Joululahjat opiskelijabudjetilla
Budjettini on alle 100e ja ostan viidelle hengelle lahjat. Vinkkejä pinoon!
Kommentit (69)
Teen joulupuuron kotona koska olen ainoa joka sitä kehtaa hämmentää ja vahtia.
LEIPASEN vielä tiikerikakun ja piparit viemisiksi.
Miten nopeasti tuolta OF:sista tienaisia jonkun 500 eur?
Leivon miehelle kääretortun, vanhemmille maustekakun ja isovanhemmille hedelmäkakun.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjan saajat ei ole yhtä heikossa asemassa kuin sinä niin älä osta mitään.
Älä ole tällainen kusipää. Vaikket ostais, niin osoita edes jollain toisella tavalla, että sinäkin huomioit ja osallistut. Vaikka itse tekemällä. Varsinkin jos menet valmiiseen pöytään.
Leivonnaiset tai ruuat joulupöytään on hyvä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Tein kavereille pienet pussukat joihin laitan itsetehdyn piparin jonka koristelen söpöksi, nekkutikkarin, karkkeja ja jonkun kivan viestin. Ei ole kallista ja meillä on tapana antaa hassuja lahjoja kaveriporukassa.
Poikakaverille riittää pussukoiden tyhjentäminen.
Mieti, mikä mahtaisi ilahduttaa heitä eniten. Minä leipoisin jotain, kuten vaikka kuivakakkuja (tiikerikakku, taatelikakku, suklaamurukakku, vähän sen mukaan, mistä kukin pitää) ja piparkakkutalon.
80v:lle saattaisin ostaa ihan perushuulirasvan ja käsi/jalkarasvaa apteekista. Ostettiin noita joskus miehen mummulle, joka valitteli kuivia huuliaan ja ihmetteli, kuinka osattiinkin ostaa hänelle niin hyvä lahja.
Ei karkkeja. Jos ei halua ostaa kunnollista viiniä, niin vie kukka. Kukaan aikuinen ei kaipaa toisen aikuisen askartelemia pipareita. Villasukat ovat myös aina käyttökelpoisia. Aikanaan partioaitasta sai ohuita ja kauniita aitoja villasukkia. Älä vie muovisukkia.
Joku kalliimpi kahvipaketti. Kunnollista käsirasvaa ja huulirasvaa näillä pakkasilla. Ei mitään laventelisuihkusaippuoita.
Kylläpäs täällä kehotetaan aloittajaa unohtamaan koko juttu eli lähimpien joulumuistamiset. Miksi? Kun käytössä on vajaan satasen budjetti viiden henkilön lahjoihin niin se ei mielestäni kerro kovin heikosta asemasta, vaikka ap opiskelija onkin.
Älä kuuntele näitä mutisijoita vaan osta ihan mitä itse tykkäät. Täällä on jo annettu paljon hyviä vinkkejä. Hyvät joulut sinulle!
Annan itseni lomaksi kokonaan porukoiden luokse, aina valittavat että minua näkee niin harvoin. Se on paras lahja kuulemma.
Asutaan samassa kaupungissa mutta välimatkaa on 20km ja käyn kotona vain joskus viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse annan lahjaksi jouluruuat. Ei varsinainen lahja mutta minä opiskelen ravintola-alaa ja vanhemmat ei ehdi tehdä ruokia töiden takia, joten valmistan laatikot ja leivonnaiset joulupöytään. Se riittää heille, ihana päästä valmiiseen pöytään töiden jälkeen kun molemmat on töissä aaton. He tietysti kustanavat raaka-aineet.
Siis niin täyden kympin arvoinen joululahja minun mielestä. Kelpaisi enemmän kuin hyvin.
Teetä paperivalokuvia yhteisistä hetkistä ja tee niistä joku kollaasi/albumi. Ei maksa ku muutaman euron.
Vierailija kirjoitti:
Teen joulupuuron kotona koska olen ainoa joka sitä kehtaa hämmentää ja vahtia.
LEIPASEN vielä tiikerikakun ja piparit viemisiksi.
Kerroskattilassa tai uunissa laitettuna ei pahemmin tarvitse vahtia, kattilaa pitää hämmentää muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ei karkkeja. Jos ei halua ostaa kunnollista viiniä, niin vie kukka. Kukaan aikuinen ei kaipaa toisen aikuisen askartelemia pipareita. Villasukat ovat myös aina käyttökelpoisia. Aikanaan partioaitasta sai ohuita ja kauniita aitoja villasukkia. Älä vie muovisukkia.
Joku kalliimpi kahvipaketti. Kunnollista käsirasvaa ja huulirasvaa näillä pakkasilla. Ei mitään laventelisuihkusaippuoita.
Älä anna ohjee muodossa sillä minä taas ottaisin kyllä karkkeja tai halvempaakin viiniä, mutta en kukkaa. Kahvina juon ihan edullista Costa Ricaa enkä kaipaa erikoiskahdeva. Käsirasva ja huulirasva listaltasi kelpaisi kyllä.
Minulle on tärkeää saada muistaa aina läheisiäni, koska saan itsekin niin ihania lahjoja ja minulle jäi yksi joulu mieleen, kun yksi meidän perheen aikuisista ei saanut mitään. Jäi niin paha mieli, että ostan aina jotain pientä, ajatuksella valittua.
Nyt olen ostanut viinipullon, glögiä, makukahveja, pähkinöitä, suklaata, karkkeja, teetä, hunajaa ja kukkia. Muutamalle ystävälle olen lähettänyt kauniin joulukortin muistamiseksi.
Rahaa ei ole paljon mutta jotain pientä on aina ihana antaa. Ruoka ei mene hukkaan kun valitsee sitä mistä tietää toisen tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjan saajat ei ole yhtä heikossa asemassa kuin sinä niin älä osta mitään.
Älä ole tällainen kusipää. Vaikket ostais, niin osoita edes jollain toisella tavalla, että sinäkin huomioit ja osallistut. Vaikka itse tekemällä. Varsinkin jos menet valmiiseen pöytään.
Älkää alapeukuttajat viitsikö. Kaikki oikeesti inhoaa niitä, jotka tulee paikalle, kiskoo kaiken mitä irti saa, muttei anna itsestään mitään, koska "ei mun tarvi, ku teillä on paremmin". Täällä on näistä lokeista haukkumaketjuja vaikka millä mitalla aina.
Tee itse vaikka pipareita tai joku kakku tai torttuja.
Poikaystävälle lupasin että vien hänet syömään mihin tahansa ravintolaan ja tarjoan kolmen ruokalajin ruokailut ja juomat loman aikana.
Isälle ostin kerraston ja karvalakin.
Äidille ripsivärin ja puuterin.
Ukille lämmitettävä vehnätyyny kipeille hartioille ja vihreitä kuulia.
Mummolle kaulahuivi ja lapaset.
Siskolle meikkipakkaus ja suklaapukki.
Kummipojalle laulava pingviini ja suklaalevy (erityislapsi ja rakastaa kovia ääniä 😂😂)
Olen 19, teen pätkätöitä opintojen ohessa joten rahaa on ihan hyvin nyt.
Meillä on niin paljon kotona aina herkkuja jouluna etten niitä kehtaa lahjaksi ostaa paitsi ukille, kun hän lähtee aina jo aattoiltana pois ja tykkää karkista.
En näe mitään järkeä, että opiskelija käyttäisi 100 euroa vähistä rahoistaan aikuisten ihmisten lahjoihin. Eri asia jos saajat olisivat lapsia. Heille voi pienet paketit ostaakin.
Paras lahja läheisille jouluna on yhdessäolo ja yhdessä tehty ja nautittu jouluruoka. Ei siihen mitään tavaran ostamista tarvitse liittää.
Tein kavereille pienet pussukat joihin laitan itsetehdyn piparin jonka koristelen söpöksi, nekkutikkarin, karkkeja ja jonkun kivan viestin. Ei ole kallista ja meillä on tapana antaa hassuja lahjoja kaveriporukassa.