Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 22 ja koko ajan nälkä, paino vaan nousee! :(

Vierailija
13.03.2015 |

Ei siinä muuten mitään, mutta olin jo valmiiksi ylipainoinen ja neuvolassa sanottiin ettei paino saisi juuri nousta raskauden aikana. Nyt on kuitenkin tullut jo 5 kiloa, koska nälkä tuntuu olevan koko ajan! Jos en syö kunnolla, sorrun mässäämään illalla. Samoin jos syön liian kevyesti. Liikun kyllä, mutta se ei ole auttanut, oikeastaan vaan lisännyt nälkää. Pelkään että vauvasta tulee iso. :( Mitä voin tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tolla raskausdiabeetikon ruokavaliolla ei ole nälkä ollut. Leipää kun saa syödä aika runsaasti. Painoa ei ole tullut yhtään. Ja muutaman kilon laihduin raskauden alussa. Nyt viikkoja 32.

Nim. Myös ylipainoinen odottaja.

Vierailija
2/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös paino noussut järjettömästi. Oon rv22 ja 7 kg noussu. Viimesin painonmuuutos/vko oli 700g eli vaan kokoajan kiihtyy. En mielestäni syö yhtään enempää kuin ennen raskauttakaan, ja painoindeksinikin oli alle 20. Ekassa lapsessa tuli vähän päälle 15kg, mutta nyt on tullut siitä jo melkein puolet. Pelottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahollista tehdä "lisäruaat" aina oikein vähäkalorisiksi? Esimerkiksi vihanneksia ja kevyt kermaviiliin tehtyä dippiä tai Iso annos salaattia (joka ei kuitenkaan sisällä kastiketta ym runsanskalorista)? Se on raastava tunne kun maha kokoajan kurnii, ja kaikille odottajille tuota ei kai tule (itselleni tuli), niin kuitenkin esim vihannekset on sellaisia, että eihän niistä lisäannoksina ole kuin hyötyä :)

Vierailija
4/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmi salaattia

Vierailija
5/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylipainoinen harrastaa seksiä?

Vierailija
6/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis oikeaa vatsassa tuntuvaa kivuliasta nälkää vai vain mielitekoa syödä? Kuulostaa kummalliselta, että herkuttelet nälkäisenä. Saattaa toki riippua ihmisestä, mutta kun itselläni on nälkä, tekee ainoastaan mieli "oikeaa" ruokaa. Kannattaa varata niitä kunnon aterioita kaappiin lisääntyneen nälän takia. Jätä illalle helpommin ja nopeammin tehtävät ateriat, ettet sitten nälkäisenä sortu vaikka pelkkää patonkia mutustamaan. Ja jätä herkut kauppaan, niin on helpompi vastustaa. Minä olen vasta seitsemännellä viikolla, ja säikähdin eilen, kun koko illan oli ihan palava nälkä, vaikka olin jo syönyt paljon. Teki mieli syödä hevonen. No kävin sitten kaupassa hakemassa possusuikaleita ja hotkin niitä 300 g + 3 perunaa ja 150 g vihanneksia. Oikeen säikähdin mun ruokahalua. Ja jännä juttu oli, että herätessä oli taas ihan vatsaa kivistävä nälkä. Aiemmin ei oikeastaan ole ollut ruokahalua tän raskauden aikana.

Vierailija
7/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitset halusi syödä. Et vaan syö liikaa piste

Vierailija
8/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytykseen on alle 6 viikkoa, niin hän on yhdeksännellä kuukaudella raskaana, eli raskausviikkoja on 34 + jotain. Mikäli raskaus halutaan ilmaista kuukausissa (ei ole enää nykyaikainen tapa), niin silloin 40 raskausviikkoa jaetaan kymmeneen neljän viikon mittaiseen kuukauteen. Eli, kun täynnä on 4 raskausviikkoa, ollaan toisella kuukaudella ja 8 raskausviikon jälkeen ollaan kolmannella kuulla. Vastaavasti 32 raskausviikon jälkeen ollaan yhdeksännellä kuulla ja 36 viikon jälkeen kymmenennellä. Yliaikainen raskaus on yhdennellätoista kuulla.

Vierailija
9/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
10/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 06:17"]Jos synnytykseen on alle 6 viikkoa, niin hän on yhdeksännellä kuukaudella raskaana, eli raskausviikkoja on 34 + jotain. Mikäli raskaus halutaan ilmaista kuukausissa (ei ole enää nykyaikainen tapa), niin silloin 40 raskausviikkoa jaetaan kymmeneen neljän viikon mittaiseen kuukauteen. Eli, kun täynnä on 4 raskausviikkoa, ollaan toisella kuukaudella ja 8 raskausviikon jälkeen ollaan kolmannella kuulla. Vastaavasti 32 raskausviikon jälkeen ollaan yhdeksännellä kuulla ja 36 viikon jälkeen kymmenennellä. Yliaikainen raskaus on yhdennellätoista kuulla.
[/quote]

Otahan aamulääkkeesi

Vierailija
11/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sulla on valmiiksi ylipainoa? 

Terv. toinen ylipainoinen odottaja 

Vierailija
12/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 6, BMI ennen raskautta oli yli 30, eli reilusti. Tietenkin se jo kertoo etten ihan osaa säädellä syömisiäni muutenkaan, mutta laihdutin ennen raskautta reippaasti ja olin jo opetellut hyvin pois siitä jatkuvasta syömisestä, siksikib ahdistaa kun tuntuu ettei tilanne ole ihan hallussa. Pääsin sokerirasitukseen alussa ja siinä oli arvot hyvät, pian uudestaan. Miten sinulla menee 6?

Vierailija
13/13 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen etten podä ruokavaliota itseni takia vaan sen lapsen takia niin on helpompaa. Jos raskauasdiabetes kehittyy niin lapsella on suurempi ylipainonriski ja suurempi diabetesriski itselläänkin.  

Itse olen noudattanut raskauasdiabetetksen ruokavalio-ohjetta(vaikka siis sitä ei koskaan kehittynyt) . Se on hyvä kun siinä on rautalangasta väännetty ne ruokamäärät mitä saa syödä, annoskoot yms. Toki leipää tuossa suosituksessa on niin paljon että sitö ei aivan noin paljon ole mennyt, 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01029