Aamupala töihin
Hakusessa hyvä, ravitseva ja terveellinen aamupala, jonka söisi töissä. Työmatkaa kertyy hieman yli tunnin verran, en halua syödä matkalla ja ennen lähtöä en pysty (liian aikaista). Säilyykö itse tehty tuorepuuro työmatkan ajan lämpimässä (ei sisällä maitotuotteita)? Pikapuurohiutalepussin voisin ottaa mukaan, mutta se on aamupalana mielestäni liian tylsä. Mitä te muut syötte töissä aamupalaksi (jos syötte), ostatteko esim. leipätarpeet työpaikan jääkaappiin valmiiksi?
Ja tähän samaan syssyyn kyselen vielä hyviä lounasruokiakin. :) Teen usein salaattia, mutten oikein osaa vaihdella reseptiä, tämä perussalaatti alkaa jo hajottaa päätä..
Kommentit (13)
Säilykekalaa, sardiinia oliiviöljyssä, makrillia tomaattikastikkeessa.
Kreikkalaista/turkkilaista jugurttia vien töihin sen ämpärillisen ja sitä syön.
Tuorepuuro säilyy oikein hyvin, vaikka olisi maitotuotteitakin.
Tunnin ajan kylmäkassissa säilyy ihan mikä tahansa. Paitsi jäätelö.
Itse olen tehnyt tuorepuuron hillopurkkiin ja syönyt töissä, ja hyväksi todennut. Teen tuorepuuron jo illalla, ja annan tekeytyä yön yli. Sekoitan kaurahiutaleita, chia-siemeniä, kasvimaitoa ja Alpro Greek Stylea. Aamulla heitän päälle vielä pakastemarjoja.
Monella menee tunti kauppareissulla käydessä. Ei ruoat niin nopeasti pilaannu. Lounasruokakin voi olla lämpimässä pari tuntia jos sen heti syö sen jälkeen. Lähinnä joku raaka liha ja kala voi pilaantua niin nopeasti. Sushia ei kannata ottaa lounaaksi mukaan.
Ruokatermos on kätevä jos haluaa kylmää tai kuumaa ruokaa kuljettaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hakusessa hyvä, ravitseva ja terveellinen aamupala, jonka söisi töissä. Työmatkaa kertyy hieman yli tunnin verran, en halua syödä matkalla ja ennen lähtöä en pysty (liian aikaista). Säilyykö itse tehty tuorepuuro työmatkan ajan lämpimässä (ei sisällä maitotuotteita)? Pikapuurohiutalepussin voisin ottaa mukaan, mutta se on aamupalana mielestäni liian tylsä. Mitä te muut syötte töissä aamupalaksi (jos syötte), ostatteko esim. leipätarpeet työpaikan jääkaappiin valmiiksi?
Helppo homma: Piiapahda töihin mennessäsi jossakin auki olevassa kaupassa/huoltiksella ja osta paketillinen nakkeja.
La8tat aamupalan pieneen kylmälaukkuun, jossa on kylmäkalle. Tuorepuuro on hyvä vaihtoehto. Voit tehdä sem jo illalla valmiiksi. Laita sinne pakastemarjat myös, ehtivöt sulaa aamuun mennessä
Itse haen kahvilasta aamupalaksi esim täytetyn reissarin tai patongin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnin ajan kylmäkassissa säilyy ihan mikä tahansa. Paitsi jäätelö.
Näillä keleillä säilyy ihan ilman kylmäkassiakin. Moni jääkaapissa säilytettävä ruoka ei mene muutenkaan tunnissa miksikään huoneenlämmössä, hellekausi on asia erikseen.
Otan valmiin voileivän töihin mukaan joka aamu jos menen toimistolle. Ruispalan välissä levite, juusto, runsaasti leikkelettä ja kasviksia.
Keitettyä kananmunaa, juustoa, meetwurstia, jotain kasvista vielä mukaan.