Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja vantaan kaupunki, sos.työn mielivaltaisuus

Vierailija
13.03.2015 |

Alkaa paukut olemaan loppu ja olen viimeisilläni raskaana. Asun kahdestaan jo yhden lapsen kanssa.

Kirje toimeentulotukihakemuspäätöksestä. Lisäselvityspyyntö, vaikka olin sopinut virkailijan kanssa, että laitan kahdelta kuukaudelta hakemuksen. Verkosta tulostettut tilitapahtumat eivät kelpaa, mutta muutaman kerran aikaisemmin kun olen hakemuksen jättänyt - ovat kelvanneet! (Tili on vieläpä lopetettu). Tuntuu mielivaltaiselta.

toimeentulotukihakemuksissani laskelmissa ei ole otettu huomioon sairaalakuluja, ei kotivakuutuksia, ei mitään mitä ns. siinä pitäisi hyväksyä menoiksi.

Kysyin, voisinko hakea syntyvälle lapselle kantokoppaan tms. Käytettyyn tarvikkeeseen tukea niin vastaus virkailijalta oli, että kysy joltain kaverilta jos sellaisen saat tai vuokraa jostain firmasta. Kerroin, ettei minulla ole sellaisia kavereita ja voisin toki vuokrata. Kysyin voiko laskun vuokrasta liittää hakemukseen. Ei oli vastaus. Kuuluu peruspäivärahalla katettaviin laskuihin.

Tuli mieleen taannoinen keskustelu maahanmuuttajien rattaista ja väistämättä rupesin ajattelemaan, että tämäkö todella on sitä tasapuolisuutta.

Lähes poikkeuksetta päätökset ovat olleet ensin kielteisiä vedoten johonkin  hölynpölyyn ja otettuani yhteyttä korjaus on kyllä tehty. Vuokrat vaan joka kuukausi enemmän ja enemmän myöhässä, korkolaskuja ei hyväksytä maksettavaksi.

tämä kitkuttaminen on ajanut siihen pisteeseen, etten nuku enää öitä, tämäkin kirjoitus jälkeen 2,5 h unien ja valvomisen seurauksena...

pelkään tulevaisuutta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:15"]

Tee valitus sossusta aluehallintovirastoon. Me tehtiin juurikin tuosta vantaan sossusta. Valituksen jälkeen alkoi asiat sujumaan.

[/quote]

Näin. Aina ylemmälle taholle. Ne hyvät rivisossut ei voi tehdä mitään jos siellä on keskuudessa joku mätä omena, eivätkä ne voi päättää ketä palkataan silloin kun hakijana on vain epäpäteviä tyyppejä. Niistä ei sitten oikein pääse eroonkaan ja jos työilmapiiri myrkyttyy jo valmiiksi raskaassa työssä, on niitä hyviä hakijoita taas vähemmän seuraavassa haussa. Välillä on vain huonoja vaihtoehtoja, mutta ylemmälle taholle valittaessa saat yleensä sekä ne virheelliset päätökset oiottua, että mahdollisesti parannettua kunnan palvelua pidemmällä tähtäimellä. Täällä palstalla valittaminen voi toki tuoda vertaistukea, mutta päätöksistä kannattaa tehdä valitus myös ihan oikeassa elämässä.

[/quote]

Ei taida tästä äidistä olla noin rationaaliseen ajatteluun. Siirtynee muille foorumeille inisemään kun täältä on ymmärrys loppu.

Vierailija
2/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. sun tulostamat tilitiedot on voitu joskus hyväksyä vähän niinkuin säälistä, mutta virallisesti ne ei kelpaa tiliotteesta

2. Jos elää toimeentulotuella, niin aina ensisijainen vaihtoehto on joltain sen kopan lainaaminen tai sitten käytetyn ostaminen. käytettyjä saa tyyliin kympillä

3. Maahanmuuttajat ei saa kantaväestöä enemmän mitään. Kaikkiin pätee samat lait ja sama harkinta

4. Toimita hakemuksesi liitteineen ajoissa, niin vuokrakin maksetaan ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:22"]

Turha valittaa. Sulla on väärä ihonväri. Siitä se kiikastaa tällä kertaa 

[/quote]

Todella vääryyttä on että ihmiset jotka ovat rakentaneet tämän yhteiskunnan joutuvat kuukauden tai parin välein hakemaan ties mitä päätöstä ja valitusta kun mamut saa 3v päätökset kerralla ja tietysti paljon harkinnanvaraisia tukia.. rasistista

[/quote]

Kyllä! Olen kuullut että jopa kymmenen vuoden päätökset on tehty. Näin sanoivat naapurissa kun keskustelivat. Ja paljon isommat asunnot ja vuokrat maksetaan. Ei varmasti uskonto salli työntekoa, kyllähän ne muuten olisivat töissä. Sitten vielä rattaat ja ajokortit sillä perusteella että mitä tummempi naama, tai pitempi nimi sen enemmän annetaan veronmaksajien tukea. Ja sitten vielä suomi ottaa näitä paljon enemmän kuin muu eurooppa!

[/quote]

tuo ajokorttiasia itseäni harmittaa.. omille lapsilleni ei ole yh:na varaa korttia ostaa mutta mamut saa 2-3 tuhannen euron ajokortit valtion piikkiin ihan tuosta vaan! kyllä kuvottaa!

[/quote]

Ja kaikki mamut vielä saa sen. Näin olen kuullut. Kyllähän ne autotkin hankkii, eikai sillä ajokortilla muuten mitään tee. Hyvä on bisnes autokouluille, ilmankos kaikki nuoret kuskit onkin mamuja.

Vierailija
4/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mutta asenteessasi olisi paljon korjattavaa.

Lakkaa ajattelemasta, että "kun joku muukin sai jotain, niin minullekin kuuluu". Olet itse vastuussa elämästäsi ja nyt vielä lapsesta ja tulevasta lapsesta. Et voi olettaa yhteiskunnan aina ja ikuisesti pelastavan pulasta.

Tiedän kyllä mistä puhun, koska itse olen viimeisen vuoden aikana tarvinnut toimeentulotukea kolmen kuukauden ajan. Selvitin ihan itse oma-aloitteisesti, että mitä siihen hakemukseen tarvitsee liitteiksi ja tieto löytyi helposti netistä. Se, että olet itse tuumaillut jonkin lippulapun kelpaavan "koska on ennenkin kelvannut", niin on aika surkea argumentti.

Vuokrien ajantasaisuus ei ole sosiaalitoimen ongelma. Se on sinun ja vuokranantajasi sumplittava. Tartu toimeen jo tänään, ja teette jonkin maksusuunnitelman, jos jotain rästejä on. Miten ihmeessä voit olettaa, että korkolaskuja maksettaisiin toimeentulotukena?! Aikuinen ihminen vastaa itse siitä, jos ei laskujaan hoida ajallaan.

Olen pahoillani tästä tiukasta tekstistä, mutta et sinä tuosta suosta nouse ellet ota itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
5/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt kelan kanssa tapellut jo yli vuoden kuntoutuksesta. Itse paikallisen kelan virkailija valehteli tylysti ja vääristeli lääkärintodistuksen sisältöä poimimalta sieltä täältä muutaman sanan ja kirjoitti täysin roskapäätöksen missä oli pelkkää hölynpölyä.

Tein asiasta valituksen muutoksenhakulautakuntaan ja käsittely kesti yli vuoden, lopputulos oli että sama vanha päätös oli vain toistettu uudelleen käsittelemättä mitään epäkohtia mistä valitin millään tavalla. Nyt valitan asiasta vielä vakuutusoikeuteen ja saapa nähdä käsitelläänkö asiaa sittenkään mitenkään.

Aika naurettavaa kun työkkäri maksaa kuitenkin käsittelyn aikana ihan saman rahan, joten ainut ero on vaan onko maksaja kela vai työkkäri ja aika mille hain kuntoutusta on joku 3-4vuotta, josta käsittelyyn on mennyt kohta pari vuotta ilman ratkaisua. Joten pelkät anomuksen käsittelyt kestävät niin kauan että ehdin jo siinä ajassa saada ohi sen kuntoutuksen mihin alunperin tein hakemuksen.

Ei todellakaan toimi Suomessa tuo KELA. Viimeksi menin paikan päälle odotin jonkun tunnin ja sitten virkailija tuli sanomaan että on niin pitkä jono ettei keretä enää palvella tämän päivän aikana.

Vierailija
6/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa muuhun, totean vain, että toimeentulotuelle voi joutua ihan tavallinen hyvän perheen tyttö, jolla ei ole pikavippejä, velkaa, au-lapsia tms. Itse jouduin tt-tuelle, kun äitini kuoli ja sairastuin masennukseen kesken opiskelujen. Putosin pois opintotuelta ja sairauspäiväraha ei riittänyt edes vuokran maksuun.

Samoin koin myös Turun sosiaalitoimen mielivaltaisuuden hakemusten käsittelyssä. Asiakassuunnitelmaan oli kirjattu, että sossu maksaa terapiakäyntieni omavastuun, mutta lähes puolet etuuskäsittelijöistä ei ilmeisesti osaa lukea, koska näin ei useinkaan ollut. Samoin oli sovittu, että voin laittaa 2kk hakemukset kerralla, mutta useamman kerran kävi niin, että vain 1kk annettiin päätös. Kerran pitkästä käsittelyajasta johtuen kävi jopa niin, että kun sain vain 1. kuukaudelta päätöksen, oli 2. kuukausi jo lopuillaan ja kun hain sille tukea, hakemus hylättiin, koska tt-tukea ei makseta takautuvasti. Monta kertaa jouduin valittamaan, ja se oli vaikeassa elämäntilanteessa todella raskasta.

Minulla aika tt-tuella jäi melko lyhyeksi, ja nykyään olen valmistunut, työelämässä ja ns. kunnon kansalainen. Tuosta ajasta jäi vain melkoinen antipatia sossun toimintaa kohtaan. Kyse on köyhän kyykytyksestä ja ihmisarvon alentamisesta.

Vierailija
7/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo  Nyt sen huomaa omista lapsista että oppi mennyt perille, omillaan tulevat toimeen toinen tekee jopa kahta työtä että pärjää ja on muuten nykyisin kolmen lapsen yksinhuoltaja. (saman saisi jos olisi luuseri ja jättäytyisi yhteiskunnan huollettavaksi)

[/quote]

Tyhmähän tuo on. Lapsetkin varmaan kiittää, kun äiti on aina töissä, jotta ei vaan olisi "luuseri".

Vierailija
8/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sä sovit jonkun virkailijan kanssa jostain ei päde, koska tod.näk. päätöksen tekee joku muu. Päätökset tekee etuuskäsittelijä, ei sun työntekijä. Ja sossuun kannattaa AINA viedä vähän enemmän papereita kuin mitä on tarkoitus. Nyt puhuit 2 kk, olisit kuitenkin vienyt 3 kk ajalta. Olen joutunut viemään peräkkäisinä kuukausina ne samat paperit, tiliotteet mitä aiemmin, koska niitä on pyydetty päätöksessä. En tiedä miksi näin hölmösti, vaivaako dementia sossua, mutta paree vaan viedä, jotta ei tule noita lisäselvityspyyntöjä. Silloin kestää ja kestää päätöksen teko.

Ja tasan tarkkaan tiesit, että tiliotteet ne olla pitää....ei siitä enempää.

Ja nuo vauvantarvikkeet, niin no.... en ole minäkään mitään niihin saanut. Samat sanat, että kysy sukulaiset, ystävät ym. läpi. Ei siinä mitään, onneksi löydettiin edullisia. Ei maailmanloppu, onhan 9 kk aikaa etsiä ja varautua tavaroiden hankintaan.

( btw, aina kannattaa kuitenkin hakemukseen laittaa kysymys " olisiko mahdollista saada harkinnanvaraista tukea siihen ja siihen + hyvät perustelut" ja jättää virkailijan puheet huomioimatta. Toki se sanoo ettei saa, jotta kukaan ei ruinaa, mutta kun joku muu tekee päätöksen, niin voi tärpätä.)

Ainut epäkohta oli nuo kotivakuutus ( tietty, jos oli yli sallitun...) ja sairaalamaksut ( niissäkin kait jotain sääntöjä mitä saa olla ), että kysymystä kehiin miksi ei huomioitu.

Olet kirjoituksesi perusteella pitkäaikainen hakija, joten kyllä nämä kaikki jutut pitäisi olla jo sulle selviä, siis miten sossu toimii ja miten sun pitää toimia. Nyt ehkä pieni kertaus on paikallaan.

Vierailija
9/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä ketju. Muutama oikea neuvo sentään. Turha uhoilla maahanmuuttajista yms. Kaikenmaailman jutut otetaan totena ja sitten niillä pahennetaan muiden oloa.

Sosiaalityöntekijällä ja asiakkaalla pitäisi olla luottamussuhde, niin että molemmat luottavat toisiinsa. Ikävä, että tässä pompotetaan asiakasta, opetus mielessä, ehkä? En osaa neuvoa, muuta kuin että tsemppiä ja jaksamista. Itse sain neuvolasta hyvää henkistä tukea. 

Vierailija
10/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:40"]Se, että sä sovit jonkun virkailijan kanssa jostain ei päde, koska tod.näk. päätöksen tekee joku muu. Päätökset tekee etuuskäsittelijä, ei sun työntekijä. Ja sossuun kannattaa AINA viedä vähän enemmän papereita kuin mitä on tarkoitus. Nyt puhuit 2 kk, olisit kuitenkin vienyt 3 kk ajalta. Olen joutunut viemään peräkkäisinä kuukausina ne samat paperit, tiliotteet mitä aiemmin, koska niitä on pyydetty päätöksessä. En tiedä miksi näin hölmösti, vaivaako dementia sossua, mutta paree vaan viedä, jotta ei tule noita lisäselvityspyyntöjä. Silloin kestää ja kestää päätöksen teko.

Ja nuo vauvantarvikkeet, niin no.... en ole minäkään mitään niihin saanut. Samat sanat, että kysy sukulaiset, ystävät ym. läpi. Ei siinä mitään, onneksi löydettiin edullisia. Ei maailmanloppu, onhan 9 kk aikaa etsiä ja varautua tavaroiden hankintaan.

( btw, aina kannattaa kuitenkin hakemukseen laittaa kysymys " olisiko mahdollista saada harkinnanvaraista tukea siihen ja siihen + hyvät perustelut" ja jättää virkailijan puheet huomioimatta. Toki se sanoo ettei saa, jotta kukaan ei ruinaa, mutta kun joku muu tekee päätöksen, niin voi tärpätä.)

Ainut epäkohta oli nuo kotivakuutus ( tietty, jos oli yli sallitun...) ja sairaalamaksut ( niissäkin kait jotain sääntöjä mitä saa olla ), että kysymystä kehiin miksi ei huomioitu.

Olet kirjoituksesi perusteella pitkäaikainen hakija, joten kyllä nämä kaikki jutut pitäisi olla jo sulle selviä, siis miten sossu toimii ja miten sun pitää toimia. Nyt ehkä pieni kertaus on paikallaan.
[/quote]

Etuuskäsittelijät myöntää pelkän perustoimeentulon, heillä ei ole mitään päätösvaltaa tai harkinnanvaraisuutta. Joa haluat täydentävänä tukena pyytää esim. sitä koppaa, niin päätöksen tekee aina sosiaalityöntekijä.

Vierailija
11/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:22"]

Turha valittaa. Sulla on väärä ihonväri. Siitä se kiikastaa tällä kertaa 

[/quote]

Todella vääryyttä on että ihmiset jotka ovat rakentaneet tämän yhteiskunnan joutuvat kuukauden tai parin välein hakemaan ties mitä päätöstä ja valitusta kun mamut saa 3v päätökset kerralla ja tietysti paljon harkinnanvaraisia tukia.. rasistista

[/quote]

Kyllä! Olen kuullut että jopa kymmenen vuoden päätökset on tehty. Näin sanoivat naapurissa kun keskustelivat. Ja paljon isommat asunnot ja vuokrat maksetaan. Ei varmasti uskonto salli työntekoa, kyllähän ne muuten olisivat töissä. Sitten vielä rattaat ja ajokortit sillä perusteella että mitä tummempi naama, tai pitempi nimi sen enemmän annetaan veronmaksajien tukea. Ja sitten vielä suomi ottaa näitä paljon enemmän kuin muu eurooppa!

[/quote]

Heh heh, mutta en silti tykkää että vihervassaritkin alkaa tähän käänteiseen manipulointiin. Sitä paitsi se ei mene läpi. Moni uskoo mitä ideologiaansa sopii vaikka se kuinka olisi ristiriidassa faktojen kanssa.

Vierailija
12/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:28"]

Itse olen nyt kelan kanssa tapellut jo yli vuoden kuntoutuksesta. Itse paikallisen kelan virkailija valehteli tylysti ja vääristeli lääkärintodistuksen sisältöä poimimalta sieltä täältä muutaman sanan ja kirjoitti täysin roskapäätöksen missä oli pelkkää hölynpölyä.

Tein asiasta valituksen muutoksenhakulautakuntaan ja käsittely kesti yli vuoden, lopputulos oli että sama vanha päätös oli vain toistettu uudelleen käsittelemättä mitään epäkohtia mistä valitin millään tavalla. Nyt valitan asiasta vielä vakuutusoikeuteen ja saapa nähdä käsitelläänkö asiaa sittenkään mitenkään.

Aika naurettavaa kun työkkäri maksaa kuitenkin käsittelyn aikana ihan saman rahan, joten ainut ero on vaan onko maksaja kela vai työkkäri ja aika mille hain kuntoutusta on joku 3-4vuotta, josta käsittelyyn on mennyt kohta pari vuotta ilman ratkaisua. Joten pelkät anomuksen käsittelyt kestävät niin kauan että ehdin jo siinä ajassa saada ohi sen kuntoutuksen mihin alunperin tein hakemuksen.

Ei todellakaan toimi Suomessa tuo KELA. Viimeksi menin paikan päälle odotin jonkun tunnin ja sitten virkailija tuli sanomaan että on niin pitkä jono ettei keretä enää palvella tämän päivän aikana.

[/quote]

Sinä se et näköjään edes tiedä, että sossu ja Kela on kaksi eri asiaa.

Vierailija
13/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla trollausta. Lapsia ei ruveta hankkimaan tilanteessa, jossa on vain yksi huoltaja ja tämäkään huoltaja ei edes pysty elättämään itseään.

Vierailija
14/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:40"]Se, että sä sovit jonkun virkailijan kanssa jostain ei päde, koska tod.näk. päätöksen tekee joku muu. Päätökset tekee etuuskäsittelijä, ei sun työntekijä. Ja sossuun kannattaa AINA viedä vähän enemmän papereita kuin mitä on tarkoitus. Nyt puhuit 2 kk, olisit kuitenkin vienyt 3 kk ajalta. Olen joutunut viemään peräkkäisinä kuukausina ne samat paperit, tiliotteet mitä aiemmin, koska niitä on pyydetty päätöksessä. En tiedä miksi näin hölmösti, vaivaako dementia sossua, mutta paree vaan viedä, jotta ei tule noita lisäselvityspyyntöjä. Silloin kestää ja kestää päätöksen teko.

[/quote]

Etuuskäsittelijät myöntää pelkän perustoimeentulon, heillä ei ole mitään päätösvaltaa tai harkinnanvaraisuutta. Joa haluat täydentävänä tukena pyytää esim. sitä koppaa, niin päätöksen tekee aina sosiaalityöntekijä.
[/quote]
Totta, ota ap yhteyttä omaan sos.työntekijääsi, hänen yhteystiedot saat soittamalla toimistolle. Parasta olisi, jos saisit varattua ajan. Pääsisit kasvokkain juttelemaan ja selittämään tilanteesi. Minä olen ollut yhteydessä sos.työntekijään myös kirjeitse, koska en saanut häntä ikinä kiinni puhelinaikana.

Vierailija
15/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:40"]Se, että sä sovit jonkun virkailijan kanssa jostain ei päde, koska tod.näk. päätöksen tekee joku muu. Päätökset tekee etuuskäsittelijä, ei sun työntekijä. Ja sossuun kannattaa AINA viedä vähän enemmän papereita kuin mitä on tarkoitus. Nyt puhuit 2 kk, olisit kuitenkin vienyt 3 kk ajalta. Olen joutunut viemään peräkkäisinä kuukausina ne samat paperit, tiliotteet mitä aiemmin, koska niitä on pyydetty päätöksessä. En tiedä miksi näin hölmösti, vaivaako dementia sossua, mutta paree vaan viedä, jotta ei tule noita lisäselvityspyyntöjä. Silloin kestää ja kestää päätöksen teko.

[/quote]

[/quote]

Siihen toimeentulotuen jatkohakemukseen olen kuitenkin nämä harkinnanvaraiset pyynnöt tehnyt sen muutaman kerran. Ihan sama mulle kuka sen siitä bongaa, ainakin on toiminut näin. Enkä kyllä mitään väittänytkään, että etuuskäsittelijä harkinnanvaraisista päättää, ymmärsit jotenkin väärin kommenttini.

Vierailija
16/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä asuu naapurissa ihan suomalainen yh- äiti, jolle sossu maksaa 1200 euron vuokran, koska hän haluaa asua lapsensa kanssa kantakaupungissa. Ihan uudet yhdistelmärattaat myös sai sossusta ja rahaa riittää myös harrastetilan maksuun. Mutta taikasana: lapsella on ulkomaalainen isä, joka on myös sossun asiakas.

Vierailija
17/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:29"]

Ottamatta kantaa muuhun, totean vain, että toimeentulotuelle voi joutua ihan tavallinen hyvän perheen tyttö, jolla ei ole pikavippejä, velkaa, au-lapsia tms. Itse jouduin tt-tuelle, kun äitini kuoli ja sairastuin masennukseen kesken opiskelujen. Putosin pois opintotuelta ja sairauspäiväraha ei riittänyt edes vuokran maksuun.

Samoin koin myös Turun sosiaalitoimen mielivaltaisuuden hakemusten käsittelyssä. Asiakassuunnitelmaan oli kirjattu, että sossu maksaa terapiakäyntieni omavastuun, mutta lähes puolet etuuskäsittelijöistä ei ilmeisesti osaa lukea, koska näin ei useinkaan ollut. Samoin oli sovittu, että voin laittaa 2kk hakemukset kerralla, mutta useamman kerran kävi niin, että vain 1kk annettiin päätös. Kerran pitkästä käsittelyajasta johtuen kävi jopa niin, että kun sain vain 1. kuukaudelta päätöksen, oli 2. kuukausi jo lopuillaan ja kun hain sille tukea, hakemus hylättiin, koska tt-tukea ei makseta takautuvasti. Monta kertaa jouduin valittamaan, ja se oli vaikeassa elämäntilanteessa todella raskasta.

Minulla aika tt-tuella jäi melko lyhyeksi, ja nykyään olen valmistunut, työelämässä ja ns. kunnon kansalainen. Tuosta ajasta jäi vain melkoinen antipatia sossun toimintaa kohtaan. Kyse on köyhän kyykytyksestä ja ihmisarvon alentamisesta.

[/quote]

Kertokaas nyt alapeukuttajat, mikä tässä viestissä ei miellytä?

Äidin kuolema ei saisi masentaa? Ja vaikka masentaa, niin ei ainakaan sais haitata opiskeluja? Ja vaikka ei saa opiskeltua, niin rahat pitäis jotenkin pystyä itse tienaamaan? Ainakaan ei saisi valittaa, jos sossu käyttäytyy ihmisarvoa alentavasti ja vain vaikeuttaa hankalaa elämäntilannetta?

Vierailija
18/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:12"]

Meillä kyllä asuu naapurissa ihan suomalainen yh- äiti, jolle sossu maksaa 1200 euron vuokran, koska hän haluaa asua lapsensa kanssa kantakaupungissa. Ihan uudet yhdistelmärattaat myös sai sossusta ja rahaa riittää myös harrastetilan maksuun. Mutta taikasana: lapsella on ulkomaalainen isä, joka on myös sossun asiakas.

[/quote]

Ja tämä ontosi!

Vierailija
19/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:29"]

[/quote]

Kertokaas nyt alapeukuttajat, mikä tässä viestissä ei miellytä?

Äidin kuolema ei saisi masentaa? Ja vaikka masentaa, niin ei ainakaan sais haitata opiskeluja? Ja vaikka ei saa opiskeltua, niin rahat pitäis jotenkin pystyä itse tienaamaan? Ainakaan ei saisi valittaa, jos sossu käyttäytyy ihmisarvoa alentavasti ja vain vaikeuttaa hankalaa elämäntilannetta?

[/quote]

Ei kun av-palstalla pitää valittaa enemmän! Ja kirosanojen kanssa! Tuosta sai nyt sellaisen kuvan että sossu ylipäätään on suostunut maksamaan jotain ja se ei täällä käy päinsä.

Vierailija
20/55 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:59"]

Täytyy olla trollausta. Lapsia ei ruveta hankkimaan tilanteessa, jossa on vain yksi huoltaja ja tämäkään huoltaja ei edes pysty elättämään itseään.

[/quote]

No pakkohan tässä on lapsia tehdä kun yhtäältä tulee painostusta että syntyvyys laskee ja jos sitten saa töitä niin ei ainkaan työnantajan piikkiin sais niitä lapsia tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän