Te jotka olette löytäneet rakkauden Tinderistä tai muuten netin kautta, kysymys
Missä vaiheessa huomasit olevasi rakastunut? Heti, muutaman tapaamisen jälkeen, kun olitte tapaillut jo jonkin aikaa? Tällainen tinderdeittailu on itselleni ihan uutta nyt eron jälkeen. Aikaisemmat ihastukset ovat heränneet pikkuhiljaa kun olen tutustunut johonkin mieheen jossain. Mietin kun olen tavannut kiinnostavan miehen nyt Tinderistä, että millä tasolla kiinnostuksen pitäisi olla parin tapaamisen jälkeen. Tykkään tästä tyypistä paljon, mutta pitäisikö tunteen olla vielä jotain enemmän. En oikein osaa selittää. Esimerkiksi joidenkin ystävien suhteen olen tajunnut saman tien että olemme samalla aaltopituudella. Pitäisikö odottaa jotain välitöntä ”klik” tunnetta? Vai onko se liikaa vaadittu? Miten nopeasti teillä on ollut selviä tunteita tällaisissa suhteissa?
Kommentit (40)
Ehkä tämä asia ei itsestä selviä kuin kokeilemalla. On vaan kurjaa jos itsellä ei tulekaan suuria tunteita ja sillä toisella tunteet syvenee koko ajan kun itse selvittelee omaa päätään. Mutta tämä kai on pelin henki. 😕
Ap
Tuohan on aivan yksilöllistä. Kunhan muistaa vanhan perussäännön: mies rakastuu silmiensä kautta, nainen korviensa. Siksi naisella kestää yleensä kauemmin ihastua kuin miehellä. Ja muutaman deittikerran jälkeen ei tiedä ihmisestä vielä mitään. Pintaraapaisun vain, ihmiset kun tuppaavat olemaan vieraskoreita. Yllätyksiä (suuntaan tai toiseen) on vielä luvassa.
Mistä kauhea kiire. Relaa ja tutustu rauhassa. Liikaa jyrämäistä analysointia heti alussa. Se voi tehdä hallaa ja pilata jonkun hyvän syntymisen ja kehittymisen. Yritä keskittyä hetkeen (kliseisesti) ja rauhoitu. Joskus suuret tunteet tulee heti, joskus myöhemmin. Entä sitten.
nainen51v kirjoitti:
Tuohan on aivan yksilöllistä. Kunhan muistaa vanhan perussäännön: mies rakastuu silmiensä kautta, nainen korviensa. Siksi naisella kestää yleensä kauemmin ihastua kuin miehellä. Ja muutaman deittikerran jälkeen ei tiedä ihmisestä vielä mitään. Pintaraapaisun vain, ihmiset kun tuppaavat olemaan vieraskoreita. Yllätyksiä (suuntaan tai toiseen) on vielä luvassa.
Niinhän se varmasti on. Kiinnostaa kuitenkin muiden kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kauhea kiire. Relaa ja tutustu rauhassa. Liikaa jyrämäistä analysointia heti alussa. Se voi tehdä hallaa ja pilata jonkun hyvän syntymisen ja kehittymisen. Yritä keskittyä hetkeen (kliseisesti) ja rauhoitu. Joskus suuret tunteet tulee heti, joskus myöhemmin. Entä sitten.
Lähinnä se kai tässä huolettaa kun koen todella hankalaksi ne tilanteet joissa joku ihastuu minuun mutta itse en häneen.
Vierailija kirjoitti:
nainen51v kirjoitti:
Ai jotta pääsisit vertailemaan ja miettimään että et ehkä sittenkään ole kiinnostunut tästä tyypistä, kun joku palstalla kirjoitti rakastuneensa ensiminuutilla ja itse et kokenut samoin. Miksi etsit varmistusta omille tunteillesi muiden kokemuksista?
Tapasin mieheni tinderissä ja hän sanoi rakastavansa minua n. puoli vuotta ensi tapaamisen jälkeen. Itse yllätyin kyllä. No minullakin on vahvoja tunteita häntä kohtaan, mutta nyt 1,5 vuoden jälkeen en vieläkään ehkä ole itse rakastunut häneen, mutta uskon tunteiden syvenevän hiljalleen.
antaamennävaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen51v kirjoitti:
Ai jotta pääsisit vertailemaan ja miettimään että et ehkä sittenkään ole kiinnostunut tästä tyypistä, kun joku palstalla kirjoitti rakastuneensa ensiminuutilla ja itse et kokenut samoin. Miksi etsit varmistusta omille tunteillesi muiden kokemuksista?
Ehkä enemmänkin toisin päin, että se varmuus ei jollakin tullut ihan heti mutta tuli kuitenkin. Eikä tämä tekemisiini vaikuta. Tyyppi on niin mahtava että todellakin aion tutustua. Olen ehkä vain vähän liian empaattinen johonkin tinderiin. Olen huolissani omista mahdollisista sydänsuruista mutta lisäksi myös sen toisen. En halua johtaa ketään harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se kai tässä huolettaa kun koen todella hankalaksi ne tilanteet joissa joku ihastuu minuun mutta itse en häneen.
Kyselit ihmisten kokemuksia rakastumisesta, mutta et ole itse vielä edes ihastunut. Mitkä tunteesi sitten ovat tarkalleen ottaen häntä kohtaan? Onko mitään romanttisia tunteita vai pelkkää kaverillista tykkäämistä? Jos ei ole muuta, ehkäpä kannattaa jatkaa matkaa. Ei ole oikein sitä toista kohtaan roikottaa häntä tuossa tilanteessa, varsinkaan jos hän on selvästi ihastunut tai jopa rakastunut.
Yksi isoimmista syistä siihen miksi en enää tinderiä käytä on nämä ihmiset, jotka eivät tunne itseään eivätkä tiedä mitä haluavat. Saavat paljon pahaa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mieheni tinderissä ja hän sanoi rakastavansa minua n. puoli vuotta ensi tapaamisen jälkeen. Itse yllätyin kyllä. No minullakin on vahvoja tunteita häntä kohtaan, mutta nyt 1,5 vuoden jälkeen en vieläkään ehkä ole itse rakastunut häneen, mutta uskon tunteiden syvenevän hiljalleen.
No tähän on todettava että jos joku ei olisi vielä 1,5 vuoden jälkeen rakastunut minuun niin antaisin kyllä koko homman olla.
Alkuperäiseen kysymykseen.. niinä kahtena kertana kun olen netistä/tinderistä löytänyt sellaisen miehen kenen kanssa haluaisin enemmän ja lopulta rakastunut, niin ekoilla treffeillä on jo "kolahtanut" ja kyllä kuukauden jälkeen olen sitten ollut jo melko syvästi ihastunut. Siitä ne tunteet sitten lähtee aika nopeasti syvenemään ja vahvistumaan jos kyseessä on sellainen "sielunkumppani".
Ne "ihan kiva, kattellaan" jutut ei ole koskaan syventyneet mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselit ihmisten kokemuksia rakastumisesta, mutta et ole itse vielä edes ihastunut. Mitkä tunteesi sitten ovat tarkalleen ottaen häntä kohtaan? Onko mitään romanttisia tunteita vai pelkkää kaverillista tykkäämistä? Jos ei ole muuta, ehkäpä kannattaa jatkaa matkaa. Ei ole oikein sitä toista kohtaan roikottaa häntä tuossa tilanteessa, varsinkaan jos hän on selvästi ihastunut tai jopa rakastunut.
Yksi isoimmista syistä siihen miksi en enää tinderiä käytä on nämä ihmiset, jotka eivät tunne itseään eivätkä tiedä mitä haluavat. Saavat paljon pahaa aikaiseksi.
Olen ihastumisen ja ei-ihastumisen rajoilla. Voi olla että ihastun ihan pian tai sitten alkava ihastus laimenee. Ei kai hän nyt kahden tapaamisen jälkeen voi ihan rakastunut sentään olla?
Vierailija kirjoitti:
Hmm… ehkä rakastuminen ja rakastaminen ei edes tarkoita kaikille samaa. Itse toivoisin kuitenkin jotain ”sukat pyörii jaloissa” tunnetta melko pian, koska kokemukseni mukaan siltä pohjalta syntyy kestävä parisuhde. Se on se tunne johon palataan ja jota muistellaan kun on vaikeaa. Ilman sitä vaikeana aikana tulee mieleen että miksikäs minä tässä nyt taas olenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastumisen ja ei-ihastumisen rajoilla. Voi olla että ihastun ihan pian tai sitten alkava ihastus laimenee. Ei kai hän nyt kahden tapaamisen jälkeen voi ihan rakastunut sentään olla?
Voi olla, osa syttyy nopeasti jos kohtaa oikeanlaisen ihmisen. Voimakas ihastuminen ei ainakaan ole mikään mahdottomuus parin tapaamisen perusteella, kyllähän te toisianne varmasti jo jonkin verran tunnette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, osa syttyy nopeasti jos kohtaa oikeanlaisen ihmisen. Voimakas ihastuminen ei ainakaan ole mikään mahdottomuus parin tapaamisen perusteella, kyllähän te toisianne varmasti jo jonkin verran tunnette.
Tavallaan hauska ajatus että tuntisimme, mutta itsestä ei kyllä tunnu siltä. Ajatuksena nyt kuitenkin viettää viikonloppu yhdessä ja ehkä sen jälkeen on viisaampi. Mielestäni tämä ei kyllä ole mikään ”kattellaan” juttu, vaan on tässä enemmän kipinää. Mutta saa nyt nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko sinulla käsittelemättömiä parisuhteita? Tarkoitan nyt hyvällä. Tarkoitan jos sinun täytyy työstää mennyttäsi vielä. Ei kannata pakottaa suhdetta, sitten se alkaa häiritä myöhemmin. Nuo arkuudet ja pelot kielii mahdollisesti että uuteen suhteeseen tuot asioita mitkä ei sinne kuulu.
Minulla on itsellä nyt sellainen tilanne että tinder vaan ahdistaa. Pakko poistaa ja miettiä uudelleen. Siellä on miehiä ketkä näyttää niin hyviltä ja treffit menee hyvin. Pienen selvittelyn jälkeen selvii ettei ole mikään totta 🙄. Peilaan vanhaan kumppaniin miten hyvä oli minulle ja vaikee ottaa uutta kuka ei hyväksy minua. Minä oon tämmönen erikoinen enkä mikään normaali nainen. Miten ne miehet osaakin huijata ettei se haittaa kunnes saa seksiä 😓. Kun sais kloonattua eksän 3 vuoden takaa niin olisin onnellinen 🙈
Rakastuminen vei kuukausia, yli puoli vuotta.
Kyllä mulla heti ekoilta treffeiltä (oikeasti jo viesteistä) oli kuitenkin selvää se klikkaus. Että oli tosi helppoa ja luontevaa yhdessä. Kipinä varmistui toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko sinulla käsittelemättömiä parisuhteita? Tarkoitan nyt hyvällä. Tarkoitan jos sinun täytyy työstää mennyttäsi vielä. Ei kannata pakottaa suhdetta, sitten se alkaa häiritä myöhemmin. Nuo arkuudet ja pelot kielii mahdollisesti että uuteen suhteeseen tuot asioita mitkä ei sinne kuulu.
Miten niin miksi? Eikö nyt ole aika normaalia että tuntuu kurjalta aiheuttaa toiselle pahaa mieltä? En edes ymmärrä miten ei tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuminen vei kuukausia, yli puoli vuotta.
Kyllä mulla heti ekoilta treffeiltä (oikeasti jo viesteistä) oli kuitenkin selvää se klikkaus. Että oli tosi helppoa ja luontevaa yhdessä. Kipinä varmistui toisilla.
Kuvaile vähän mikä se klikkaus on, jos rakastuminen kuitenkin vaati aikaa. Miten se eroaa siitä klikkauksesta kun löytää uuden tosi hyvän ystävän?
Kaikki tarinat ovat yksilöllisiä luultavasti, myös rakastumisnopeus. Itse rakastuin nettideiteillä tavallaan jo ensi näkemästä, mutta kunnolla kolmansilla treffeillä. Mutta kyllä peli oli selvä jo kohtaamishetkellä. Sen vaan tiesi, että tässä se on.