Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei sääli huumeisiin kuolleita?

Vierailija
12.03.2015 |

Ne tietää riskit ja aivan taatusti ottaa ensimmäisen kerran vapaaehtoisesti.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:51"]Ajattelin ennen näin, sitten rakastuin päihdeongelmaiseen. Toisaalta, jos kyseessä on tuntematon, niin eipä kai se silloin missään tunnu. En sitä nyt silti ystävien ja omaisten kuullen sanoisi.
[/quote]

Minun exällä paha huumeongelma ja hänen ja kavereidensa elämää seuranneena ei säälitä!
Ja niitä narkkeja kupsahtelee usein!
Onneksi ei tarvitse katella enää.
Toivottavasti sullekkin tulee järki päähän jossain kohtaa tai puolisosi raitistuisi.
Päihdeongelmaiset ovat maailman itsekkäimpiä ihmisiä ja myy vaikka äitinsä että saa lisää aineita :/
Ja vuosia tätä touhua katselin eli uskoisin tietäväni mistä puhun.
[/quote]

Kyllä, näinhän se juuri on... Hän oli jossain vaiheessa pitkään täysin selvä, sitä vaan aina yrittää uskoa (uskotella) että ehkä vielä joskus... vaikka taitaa olla turhaa.

Vierailija
22/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin, jos ihminen on tosissaan yrittäny päästä huumeista eroon, mutta epäonnistunut vaikean elämäntilanteen takia. En sääli, jos huumehörhö ei ole edes halunnut hakea apua ja mielummin käyttänyt, tehnyt rikoksia ja niinedelleen.

Huumeenkäyttäjiäkin on erilaisia. Joku nuorena tyhmänä kokeillut ja heti jäänyt koukkuun. Kaikki ihmiset eivät ole tarpeeksi vahvoja sanoakseen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:06"]Onko empatian kyvyssäsi jotain puutteita? Joo kyllä, itsepähän huumeita vetävät mutta mietippä nyt. Suurin osa käyttäjistä käyttää paetakseen pahaa oloa. Ensin kokeillaan ja sitten ollaankin jo koukussa. Itse olen menettänyt monta tuttua narkkaria ja pahalta on tuntunut varsinkin heidän perheensä puolesta JOS HEILLÄ SELLAINEN ON ENÄÄ SATTUNUT OLEMAAN. Avaa silmät! Ei kaikki pasko kukkasia ja pääse helpolla elämästä.
[/quote]

Tä on just niin perus; mulla on vaikeeta/rankka elämä/ahdistaa, pitää vetää pää täyteen. Eiköhän jokaisella ole vaikeuksia jossain vaiheessa. Fiksummat tekee asian eteen jotain muuta kun rupee narkkaamaan. Itsekkäimmät tai idiooteimmat aloittaa huumeiden käytön. En todellakaan sääli. Itsellänikin on ollut vaikea elämä. Mulla on ja on aina ollut tahto nousta ja tehdä asialle jotain! En todellakaan sääli narkkareita, itse ovat siihen ryhtyneet. Jokainen olkoon vastuussa itsestään

Vierailija
24/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli minäkään. Omaa tyhmyyttään.

Vierailija
25/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä sääli sitä että kuolivat vetämiseen. Kaikkihan joskus kuolee, kuka nopeammin ja kuka hitaammin. Tuhannen tutkalla hengityslamaan (esim. bentsot ja alkoholi ja opiaatit) kuoleminen on luultavasti myös aika kivuton ja nopea tapa lähteä.

Kuolema ei ole mielestäni niinkään tapa päästä koukusta vaan tilinpäätös sille kaikelle toivottomuudelle mille ainoa vaihtoehto on vetäminen, kun on jo sössitty kaikki asiat nyt ja tulevaisuudessa. Vetämisen voi lopettaa jos haluaa, mutta miksi haluaisi kun ei ole eikä tule olemaan esim. terveyttä tai töitä ja tulee olemaan aina enemmän velkaa mitä voi eläessään maksaa, pahimmillaan vielä sellaista jonka olemassaolosta muistutellaan säännöllisesti väkivallalla.

Niin kauan kun lainsäädäntö ja asetukset eivät tarjoa toimivaa korvaushoitoa ja kuntoutusta kaikille sitä tarvitseville ja niin kauan kun ihmiset omaa tyhmyyttään pilaavat elämänsä, on lusikan nurkkaan heittäminen vain osa luonnon kiertokulkua.

Omasta tuttavapiiristä lähteneet ovat olleet pääosin sitä porukkaa, joilla on ns. ollut varaa pelata rulettia elämällään eli on lopulta aivan sama vetääkö ne letaalit överit. Ei siis suuremmin vetäjää haittaa jos siinä sattuu kippaamaan. Toki osa on niitäkin jotka ovat puhtaasti vahingossa riskejä tietämättä tappaneet itsensä, mutta vähemmistössä nämä on ja evoluutio korjaa minkä korjaa. Vastuuton vetäminen on vastuutonta vetämistä eikä muuksi muutu, teki sen vahingossa tai tahallaan.

Vierailija
26/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä vähän säälin, ainakin hukkaan heitettyä elämää. Toisaalta ajattelen että ihminen on vastuussa itsestään, omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan. Jos alkaa käy huumeita, omasta halustaan, tuntuu turhalta marina vaikeasta elämästä.

Vierailija
27/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:06"]Onko empatian kyvyssäsi jotain puutteita? Joo kyllä, itsepähän huumeita vetävät mutta mietippä nyt. Suurin osa käyttäjistä käyttää paetakseen pahaa oloa. Ensin kokeillaan ja sitten ollaankin jo koukussa. Itse olen menettänyt monta tuttua narkkaria ja pahalta on tuntunut varsinkin heidän perheensä puolesta JOS HEILLÄ SELLAINEN ON ENÄÄ SATTUNUT OLEMAAN. Avaa silmät! Ei kaikki pasko kukkasia ja pääse helpolla elämästä. [/quote] Tä on just niin perus; mulla on vaikeeta/rankka elämä/ahdistaa, pitää vetää pää täyteen. Eiköhän jokaisella ole vaikeuksia jossain vaiheessa. Fiksummat tekee asian eteen jotain muuta kun rupee narkkaamaan. Itsekkäimmät tai idiooteimmat aloittaa huumeiden käytön. En todellakaan sääli. Itsellänikin on ollut vaikea elämä. Mulla on ja on aina ollut tahto nousta ja tehdä asialle jotain! En todellakaan sääli narkkareita, itse ovat siihen ryhtyneet. Jokainen olkoon vastuussa itsestään

[/quote]

Se miten ihminen käsittelee henkiset ongelmansa riippuu temperamentista, persoonasta, vanhemmista, ympäristöstä ja monista muista tekijöistä. Jotkut ovat myös luonnostaan päihteisiin taipuvia kun taas toiset eivät koske niihin pitkällä tikullakaan, mutta sen sijaan kehittävän persoonanhäiriön defenssiksi. Asiaa ei mitenkään voi ajatella niin että koska "minäkin selvisin niin muidenkin täytyy". Sinullakaan ei välttämättä ole hajua miten sattumat ovat sopivasti osuneet kohdallesi, välttäen vielä syvemmältä putoamiselta. 

Vierailija
28/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se aina osaakin pistää vihaksi.

Jos et ole kykenevä tuntemaan empatiaa narkomaaneja kohtaan tai ymmärryksesi ei kata narkomaanejen tuntemuksia tai ylipäätään riippuvuuden aiheuttamaa tuskaa niin käyttäjälle kuin kaikille hänen lähellään, niin pidä se sitten omana tietonasi. Minä - kuten toivottavasti moni muukin, joka osaa antaa edes murusen ymmärrystään jopa tuntemattomille narkomaaneille - tunnen suurta ärtymystä, surua ja jopa sääliä (näitä provoja kohtaan) kun he päästelevät näitä "sammakkoita" pihalle. 

Jos et tunne heitä kohtaan sääliä, niin mitä sitten? Se on sinun ongelmasi, eikä sinun ole pakko sitä täällä mainostaa. Se katsos voi tuottaa näitä ikäviä tuntemuksia meille kanssa palstalaisille. 

Jos joku ei vielä osannut lukea rivien välistä niin lähisukulaiseni on kuollut huumeisiin. Se suru ja tuska, joka ei koskaan aivan täysin katoa.. sitä ei voi kuvailla millään muulla kun pitkällä kirkuvalla huudolla. Ja se, että joku kertoo aivan olkapäitään loksauttaen, että ei nyt vaan tunne narkomaaneja kohtaan mitään sääliä saa minut tuntemaan oloni tyhmäksi. Ihan kuin kaikki se surutyö olikin turhaa? Sehän oli narkomaani, omapahan oli valintansa! Jotkut tahtoo lääkäriksi, jotkut taas narkomaaniksi. 

Pää täynnä sekavia ajatuksia, ja teksti sen mukaista. Saipahan purettua mielestä.

Perkele.

Vierailija
29/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:56"]

Tiedän kyllä, hoitoalalla olleena. Siinähän se pointti just on, että hyvin on tiedossa kaikilla se, miten yhteiskunta näitä huoltaa joka käänteessä. Ihan kuin pikavipin ottajat luottavat, että kyllä se sossu hoitaa. 

Tuomita ei voi rikoksista, vaikka tappaisi jonkun, kun on ns. ressukka ja syyntakeeton. Pohjaton suo tämä on, ja hyysäriys vaan lisääntyy. Kunnon sanktiot ja pois yhteiskunnan piiristä omine nokkineen selviämään.

Itse asiassa tunnen useita pohjalla olevia. Ei niitä ilmaisruiskut auta, jotain  tehokasta tähän kaivataan. Mun mielestä pakkopelastaminen menee itsemääräämisoikeuden edelle näissä tapauksissa. Näin saatais osalle hyvä elinkelpoisuusennuste, kun taas hyysäämällä ei yhtään mitään, muuta kuin menetetty elämä, jonka muut maksavat. Verrattavissa narkkiäidit, jotka pakolla hoitoon vaan. Se on oikeaa hyvyyttä.

Vierailija
30/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:48"]Tämä se aina osaakin pistää vihaksi.

Jos et ole kykenevä tuntemaan empatiaa narkomaaneja kohtaan tai ymmärryksesi ei kata narkomaanejen tuntemuksia tai ylipäätään riippuvuuden aiheuttamaa tuskaa niin käyttäjälle kuin kaikille hänen lähellään, niin pidä se sitten omana tietonasi. Minä - kuten toivottavasti moni muukin, joka osaa antaa edes murusen ymmärrystään jopa tuntemattomille narkomaaneille - tunnen suurta ärtymystä, surua ja jopa sääliä (näitä provoja kohtaan) kun he päästelevät näitä "sammakkoita" pihalle. 

Jos et tunne heitä kohtaan sääliä, niin mitä sitten? Se on sinun ongelmasi, eikä sinun ole pakko sitä täällä mainostaa. Se katsos voi tuottaa näitä ikäviä tuntemuksia meille kanssa palstalaisille. 

Jos joku ei vielä osannut lukea rivien välistä niin lähisukulaiseni on kuollut huumeisiin. Se suru ja tuska, joka ei koskaan aivan täysin katoa.. sitä ei voi kuvailla millään muulla kun pitkällä kirkuvalla huudolla. Ja se, että joku kertoo aivan olkapäitään loksauttaen, että ei nyt vaan tunne narkomaaneja kohtaan mitään sääliä saa minut tuntemaan oloni tyhmäksi. Ihan kuin kaikki se surutyö olikin turhaa? Sehän oli narkomaani, omapahan oli valintansa! Jotkut tahtoo lääkäriksi, jotkut taas narkomaaniksi. 

Pää täynnä sekavia ajatuksia, ja teksti sen mukaista. Saipahan purettua mielestä.

Perkele.
[/quote]

Tottakai saat surra läheisen kuolemaa.
Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava.
Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia.
Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran.

Vierailija
31/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:48"]Tämä se aina osaakin pistää vihaksi. Jos et ole kykenevä tuntemaan empatiaa narkomaaneja kohtaan tai ymmärryksesi ei kata narkomaanejen tuntemuksia tai ylipäätään riippuvuuden aiheuttamaa tuskaa niin käyttäjälle kuin kaikille hänen lähellään, niin pidä se sitten omana tietonasi. Minä - kuten toivottavasti moni muukin, joka osaa antaa edes murusen ymmärrystään jopa tuntemattomille narkomaaneille - tunnen suurta ärtymystä, surua ja jopa sääliä (näitä provoja kohtaan) kun he päästelevät näitä "sammakkoita" pihalle.  Jos et tunne heitä kohtaan sääliä, niin mitä sitten? Se on sinun ongelmasi, eikä sinun ole pakko sitä täällä mainostaa. Se katsos voi tuottaa näitä ikäviä tuntemuksia meille kanssa palstalaisille.  Jos joku ei vielä osannut lukea rivien välistä niin lähisukulaiseni on kuollut huumeisiin. Se suru ja tuska, joka ei koskaan aivan täysin katoa.. sitä ei voi kuvailla millään muulla kun pitkällä kirkuvalla huudolla. Ja se, että joku kertoo aivan olkapäitään loksauttaen, että ei nyt vaan tunne narkomaaneja kohtaan mitään sääliä saa minut tuntemaan oloni tyhmäksi. Ihan kuin kaikki se surutyö olikin turhaa? Sehän oli narkomaani, omapahan oli valintansa! Jotkut tahtoo lääkäriksi, jotkut taas narkomaaniksi.  Pää täynnä sekavia ajatuksia, ja teksti sen mukaista. Saipahan purettua mielestä. Perkele. [/quote] Tottakai saat surra läheisen kuolemaa. Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava. Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia. Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran.

[/quote]

Vastuu onkin ovela käsite. Jokainen meistä on tehnyt huonoja valintoja, joiden vastuunkanto on ollut enemmän tai vähemmän epämukavaa. Tästä huolimatta pystyn tuntemaan tälläisia ihmisiä kohtaan empatiaa. Etkä sinä? Mites nuo ystäväsi, jotka ovat kärsineet narkomanian takia, ovatko he todella ystäviäsi? Vai vain tuttuja, joiden elämänvalintoja sinun on helppo tuomita? 

Tottakai he ovat itsekkäitä. Riippuvuus on saavuttanut asteen, jossa on täysi mahdottomuus ajatella muita. Huumeet ovat tuhonneet suurimman osan persoonallisuudesta, eikä riippuvainen ole enää kykenevä hoitamaan edes itseään. Tässä vaiheessa on varmasti hyvin vaikea päästä eroon aineesta, joka jo määrittelee sinut ihmisenä. 

Kertomattakin tiesin kyllä, että saan surra läheiseni kuolemaa, kiitos kuitenkin. 

-29

Vierailija
32/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään sääli, samoin kuin en itsemurhan tehneitäkään. Myöskään ylinopeutta ajaneiden tai muulla tavoin liikenteen vaarantamisesta aiheutunut vammautuminen tai kuolema ei saa minua tuntemaan sääliä - päinvastoin. On hyvä että saa sellaisen vatipään pois liikenteestä joka tekee älyttömyyksiä muiden ihmisten hengen kustannuksella. Ja siinä saattaa säästyä viattomien ihmisten henki tai terveys, kun on iso mahdollisuus että jossain vaiheessa se piittaamattomuus johtaa rysähdykseen jonkin viattoman sivullisen kanssa.

Vierailija
33/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:55"]

Tottakai saat surra läheisen kuolemaa. Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava. Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia. Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran.

[/quote]

Millä tavalla sinun itsekkyytesi eroaa heidän itsekkyydestään?

Vierailija
34/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:55"]

Tottakai saat surra läheisen kuolemaa. Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava. Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia. Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran.

[/quote]

Millä tavalla sinun itsekkyytesi eroaa heidän itsekkyydestään?
[/quote]

Esim siten että irtauduin lasten takia raastavasta suhteesta lasten isään joka narkomaani.
Olisinhan voinut itsekkin jatkaa samalla tiellä mutta lasten takia valitsin toisin.

Vierailija
35/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:55"] Tottakai saat surra läheisen kuolemaa. Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava. Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia. Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran. [/quote] Millä tavalla sinun itsekkyytesi eroaa heidän itsekkyydestään? [/quote] Esim siten että irtauduin lasten takia raastavasta suhteesta lasten isään joka narkomaani. Olisinhan voinut itsekkin jatkaa samalla tiellä mutta lasten takia valitsin toisin.

[/quote]

Eli mielestäsi narkomaani on itsekäs JOKA tilanteessa. Argumenttisi mukaan sinun yksi epäitsekäs tekosi kumoaa kaiken muun itsekkyytesi. Onkohan vaan näin?

Vierailija
36/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:10"]

En tietenkään sääli, samoin kuin en itsemurhan tehneitäkään. Myöskään ylinopeutta ajaneiden tai muulla tavoin liikenteen vaarantamisesta aiheutunut vammautuminen tai kuolema ei saa minua tuntemaan sääliä - päinvastoin. On hyvä että saa sellaisen vatipään pois liikenteestä joka tekee älyttömyyksiä muiden ihmisten hengen kustannuksella. Ja siinä saattaa säästyä viattomien ihmisten henki tai terveys, kun on iso mahdollisuus että jossain vaiheessa se piittaamattomuus johtaa rysähdykseen jonkin viattoman sivullisen kanssa.

[/quote]

Kenen muun kuin itsensä henkeä nisti vaarantaa nistaillessaan? Jos vielä rajataan siihen tavallisimpaan tapaukseen, että liikkuu yleisillä paikoilla jalan tai julkisilla.

Vierailija
37/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:06"]Onko empatian kyvyssäsi jotain puutteita? Joo kyllä, itsepähän huumeita vetävät mutta mietippä nyt. Suurin osa käyttäjistä käyttää paetakseen pahaa oloa. Ensin kokeillaan ja sitten ollaankin jo koukussa. Itse olen menettänyt monta tuttua narkkaria ja pahalta on tuntunut varsinkin heidän perheensä puolesta JOS HEILLÄ SELLAINEN ON ENÄÄ SATTUNUT OLEMAAN. Avaa silmät! Ei kaikki pasko kukkasia ja pääse helpolla elämästä. [/quote] Tä on just niin perus; mulla on vaikeeta/rankka elämä/ahdistaa, pitää vetää pää täyteen. Eiköhän jokaisella ole vaikeuksia jossain vaiheessa. Fiksummat tekee asian eteen jotain muuta kun rupee narkkaamaan. Itsekkäimmät tai idiooteimmat aloittaa huumeiden käytön. En todellakaan sääli. Itsellänikin on ollut vaikea elämä. Mulla on ja on aina ollut tahto nousta ja tehdä asialle jotain! En todellakaan sääli narkkareita, itse ovat siihen ryhtyneet. Jokainen olkoon vastuussa itsestään

[/quote]

riippuu paljolti tarinasta tunnenko sääliä vai en. Jos nyt otetaan esimerkiksi äitienpäivänä kuollut Eerika, jos hän ei olisi kuollut  ja sortunut 13- vuotiaana huumeisiin, sietääksensä pahaa oloa ja kärsimystä mitä sai osakseen, niin kyllä tuntisin sääliä ja jollain tavallaymmärtäisinkin. Jos miettii millainen elämä hänellä oli/olisi ollut edessä ja oku siihehelpotukseen olisi huumeita tajonnut niin voin minäkin sanoa että olisin kokeillut.

sun vaikea elämä ei varmaan ole verrattavissa monen muun oikeesti vaikeaan elämään, siksi vituttaa sun ylimielinen asenne. 

Vierailija
38/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:48"]Tämä se aina osaakin pistää vihaksi. Jos et ole kykenevä tuntemaan empatiaa narkomaaneja kohtaan tai ymmärryksesi ei kata narkomaanejen tuntemuksia tai ylipäätään riippuvuuden aiheuttamaa tuskaa niin käyttäjälle kuin kaikille hänen lähellään, niin pidä se sitten omana tietonasi. Minä - kuten toivottavasti moni muukin, joka osaa antaa edes murusen ymmärrystään jopa tuntemattomille narkomaaneille - tunnen suurta ärtymystä, surua ja jopa sääliä (näitä provoja kohtaan) kun he päästelevät näitä "sammakkoita" pihalle.  Jos et tunne heitä kohtaan sääliä, niin mitä sitten? Se on sinun ongelmasi, eikä sinun ole pakko sitä täällä mainostaa. Se katsos voi tuottaa näitä ikäviä tuntemuksia meille kanssa palstalaisille.  Jos joku ei vielä osannut lukea rivien välistä niin lähisukulaiseni on kuollut huumeisiin. Se suru ja tuska, joka ei koskaan aivan täysin katoa.. sitä ei voi kuvailla millään muulla kun pitkällä kirkuvalla huudolla. Ja se, että joku kertoo aivan olkapäitään loksauttaen, että ei nyt vaan tunne narkomaaneja kohtaan mitään sääliä saa minut tuntemaan oloni tyhmäksi. Ihan kuin kaikki se surutyö olikin turhaa? Sehän oli narkomaani, omapahan oli valintansa! Jotkut tahtoo lääkäriksi, jotkut taas narkomaaniksi.  Pää täynnä sekavia ajatuksia, ja teksti sen mukaista. Saipahan purettua mielestä. Perkele. [/quote] Tottakai saat surra läheisen kuolemaa. Mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa että narkomaanit ovat hyvin itsekkäitä varsinkin siinä tilanteessa kun sitä kamaa on saatava. Minullakin on monta entistä ystävää kuollut huumeisiin tai tapettu huumeiden takia. Kyllä ihminen itse on vastuussa omasta itsestään ja siitä vetääkö sen toisenkin kerran.

[/quote]

Vastuu onkin ovela käsite. Jokainen meistä on tehnyt huonoja valintoja, joiden vastuunkanto on ollut enemmän tai vähemmän epämukavaa. Tästä huolimatta pystyn tuntemaan tälläisia ihmisiä kohtaan empatiaa. Etkä sinä? Mites nuo ystäväsi, jotka ovat kärsineet narkomanian takia, ovatko he todella ystäviäsi? Vai vain tuttuja, joiden elämänvalintoja sinun on helppo tuomita? 

Tottakai he ovat itsekkäitä. Riippuvuus on saavuttanut asteen, jossa on täysi mahdottomuus ajatella muita. Huumeet ovat tuhonneet suurimman osan persoonallisuudesta, eikä riippuvainen ole enää kykenevä hoitamaan edes itseään. Tässä vaiheessa on varmasti hyvin vaikea päästä eroon aineesta, joka jo määrittelee sinut ihmisenä. 

Kertomattakin tiesin kyllä, että saan surra läheiseni kuolemaa, kiitos kuitenkin. 

-29
[/quote]

31 vastaa.
Elin vuosia parisuhteessa narkomaanin kanssa ja 2 lastakin sain hänen kanssaan.
Kyllä siinä säälit vuosien aikana hupenee!
Eipä hänkään minua aikanaan säälinyt.
En ole enää missään tekemisissä noiden ihmisten kanssa ja lähimmät heistä tosiaan kuolleet.
Nyt olen kahden erityislapsen äiti ja tehnyt elämässä parempia valintoja kuin parikymppisenä.
Eli olen aikanaan itsekkin tehnyt huonoja valintoja mm luottotietoni on mennyt.
En kaipaa sääliä, omaa tyhmyyttäni ollut.
Ja tällä exällä oli kaksi kertaa elämänsä tilaisuus irtautua huumeista mutta ei kiinnostanut.
Moni sanoi että huumeiden käyttö oli vuosia kivaa mutta sitten kun ei enää ollutkaan kivaa oli koukussa.
Omia valintoja siis.

Vierailija
39/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pääsee kuiville, toiset ei. Ja ne jotka ei pääse, menee jatkuvasti vaan huonompaan suuntaan. Kovemmat annokset, enemmän velkoja, jne.

Jos miettii minkälaista vaikka 10 vuotta pahasti nistinä olleen elämä on, niin ehkä on parempi vaan kuolla pois kitumasta. Parille vanhalle kaverille käyny noin ja kyllä se yliannostus on ollut heidän oma valinta.

Tietenki olis hienoa jos kaikki nistit ja juopot vois "pelastaa", mutta ei se mene niin.

Vierailija
40/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:10"]

[/quote]

Kenen muun kuin itsensä henkeä nisti vaarantaa nistaillessaan? Jos vielä rajataan siihen tavallisimpaan tapaukseen, että liikkuu yleisillä paikoilla jalan tai julkisilla.
[/quote]

Minun hengen? Lapseni hengen?
Näin on käynytkin kun kamapäissään yksi hyökkäsi vastasyntyneen vauvani kimppuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme