edelleen mahdun, ne ovat siistejä ja ajattomia, niin enpä ole halunnut poiskaan heittää. Kai noita voisi vähän karsia...
Mulla on kanssa varmaan se 25-30. Omiin tuttaviini verrattuna ainakin suhteellisen vähän omistan itse. Miehellänikin on paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
18 :)
Liikaa, ehkä 20% tulee käytetyksi vuodessa. Niin paljon etten viitsi laskea. Mahtuvat tungettuna kolmeen isoon vaatekaapin kaappiin.
Useammalla näytti olevan 30 tai jokin muu nopeasti laskettavissa oleva määrä. Eipä ihme, ettei joillain ole mitään päälle pantavaa, jos lähtö jonnekin tulee. Kuvittelin sen olevan vitsi.
Hyvä tosin, että jotkut eivät turhaan vaatteita ostele, joten kaiken kaikkiaan peukku heille.
Ei harmainta aavistusta. Vaatehuoneellisen.
Juuri kävin vaatekaappia läpi tuholaisten takia ja rehellisesti käytän ehkä 30 vaatetta kiertäen (pesusta pinon alimmaiseksi ja päällimmäinen päälle). Kaksi isoa laatikkoa tuli vaatetta, joita en käytä melkein ollenkaan.
165 + pyykkikorin sisältö. Tiesin että on paljon mutta yllätyin silti. Olen kuitenkin lopettanut hupishoppailut ja kulumisen kautta alkanut poistaa vaatteita pikkuhiljaa. Joitakin olen myynyt myös jotka ei miellytä enää. Koko on pysynyt suunnilleen samana viimeiset 10 vuotta joten kaikki sopivat päälle. Tavoitteena on päästä alle sadan, että kaikki vaatteet pääsisivät säännölliseen käyttöön.
Kuinka ihmeessä pärjäätte noin vähällä. Takeistakin tulee lähes kymmenkunta aivan helposti: Untuvatakki, hieman ohuempi toppatakki, trenssi, villakangastakki, farkkutakki, bleiseri, urheilu/tuulitakki, villatakki...
En ole laskenut, mutta jossain 50-100 välissä ja luulin että se on aika vähän.