Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa, kun teini yrittää jäädä kotiin pienestäkin terveysoireesta

Vierailija
07.12.2021 |

Koko ajan pitää arvioida, että onko tarpeeksi terve kouluun. Kun olen joskus käskenyt menemään kouluun, on kertonut että ope ehdottanut kotiinlähtöä kun on yskinyt ym. Olen aina välillä huomannut, että kunto kotona illalla niin pirteä että hyvin olisi koulussa pärjännyt. Pitäisikö tästä lähtien pitää oletuksena, että on terve? Ilman kuumetta aina kouluun? Moni sanoo että vanhempi kyllä tietää, milloin lapsi on oikeasti kipeä. Mä en osaa aina tunnistaa, feikkaako se vai laiskotteleeko. Joskus jopa oksennellut ja en tiedä, osaako tehdä tätä tahdonalaisesti. Välillä varmasti on oikeestikin kipeä, koska flunssakautta on ollut.
Ahdistaa miettiä koulun ja lasun mahdollista puuttumista, kun poissaoloa kertyy. Ja toisaalta koulu syyttää minua sitten siitäkin, jos päästän yskivän ja/tai oksentelevan lapsen kouluun.
Lääkärissä on käyty ja mitään erityistä ei löytynyt.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole yhtään huolestunut, mitä kaiken takana on? Kiusaamista tai jotain muuta ikävää ihan selvästi, kun ei halua kouluun.

Jokuhan siellä koulussa mättää kun sinne ei halua mennä.

Vanhempana olisin yyber huolissani enkä syyttelisi murkkua. Ja vielä pelitkin pois. Tuplarangaistus. Missään ei ole hyvä olla eikä mitään saa tehdä.

Vierailija
22/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat kaikkien alaikäisten vanhemmille. Mä olisin varmasti tullut hulluksi jos oma ainut lapseni olisi ollut koululainen. Osalla on mennyt täysin yli tämä korona hysteria.

Jep. Koulusta tulee kaikenlaisia tartuntapäivityksiä ja viestiä, että oireista lasta ei saa päästää kouluun. Sitten kun flunssainen lapsi on kotona, tai jo terve joka odottaa koronatestin tulosta, alkaa valitukset että poissaoloa kertyy. Eli mitä te halusittekaan sitten? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole yhtään huolestunut, mitä kaiken takana on? Kiusaamista tai jotain muuta ikävää ihan selvästi, kun ei halua kouluun.

Jokuhan siellä koulussa mättää kun sinne ei halua mennä.

Vanhempana olisin yyber huolissani enkä syyttelisi murkkua. Ja vielä pelitkin pois. Tuplarangaistus. Missään ei ole hyvä olla eikä mitään saa tehdä.

Mitäs se yyber huolissaan olo auttaa konkreettisesti? Olen tosiaan vienyt lasta lääkäriin ja yrittänyt kaikin tavoin selvittää. **Ttu täällä ei kannattaisi alkaa mistään jutella kun 90% viesteistä on "paska ap" osastoa oli aihe mikä tahansa.

Ja kotona pelaaminen ei ole mikään ratkaisu, oli syy poissaololle mikä tahansa. on ihan normaali asia että kotona kipeänä levätään ja jos alkaa tylsistyä pahasti, alkaa olla niin terve että pääsee kouluun. Ap

Vierailija
24/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi niistä poissaolojen kertymisistä tarvitsee olla niin huolissaan. Tarvitseeko niistä toimittaa jotain sairaslomatodistuksia? Jos sanot vaan että lapsi nyt vaan sattuu tulemaan herkästi kipeäksi ja asiaa tutkitaan?

Vierailija
25/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin aikanani lukion asuen ilman minkäänlaista holhooja. Vanhempani asuivat paikkakunnalla, jossa ei ollut lukiota. Huolehtivat kyllä hyvin niin, että rahaa sain tarpeeksi ja muutenkin. Kävin koulua mielelläni, minulla oli paljon ystäviä ja pidin luokkatoveteistani. Aina lomien jälkeen oli tosi kiva tulla kouluun. Silti olln usein poissa koulusta aiheettomasti. Oli vain kiva jäädä kotiin nukkumaan, lueskelemaan tms. Kännyköitä ei silloin ollut, eikä minulla edes telkkaria. Niin, että ei poissaolojen syynä aina tarvitse olla mitään erityistä. Ja, työelämässäni en ollut juuri poissa. Vastuulliseksi minua sanottiin ja sellaisia työtehtäviä sain.

Vierailija
26/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 30 tunnin poissaolon jälkeen joutuu antamaan erillisen selvityksen, vaikka olisi wilmassa raportoinut ne syyt aikaisemmin, esim. Flunssa, rokotusreaktio, muuttopäivänä pois.

Vierailija
27/27 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 30 tunnin poissaolon jälkeen joutuu antamaan erillisen selvityksen, vaikka olisi wilmassa raportoinut ne syyt aikaisemmin, esim. Flunssa, rokotusreaktio, muuttopäivänä pois.

No mikä se erillinen selvitys sitten on? Keskustelu opettajan kanssa?