Miten Saksassa voidaan opettaa lääkäreille homeopatiaa ihan peruskoulutuksessa?
Kuulin tällaisen jutun, pitääkö muka paikkansa? Mihin tieteelliseen evidenssiin viitataan kun puhutaan homeopatialla parantamisesta? Miten voidaan lääkärikoulutuksen resersseja tuhlata tällaiseen pseudotieteeseen? Ymmärtäisin paremmin vaikka luonnonlääkinnän opettamisen, kasveilla kun on todistetustikin lääkinnällisiä ominaisuuksia.
Ja sitten täällä Suomessa vedotaan että kyllä homeopatia toimii kun sitä Saksassakin ihan lääkäreille opetetaan...
Kommentit (37)
Älkää sotkeko luonnonyrttejä tai muita luonnonlääkitystä hopeopatiaan. Ne on ohan eri adioita. Jotkut luonnosta löytyvä parantaa, joku tappa, mutta sehän on tiedetty vuosituhansia. Näistä lääkkeiksi sopivista on sitten kehitetty lääketieteen käyttämiä lääkkeitä, tosin suurin osa on nykyään synteettisiä.
Mutta se että jotain ainetta laitetaan pulloon hippunen, kaadetaan päälle haaleaa vettä ja nautitaan: se ei ole mitään muuta kuin huuhaata.
Ilmankos, minua ei lääkkeet ikinä paranna koska en usko niihin. Aina pitää olla sitä uskoa joka asiassa
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:27"]Minä käytän homeopatiaa. On se outo juttu, että vauvakin ja pieni lapsi tajuaa placebon merkityksen... Mutta mitäpä siitä. Jos homeopaattinen yskänlääke lopettaa yskän siltä istumalta, niin annan sitä enkä apteekin lääkettä. Placeboa tai ei. Evvk. Muuten, ambulanssit antavat onnettomuuksissa bachin recue remedya shokin estämiseksi. Ja sekin on luonnonlääke, kuuluu bachin flower remedieseihin (jota kritisoitu yhtä paljon kuin homeopatiaa)Jos se ei toimi oikeasti, vaan perustuu placebovaikutukseen, niin miksi he eivät anna puhdasta vettä? [/quote] Pienet lapset reagoivat hoitajansa asenteisiin. Jos minun vauvani on hoksannut minun pitävän esimerkiksi avaimiani tärkeänä esineenä, kaipa lapsi vaistoaa hoitajansa luottamuksen hoitomuotoon.
[/quote]
:D. Täytyy muistaa... Niin lapseni ei tarvitse enää koskaan lääkäriä :D
Kai se on hyvä asiasta tietää jos potilas moista hoitoa vaatii. Se on sitten omasta moraalista kiinni määrääkö moista lumelääkettä vai ei.
Koska Saksa on sivistysmaa. Itse käyn aina kokovartaloreikiskannauksessa Saksassa. Se paransi syöpäni.
Kyllä Saksassa lääkärit tarjoavat itse homeopatiaa ensisijaisena hoitomuotona sekä lapsille että aikuisille mm. korvatulehdukseen, nivelvaivoihin, raskauden ajan ongelmiin jne.
Saksalaiset käyttää sitä mitä oikeesti toimii. Jokainen homeopatian käyttäjä voi omalta kohdaltaan kertoa positiivisia kokemuksia mitä sitten lääkeyritysten edustajat yrittää lyödä ja mollata. Näinhän ne jutut tällä palstalla aina menee.
Ei Saksa ole ainoa maa. Myös Hollanti, Ranska jne.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:27"]
Muuten, ambulanssit antavat onnettomuuksissa bachin recue remedya shokin estämiseksi. Ja sekin on luonnonlääke, kuuluu bachin flower remedieseihin (jota kritisoitu yhtä paljon kuin homeopatiaa)Jos se ei toimi oikeasti, vaan perustuu placebovaikutukseen, niin miksi he eivät anna puhdasta vettä?
[/quote]
Koska sokkitila on (poislukien esim. verenvuotosokki tms. fyysiset sokit) psyykkinen tila joka lamaa potilaan tai saattaa jopa johtaa spontaaniin paniikkireaktioon jolloin potilas saattaa olla vaaraksi itselleen ja muille. Potilaan rauhoittelu on osa ambulanssihenkilökunnan työtä ja plasebovaikutteisen "lääkkeen" anto saattaa ratkaisevasti rauhoittaa potilasta tarjoamalla tälle tunteen siitä että häntä hoidetaan ja autetaan. Kun potilas tuntee olevansa turvassa ja avun piirissä, sokkitila lievittyy jolloin varsinainen hoitotyö onnistuu paremmin kuin hysteerisen potilaan tapauksessa jonka aivot viestittävät hengenvaaraa (vaikkei todellista vaaraa sillä hetkellä olisikaan).
[/quote]
kyllä minä tämän ymmärrän. Kysyn vain sitä, että jos itse tuote on hölynpölyä, niin miksi ambulanssilääkäri ei työnnä suuhun pelkkiä vesitippoja. Tulisi halvemmaksi.
itse kannan rescue remdyä käsilaukussa, en shokin takia, vaan palovamman takia. Kun laittaa poltettuun kohtaan heti, ennen kylmää vertä, niin ei satu. Kymmeniä kertoja testatti.
En asu suomessa, vaan brysselissä, täällä siitä kuulin.
[/quote]
Kallista brandya ennemminkin. Kiinnostaisi kyllä joku lähde tuolle, että ambulanssissa käytetään. Toki, keskieuroopassa on homeopatiakin vielä aika kovassa kurssissa, joten kaipa niitä hörhöjä ambulansseihinkin riittää. Tai sitten se pari viinatippaa ajaa ihan asiansa ja etiketti lisää plasebovaikutusta.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:27"]Minä käytän homeopatiaa. On se outo juttu, että vauvakin ja pieni lapsi tajuaa placebon merkityksen... Mutta mitäpä siitä. Jos homeopaattinen yskänlääke lopettaa yskän siltä istumalta, niin annan sitä enkä apteekin lääkettä. Placeboa tai ei. Evvk. Muuten, ambulanssit antavat onnettomuuksissa bachin recue remedya shokin estämiseksi. Ja sekin on luonnonlääke, kuuluu bachin flower remedieseihin (jota kritisoitu yhtä paljon kuin homeopatiaa)Jos se ei toimi oikeasti, vaan perustuu placebovaikutukseen, niin miksi he eivät anna puhdasta vettä? [/quote] Pienet lapset reagoivat hoitajansa asenteisiin. Jos minun vauvani on hoksannut minun pitävän esimerkiksi avaimiani tärkeänä esineenä, kaipa lapsi vaistoaa hoitajansa luottamuksen hoitomuotoon.
[/quote]
[/quote]
Onhan homeopaattisista lääkkeistä löydetty antibioottejakin. Jännä kyllä jos yskä todella loppuu välittömästi, kun ei niin tehokkaita yskänlääkkeitä ole missään muualla ja kuitenkin mikään tutkimus ei ole pystynyt homeopaattisen tuotteen tehoa vahvistamaan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:01"]
Muuten, ambulanssit antavat onnettomuuksissa bachin recue remedya shokin estämiseksi. Ja sekin on luonnonlääke, kuuluu bachin flower remedieseihin (jota kritisoitu yhtä paljon kuin homeopatiaa)Jos se ei toimi oikeasti, vaan perustuu placebovaikutukseen, niin miksi he eivät anna puhdasta vettä?
[/quote]
Koska sokkitila on (poislukien esim. verenvuotosokki tms. fyysiset sokit) psyykkinen tila joka lamaa potilaan tai saattaa jopa johtaa spontaaniin paniikkireaktioon jolloin potilas saattaa olla vaaraksi itselleen ja muille. Potilaan rauhoittelu on osa ambulanssihenkilökunnan työtä ja plasebovaikutteisen "lääkkeen" anto saattaa ratkaisevasti rauhoittaa potilasta tarjoamalla tälle tunteen siitä että häntä hoidetaan ja autetaan. Kun potilas tuntee olevansa turvassa ja avun piirissä, sokkitila lievittyy jolloin varsinainen hoitotyö onnistuu paremmin kuin hysteerisen potilaan tapauksessa jonka aivot viestittävät hengenvaaraa (vaikkei todellista vaaraa sillä hetkellä olisikaan).
[/quote]
kyllä minä tämän ymmärrän. Kysyn vain sitä, että jos itse tuote on hölynpölyä, niin miksi ambulanssilääkäri ei työnnä suuhun pelkkiä vesitippoja. Tulisi halvemmaksi.
itse kannan rescue remdyä käsilaukussa, en shokin takia, vaan palovamman takia. Kun laittaa poltettuun kohtaan heti, ennen kylmää vertä, niin ei satu. Kymmeniä kertoja testatti.
[/quote]
Kallista brandya ennemminkin. Kiinnostaisi kyllä joku lähde tuolle, että ambulanssissa käytetään. Toki, keskieuroopassa on homeopatiakin vielä aika kovassa kurssissa, joten kaipa niitä hörhöjä ambulansseihinkin riittää. Tai sitten se pari viinatippaa ajaa ihan asiansa ja etiketti lisää plasebovaikutusta.
[/quote]
itävaltalainen taisi siitä minulle sanoa... En muista.
ja tämä palovammajuttu on kuultu briteiltä. Ja se ei voi olla pelkkää placeboa, koska aine poistaa myös punaisen käljen nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
Onhan homeopaattisista lääkkeistä löydetty antibioottejakin. Jännä kyllä jos yskä todella loppuu välittömästi, kun ei niin tehokkaita yskänlääkkeitä ole missään muualla ja kuitenkin mikään tutkimus ei ole pystynyt homeopaattisen tuotteen tehoa vahvistamaan.
[/quote]
niinpä. Ja se on vain se yksi yskänlääke, ei mikä tahansa apteekissa myytävä homeopaattinen yskänlääke.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
itävaltalainen taisi siitä minulle sanoa... En muista.
ja tämä palovammajuttu on kuultu briteiltä. Ja se ei voi olla pelkkää placeboa, koska aine poistaa myös punaisen käljen nopeasti.
[/quote]
No jopa oli vakuuttavat lähteet.
yliopistoissa on toki yksilöllisiä eroja, mutta monissa keski-euroopan yliopistoissa homeopatian kurssi kuuluu lääkiksen pakollisiin kursseihin.
Hollannissa, Belgiassa, Sveitsissä ja Itävallassa (ja Saksassa) suuri osa lääkäreistä käyttää homeopatiaa koululääketieteen ohella, siellä on siis ihan normaalia, että ensin määrätään homeopaattista ainetta ja jos se ei auta, niin siirrytään järeämpiin aineisiin.
Asuimme pitkään keski-euroopassa ja mm. esikoisen raju märkärupikierre saatiin kuuriin homeopatialla (juu, voi olla sattumaakin tietenkin, pääasia ettei tarvinnut aloittaa seuraavaa vaihtoehtoa eli vahvaa ab-kuuria). Lääkärit ehdottivat aina ensin homeopaattista hoitoa.
Itselläni olen käyttänyt leikkausten (umpisuoli, viisaudenhampaat, nilkkaleikkaus) jälkeen homeopaattista särkylääkettä (Arnica) eikä muuta ole tarvittu - plaseboa tai ei, ihan sama minulle, kunhan toimii eikä tarvitse käyttää voimakkaita särkylääkkeitä.
Mulla homeopatia paransi ärtyneen suolen oireyhtymän. <3
Yksi kiusallisista oireistani oli mm. sairaalloinen vatsan turvotus, jota esiintyi AINA ruokailun jälkeen, söi MITÄ TAHANSA! Vika oli siis hermostollinen, ei ikinä ruokavaliollinen, hermostoni "vammautui" liiasta stressistä ja jäi pysyvästi sellaiseksi, lääkäriltä sain diagnoosin: ärtyneen suolen oireyhtymä ja opettele elämään ongelmasi kanssa.
Elämä oli yhtä tuskaa tuon suolistosairauden kanssa... kun ennen liiallista vuosia kestänyttä stressitilannetta, suolistoni oli aivan terve...! enkä ikinä ole kärsinyt mistään allergioista jne.
Homeopatia kuitenkin paransi minut tuosta suolistohelvetistä!
Se tapahtui niin että otin Lycopodium D200 nimistä lääkevalmistetta useamman helmen, meni 2-5min, sain juosta äkkiä vessaan ja kaikki tuli ripulina ulos. Sillon tajusin että vatsani reagoi tähän lääkeaineeseen. Meni muutamia päiviä ja huomasin, vatsani ei enää turpoakaan! ja sen jälkeen olen voinut jo 10v syödä mitä vaan, eikä vatsani ole turvonnut kertaakaan.
Minua ei kiinnosta se, mikä on tieteellisesti todistettu, vaan mikä oikeasti auttaa!!! Sain elämäni takaisin, siitä homeopatialle ikuisuuden kiitos!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:02"]
yliopistoissa on toki yksilöllisiä eroja, mutta monissa keski-euroopan yliopistoissa homeopatian kurssi kuuluu lääkiksen pakollisiin kursseihin.
Hollannissa, Belgiassa, Sveitsissä ja Itävallassa (ja Saksassa) suuri osa lääkäreistä käyttää homeopatiaa koululääketieteen ohella, siellä on siis ihan normaalia, että ensin määrätään homeopaattista ainetta ja jos se ei auta, niin siirrytään järeämpiin aineisiin.
Asuimme pitkään keski-euroopassa ja mm. esikoisen raju märkärupikierre saatiin kuuriin homeopatialla (juu, voi olla sattumaakin tietenkin, pääasia ettei tarvinnut aloittaa seuraavaa vaihtoehtoa eli vahvaa ab-kuuria). Lääkärit ehdottivat aina ensin homeopaattista hoitoa.
Itselläni olen käyttänyt leikkausten (umpisuoli, viisaudenhampaat, nilkkaleikkaus) jälkeen homeopaattista särkylääkettä (Arnica) eikä muuta ole tarvittu - plaseboa tai ei, ihan sama minulle, kunhan toimii eikä tarvitse käyttää voimakkaita särkylääkkeitä.
[/quote]
kerro minulle nimeltä joitakin yliopistoja, jossa sitä opetetaan. Ja ketkä lääkärit? Onhan Suomessakin lääkäreitä ollut jotka uskoo jopa ufoihin....
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:22"]
Saksassa on sairaaloita, joissa on sekä homeopatiaa käyttäviä lääkäreitä että tavallisia lääkäreitä. He toimivat yhdessä, hoitavat samoja potilaita jne.
[/quote]
saisinko faktaa siitä, missä julkisessa sairaalassa näin on Saksassa? Jokainenhan saa perustaa yksityisiä " klinikoita " palvelujaan tarjoamaan.
[/quote]
Ihan tavallisia sairaaloita. Voit googlata. Onko ymmärryksessä jotain vialla?