Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tylsä mies

Vierailija
08.12.2021 |

Miten voin kauniisti ja huomaavaisesti sanoa miehelle jota tapailen, että minua ahdistaa ettei hänellä ole erityisen aktiivinen sosiaalinen elämä tai ylipäätään hänen tapansa ilmaista, ettei mitään "tapahdu" hänen elämässään?
Nyt kolmas kuukausi meneillään ja aina kun vaihdetaan kuulumisia, hänellä on taas ihan normaali viikko ja ei mitään erityistä tiedossa. "Hmmm, jooo, no töitä ja käy salilla, ei mulla sen kummempaa" saa mut näkemään punaista.
Itselläni on taas paljon menoja ja harrastuksia joten voin puhua näistä asioista paljon.
Keskustelu päättyy aina jotenkin oudosti miehen sanottua, ettei hänellä ole suunnitelmia.
Ja sitten minusta tuntuu olenko joku viihdyke ja harrastusten korvike kun hänellä ei ole mitään muutakaan ja ahdistaa.
Samoin jos hän kysyy miten minulla on mennyt töissä, pystyn kertomaan ummet ja lammet ja kun kysyn häneltä, vastaus on vain joo ei ihmeitä. ARGH!! EI TUNNU TASAPUOLISELTA.
Haluaisin antaa hänelle mahdollisuuden, koska ehkä juttu johtuu vain, että hän ei uskalla kertoa syvällisemmin mitä on meneillään elämässä. Mutta jotenkin vaan tuntuu ettei keskustelu rullaa ja hänestä ei saa mitään irti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän se skenaario jota itse pelkään miehenä joka etsii kumppania. Mulla ei ole kavereita eikä sosiaalista elämää joten en saa ihan hirveästi tarinaa aikaiseksi niistä.

Myös tämä työ missä olen ei ole mikään korkean statuksen uratyö joten siitäkään ei saa juttua kun päivät menee aina aika samalla tavalla.

Urheilen vapaa-aikana mutta siinäpä se.

Onko olemassa naisia jotka ei ahdistu asiasta vaan heille riittäisi se että yhdessä tehtäisiin asioita? Että oltaisiin toistemme parhaat kaverit.

Kuulostaa juurikin ns. tylsän miehen perikuvalta, joista harva nainen kiinnostuu. Mitä lisäarvoa toisit naisen elämään? Mitä asioita tekisitte yhdessä, kun et yksinkään tee muuta kuin pakolliset eli työ ja urheilu? Naisilla on usein kavereita pilvin pimein, eivät tarvitse enää miehestä kaveria itselleen.

Vierailija
22/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille piparia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän se skenaario jota itse pelkään miehenä joka etsii kumppania. Mulla ei ole kavereita eikä sosiaalista elämää joten en saa ihan hirveästi tarinaa aikaiseksi niistä.

Myös tämä työ missä olen ei ole mikään korkean statuksen uratyö joten siitäkään ei saa juttua kun päivät menee aina aika samalla tavalla.

Onko olemassa naisia jotka ei ahdistu asiasta vaan heille riittäisi se että yhdessä tehtäisiin asioita? Että oltaisiin toistemme parhaat kaverit.

Kuulostaa juurikin ns. tylsän miehen perikuvalta, joista harva nainen kiinnostuu. Mitä lisäarvoa toisit naisen elämään? Mitä asioita tekisitte yhdessä, kun et yksinkään tee muuta kuin pakolliset eli työ ja urheilu? Naisilla on usein kavereita pilvin pimein, eivät tarvitse enää miehestä kaveria itselleen.

Juuri näin! 

Kyllä mielestäni tarvitsee olla jotain minkä takia on yhdessä jonkun kanssa, eikä vaan sen takia, että ollaan vaan ja istutaan kotona nurkassa yhdessä. 

Vierailija
24/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ole ikinä ymmärtänyt sellaista tyhjää kuulumisten kyselyä. "Mitäs olet puuhannut?" No en mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Ihmisten töistä ja opiskelusta kuuleminen on niin puuduttavaa että kiinnostaako niitä muka oikeasti? Itselleni on parempi keskustella jostain molempia kiinnostavasta aiheesta tai muusta omiin elämiin liittymättömästä, näissä tapauksissa pääsee yleensä juttu vahtiin nopeasti ja loppua ei näy. Lisäksi syntyy usein uusia ideoita, oppii uutta kun toinen jakaa löytämäänsä tietoa.

Tietysti jos on tapahtunut jotain mielenkiintoista jommankumman elämässä niin siitäkin voi syntyä antoisa keskustelu, normaalissa arjessa vaan harvemmin mitään niin kiehtovaa tapahtuu.

Vierailija
25/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Olen samanlainen nainen ja tämän takia sovimme miesystäväni kanssa hyvin yhteen. Päivittäisistä tapahtumista ei saa paljoa keskustelua aikaan, mutta käytämmekin sitten aikamme puhumalla mielestämme kiinnostavista asioista. Aiheet saattavat vaihdella mustista aukoista taiteeseen, neurotieteeseen, psykologiaan, historiaan, mihin nyt vaan sattuu päätymään. Sinuakin varmasti kiinnostaa ja kiehtoo joku aihe, josta saatat joskus lukea huvin vuoksi vapaa-ajalla? En usko että kukaan on tylsä, on vain erilaisia ihmisiä jotka eivät välttämättä ymmärrä toisiaan. 

Monet pitivät minuakin teininä tylsänä, koska en halunnut mennä viikonloppuna juomaan. Istuin mielummin kotona piirtämässä, soittamassa kitaraa ja lukemassa kirjoja. Joillakin se elämän aktiivisuus on enemmän siellä pään sisäisissä aktiiviteissa ja toisilla se suuntautuu ns. ulospäin. Kummassakaan ei ole mitään vikaa.

Vierailija
26/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! 

Kyllä mielestäni tarvitsee olla jotain minkä takia on yhdessä jonkun kanssa, eikä vaan sen takia, että ollaan vaan ja istutaan kotona nurkassa yhdessä. 

Kaikki eivät ole kiinnostuneita menemään paikasta toiseen ja harrastamaan sellaisia aktiiviteettejä. Itse miehen kanssa jonkun näkökulmasta varmaan "istutaan kotona nurkassa yhdessä" mutta tähän ajanviettoon sisältyy normaali rentoutuminen, pelien pelaaminen yhdessä, elokuvien katseleminen, ruoan laittaminen, mielenkiintoisista asioista keskusteleminen. Kävelyillä käyminen toki myös.

Vierailija
27/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ole ikinä ymmärtänyt sellaista tyhjää kuulumisten kyselyä. "Mitäs olet puuhannut?" No en mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Ihmisten töistä ja opiskelusta kuuleminen on niin puuduttavaa että kiinnostaako niitä muka oikeasti? Itselleni on parempi keskustella jostain molempia kiinnostavasta aiheesta tai muusta omiin elämiin liittymättömästä, näissä tapauksissa pääsee yleensä juttu vahtiin nopeasti ja loppua ei näy. Lisäksi syntyy usein uusia ideoita, oppii uutta kun toinen jakaa löytämäänsä tietoa.

Tietysti jos on tapahtunut jotain mielenkiintoista jommankumman elämässä niin siitäkin voi syntyä antoisa keskustelu, normaalissa arjessa vaan harvemmin mitään niin kiehtovaa tapahtuu.

Juurikin näin. Ja monilla erakkoluonteisilla on sitä paitsi mielenkiintoisemmat jutut kun yleensä syventyvät maailmaan eri tavoin kuin joka puolelle sinkoilevat. Itsellekin kuulumisten vaihtaminen on vähän pakkopullaa, mutta jos jollekin elämässä tapahtuu jotain merkittävämpää niin siitä on tietenkin mukava puhua. Muuten mielummin jostain mielenkiintoisesta.

Vierailija
28/28 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas naisena nimenomaan halusin miehen, joka on paitsi kumppanini ja rakastajani, myös paras ystäväni. En tiedä millaista lisäarvoa sinä miehestä elämääsi kaipaat, jos nämä eivät riitä?

No, minä olen onnekseni löytänyt etsimäni miehen jo 20 vuotta sitten. Päivääkään en näistä vuosista pois antaisi, vaikka elämä ei ole ollutkaan yhtä elämysten täyteistä ilotulittelua ja glamourin säihkettä. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän