Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisitko alkoholinkäytön kokonaan jos puolisosi niin vaatii?

Vierailija
13.03.2015 |

Tai huomioitko esimerkiksi tutustumisvaiheessa tapauksia jotka vaatii täydellistä raittiutta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin rakkaus ei "vaadi" mitään. Mutta jos alkoholin vaikutuksen alaisena tekisin asioita, jotka loukkaavta toista, niin kyllä lopettaisin, tai ainakin rajoittaisin käyttöä. 

Tyhmää tosin olisi, jos puoliso ei joisi alkoholia. Seksi on vain niiiiin paljon parempaa pienessä hiprakassa. Mihinkään muuhun en alkoholia tarvitse kuin siihen tajunnanräjäyttävään seksiin.

Vierailija
2/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin lopettaa puolisoni seurassa käyttämisen. Kuitenkin edelleen katsoisin oineudekseni käyttää alkoholia ystävieni seurassa ilman puolisoa, koska sen ei pitäisi vaikuttaa puolisooni mitenkään.

Ja huom. EI VAATIMUKSESTA! Vaan yhteisestä keskustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos vaaditaan. Tai sitten minäkin saan vaatia esim. seksiä vastineeksi esim seuravat 20 vuotta jokapäivä aamuin illoin.

Vierailija
4/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa käytän niin vähän alkoholia ettei sen lopettaminen olisi ongelma, vaikka se sisäfilepihvi kieltämättä jäisi kaipaamaan hyvää punaviinilasillista. 

Mutta lähinnä mua ihmetyttäisi miksi alkoholinkäyttöni joka ei edes johda humalaan häiritsee niin miestä. Onko hänellä isojakin traumoja alkoholiin liittyen ja tulevatko nämä asiat aiheuttamaan ongelmia suhteessa myöhemmin. Tuomitseeko mies tiukasti kaiken muidenkin ihmisten alkoholinkäytön, puuttuuko hän siihen mielellään jne. Näin ajatellen taitaisi mielummin jäädä mies kuin alkoholi. 

T: 14v parisuhdetta absolutistin kanssa eikä alkoholinkäyttöni ole koskaan häntä häirinnyt, sen enempää kuin hänen absolutisminsa minua

Vierailija
5/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. En haluaisi luopua alkoholista kokonaan, mutta ei se ole missään tapauksessa ehdoton asia, josta en voisi tinkiä millään hinnalla. Alkoholinkäyttöni ei ole mitenkään ongelmallista, ruokajuomia paremmilla aterioilla, joskus yksittäisiä annoksia hyvänmakuista juomaa ja satunnaisia päihtymisiä sosiaalisissa tilanteissa (alle kymmenen vuodessa). Jos vaimo, jonka käyttö on samanlaista, alkaisi kieltää sitä, luultavasti se liittyisi johonkin pahempaan hurahtamiseen, jolla olisi paljon laajemmat vaikutukset elämääni ja muut asiat ratkaisisivat onko yhdessä elämisen mahdollistava kompromissi mahdollinen.

Jos tutustumisvaiheessa oleva nainen vaatisi absolutismia, hänen pitäisi sekoittaa pääni melkoisen pahasti, että pääsisi jatkoon. En sano, ettei se olisi mahdollista, jos nainen olisi esimerkiksi seksuaalisesti täydellinen, mutta paljon luultavampaa olisi, että meillä ei olisi edellytyksiä suhteeseen. 

M40

Vierailija
6/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koska viinaa pittää juua ;o)

Vierailija
7/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin. Käytän alkoholia muutenkin vain pari kertaa vuodessa. Viiniä en juo.

Vierailija
8/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:43"]

Ensinnäkin rakkaus ei "vaadi" mitään. Mutta jos alkoholin vaikutuksen alaisena tekisin asioita, jotka loukkaavta toista, niin kyllä lopettaisin, tai ainakin rajoittaisin käyttöä. 

Tyhmää tosin olisi, jos puoliso ei joisi alkoholia. Seksi on vain niiiiin paljon parempaa pienessä hiprakassa. Mihinkään muuhun en alkoholia tarvitse kuin siihen tajunnanräjäyttävään seksiin.

[/quote]

Jos sinusta seksi on parempaa hiprakassa niin sinä et ole koskaan saanut hyvää seksiä

Vierailija
9/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut absolutistin kanssa, oli hauskaa juuri siksi kun ei tarvinnut miettiä missään että törtöileekö juovuksissa.

Suhde kaatui sitten muihin asioihin.
Nykyisen puolison kanssa saatan ottaa sen pari annosta noin kerran kuussa mutta jos hänen alkoholin käyttö karkaisi lapasesta niin varmaan lopetaisin alkoholin käyttön itse ja tukisin myös puolison raittiuta.

Vierailija
10/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi oluen ja viinin nauttimisesta vain siksi, että alkoholijuomien kohtuullinen käyttö on jollekulle periaatteellinen ongelma. Minulla ei ole muutenkaan tapana muuttaa itseäni treffikumppanien vaatimusten mukaan.

Vierailija
11/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi, en tee mitään mitä joku muu vaan vaatii. Ei kukaan voi toista ihmistä ohjailla.

Vierailija
12/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos mulla olisi alkoholiongelma tai jos pyytäisi sitä väliaikaisesti tueksi (jos hän hsluaisi lopettaa alkoholinkäytön). En tykkää humalasta enkä juo paljon, tuollainen vaatimus tuntuisi kohtuuttomalta.

Vierailija
13/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:43"]

[/quote]

Jos sinusta seksi on parempaa hiprakassa niin sinä et ole koskaan saanut hyvää seksiä
[/quote]
Voisiko olla, että ihmiset tykkäävät eri asioista?

Vierailija
14/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan viinejä ja työhöni kuuluu mm. suunnitella cocktail-ohjelmia ravintoloille, joten ei, en lopettaisi. On aika hankala testata reseptejä, jos ei maista, mitä on sekoittanut.

Vierailija
15/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso olisi huolissaan minun alkoholinkäytöstä ja kokisi sen liialliseksi, ilman muuta pohtisin alkoholin käyttöäni ja pyrkisin varmasti vähentämään sitä. Olen itse kärsinyt läheisen alkoholismista ja en missään tapauksessa haluaisi kenenkään minun läheiseni kokevan samaa.

Jos puolisoni olisi raivoraitis absolutisti, joka ei hyväksyisi alkohoin käyttöä missään tapauksessa (edes kohtuukäyttöä) ja vaatisi siksi myös minua absolutistiksi, en luultavasti suostuisi.

Vierailija
16/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin, myöskin tyttöystäväni oli ennen tapaamistamme jo melkein alkoholisoitunut, mutta lopetti kuin seinään vähän sen jälkeen kun aloimme seurustella. Halusi itse lopettaa, lähinnä minun takiani koska ymmärsi, etten pitänyt hänen juomisestan ja kuulemma motivoin häntä, sillä ennen minua häntä ei ollut kiinnostanut yhtään mikään. Hiljaa hän kärsi muutaman kuukauden ilman viinaa eikä edes valittanut, tahdonvoimaa ei ainakaan puuttunut.
Mutta siis, totta kai lopettaisin jos toinen ei puolestaan myöskään käyttäisi alkoholia vaan olisi samalla linjalla.

Vierailija
17/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatimuksesta, mutta lopetin ns. vertaistukena kun miehelleni tuli alkoholista ongelma ja riippuvuus. Itse en ennenkään juonut paljon joten en jäänyt kaipaamaan mitään. Paljon helpompaa toiselle päästä riippuvuudesta irti kun kotona ei ole alkoholia kaapeissa kummittelemassa.

Vierailija
18/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi.

Vierailija
19/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon niin harvoin, ettei kokonaan lopettaminen olisi ongelma. Jos puolisollani olisi alkoholiongelmaa ja hän haluaisi raitistua ja pyytäisi, etten ostaisi itsellenikään kaljaa tms. häntä kiusaamaan, toki tukisin häntä ja jättäisin ostamatta.

Vierailija
20/31 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi ihmisen kanssa joka tekisi älyttömiä vaatimuksia. Joitakin syitä voi olla miksi hän voisi Pyytää minua ryhtymään absolutistiksi tai pukeutumaan täyspunaiseen tai syömään vain broilerin rintafilettä lounaaksi tiistaisin ja torstaisin. Mutta saa siis esittää hyvät perustelut ja pyytää, ei vaatia. Suhde jossa on toisen elämään (siis sellaisiin aspekteihin joilla ei ole välitöntä ja merkittävää vaikutusta puolisoon) kohdistuvia muutosvaatimuksia on aika heikolla pohjalla.