Onko lähipiirissäsi tuhlaajatyttöjä tai -poikia?
Täysi-ikäisiä ihmisiä, jotka eivät tajua vastuullisesta rahankäytöstä tuon taivaallista?
Kommentit (33)
Kyllä, kaksi. Toisella ulosotossakin kaikenlaista
Tuhlaan tietty itsekin suunnilleen kaiken mitä tulee, mutta maksan laskut ajallaan enkä osta uutena juurikaan mitään, minkä saisi käytettynä
Siskolla perheineen meni kolmekymppiseksi, ennen kuin tajusivat, ettei voi tuhlta enempää kuin tienaa. Nyt ovatkin eläneet suu säkkiä myöten kohta 20 vuotta ja vielä on vuosikymmen jäljellä. Tuli aika kallis ja pitkä lasku, mutta säästyivät kuitenkin luottotietojen menetykseltä.
No, isosisko on näitä tuhlarityttöjä. Vähän väliä yrittää olla vippailemassa. Pitkään lainasinkin hänelle rahaa, mutta sitten lopetin, kun jopa 100 €:n lainan takaisinmaksussa alkoi mennä vuoden päivät. Sen sijaan aloin opettaa hänelle taloudenpitoa: menojen jaksotusta, että tilipäivä ei ole juhlapäivä jne. Sisko kyllä kuunteli sujuvasti, mutta siihen se sitten jäikin. Pikavippikierre jatkuu. Nostan kädet pystyyn. Hän on tässä kohtaa toivoton tapaus. En tiedä, keneen siskoni on tullut. Vanhempamme ovat taloudellisia ihmisiä.
Kyllä. Jostain syystä veljeni ovat kaikki tuollaisia. Kaksi nuorinta vasta itsenäistyivät, eli opettelevat.
Mutta vanhin on kohta 30v ja edelleenkään ei suju kuin auttavasti rahankäyttö. Loukkaantuu vielä jos kaikki eivät ole käsi ojossa auttamassa, kun taas menivät rahat muuhun kuin ruokaan ja vuokraan (joka on korkea, koska työttömän on jostain syystä pakko asua kalliossa). Ja olemme vielä Turusta kotoisin joten en ymmärrä.
Veljillä on hauskoja tilanteita. Nuorin yritti juuri periä 100e velkaa vanhimmalta. Äiti ja isä joutuivat puuttumaan, kun vanhin ei suostunut maksamaan edes osaa. Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
No, isosisko on näitä tuhlarityttöjä. Vähän väliä yrittää olla vippailemassa. Pitkään lainasinkin hänelle rahaa, mutta sitten lopetin, kun jopa 100 €:n lainan takaisinmaksussa alkoi mennä vuoden päivät. Sen sijaan aloin opettaa hänelle taloudenpitoa: menojen jaksotusta, että tilipäivä ei ole juhlapäivä jne. Sisko kyllä kuunteli sujuvasti, mutta siihen se sitten jäikin. Pikavippikierre jatkuu. Nostan kädet pystyyn. Hän on tässä kohtaa toivoton tapaus. En tiedä, keneen siskoni on tullut. Vanhempamme ovat taloudellisia ihmisiä.
Voi olla kauempaa sukua.
Aina inhonnut tuollaisia kerjäläisiä. Arg!
Vierailija kirjoitti:
Aina inhonnut tuollaisia kerjäläisiä. Arg!
Sama.
Yli 30v. mies. Vanhemmat maksaa velan turvin aikalailla kaiken. Käy töissä ja maksaa velkoja pois. Ruinaa velkaantuneilta vanhemmiltaan lisää rahaa.
Yli varojensa elävien täytyy olla tavallista yksinkertaisempia ihmisiä.
Mitään ei saa mukaan kun lähdön aika koittaa. Ja vaikka saisikin ei niistä ole mitään iloa eikä hyötyä kuolleelle ihmiselle.
Olen kova ostelemaan, olenkohan minä sitten idiootti? Olen melkein koko ajan pa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kova ostelemaan, olenkohan minä sitten idiootti? Olen melkein koko ajan pa.
Olet.
Voiko prodigal-sanaa käyttää myös naisesta?
Olen joutumassa konkurssiin. Pelastakaa minut!
Vierailija kirjoitti:
Olen joutumassa konkurssiin. Pelastakaa minut!
Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Yli varojensa elävien täytyy olla tavallista yksinkertaisempia ihmisiä.
Da!
Pahimpia tapauksia ovat kyllä he, jotka kinuvat lainaksi rahaa, mutta jotka eivät koskaan maksa niitä takaisin.
Ex-käly on edelleenkin semmonen hupalapio ettei määrää eikä rajaa. Raha polttaa taskussa niin että kaikki pitää pistää menemään nopeassa tempossa. Veljeni kyllästyi lopulta ex-vaimonsa tuhlailevaisuuteen ja otti avioeron. Onneksi he eivät ehtineet saada lapsia.
Kyllä, montakin