Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka ei sääli huumeisiin kuolleita?

Vierailija
12.03.2015 |

Ne tietää riskit ja aivan taatusti ottaa ensimmäisen kerran vapaaehtoisesti.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Miksipä sääliä? Miksi yleensäkään sääliä mistään syystä täältä lähteviä? Joku tekee sen itseään auttaen vetämällä huumeita, toinen taas sairauskohtaukseen, syöpään jne. mutta se kuuluu elämään.

Vierailija
2/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:44"]

Et ole ainoa. Miksipä sääliä? Miksi yleensäkään sääliä mistään syystä täältä lähteviä? Joku tekee sen itseään auttaen vetämällä huumeita, toinen taas sairauskohtaukseen, syöpään jne. mutta se kuuluu elämään.

[/quote]

Huumeet ei kyllä kuulu normaaliin elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:42"]

[/quote]

Minä en sääli kanssa ketään. Jos kuolee auto-onnetomuudessa niin tiesi riskit kun lähti rattiin.

Vierailija
4/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan en sääli, koska narkomaanin elämä ei ole kovin hääppöistä. Moni on yrittänyt pyristellä kamasta eroon onnistumatta. Kaikenlaista paskaa on myös taustalla, ei psyykkisesti terve ihminen ala vetää huumeita päivittäin. Ehkä narkkarille on parempi päästä ns. rauhaan.

Vierailija
5/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennen näin, sitten rakastuin päihdeongelmaiseen. Toisaalta, jos kyseessä on tuntematon, niin eipä kai se silloin missään tunnu. En sitä nyt silti ystävien ja omaisten kuullen sanoisi.

Vierailija
6/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:42"]

[/quote]

Minä en sääli kanssa ketään. Jos kuolee auto-onnetomuudessa niin tiesi riskit kun lähti rattiin.

[/quote]

Kun lihavalta pettää sydän niin ei sääliä. Tiesi riskit kun veti hampurilaista naamaan.

Vierailija
7/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:44"]

[/quote]

Huumeet ei kyllä kuulu normaaliin elämään.

[/quote]

Kuuluvat ja ovat aina kuuluneet. Ihminen on aina vetänyt päänsä jollain sekaisin. Suljettu heimo afrikassakin tietää millä saa pään sekaisin. Hyvinvointiyhteiskunta yrittää kaikilla tavoin estää niitä. Myydään masennuslääkkeitä niin ihmisille tulee parempi olo.

Vierailija
8/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Ihan sama, mitä nuo vapaaehtoisesti nistit touhuavat itsensä kanssa, kuolkoot pois vaan. MUTTA jos itse aiheuttaa tuon paskan itselleen, niin eikö pitäis myös sitten riskit tietäen olla tekemättä rikoksia ym. eli miettiä jo etukäteen millä aikoo rahoittaa "nautintonsa"??? Ja mikä helvetin velvollisuus yhteiskunnalla on jaella jotain ruiskuja ilmaiseksi???? ja hoitaa ja hoivata näitä yhteiskunnan pohjasakkalaisia?

Näilläkin tolloilla on ne omat hyysärinsä, voi voi, kun ne on niin lutusia ja pitää paskatkin pyyhkiä persuksista ;( Ihan sama myöskin kaikille juopoille, jonnekin saareen pakkoselviämään, ruokaa helikopterilla kerran viikossa, niin eiköhän vieroitu. Ja näistähän ei saa pahaa puhua, kun ylipainoiset on ne suurimmat rikolliset...

Vierailija
9/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:51"]Ajattelin ennen näin, sitten rakastuin päihdeongelmaiseen. Toisaalta, jos kyseessä on tuntematon, niin eipä kai se silloin missään tunnu. En sitä nyt silti ystävien ja omaisten kuullen sanoisi.
[/quote]

Minun exällä paha huumeongelma ja hänen ja kavereidensa elämää seuranneena ei säälitä!
Ja niitä narkkeja kupsahtelee usein!
Onneksi ei tarvitse katella enää.
Toivottavasti sullekkin tulee järki päähän jossain kohtaa tai puolisosi raitistuisi.
Päihdeongelmaiset ovat maailman itsekkäimpiä ihmisiä ja myy vaikka äitinsä että saa lisää aineita :/
Ja vuosia tätä touhua katselin eli uskoisin tietäväni mistä puhun.

Vierailija
10/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:56"]

Ja mikä helvetin velvollisuus yhteiskunnalla on jaella jotain ruiskuja ilmaiseksi???? ja hoitaa ja hoivata näitä yhteiskunnan pohjasakkalaisia?

[/quote]

Onko käynyt tämmöinen mielessä. Yhteiskunnalle on huomattavasti halvempaa jaella halpoja ruiskuja, kun hoitaa HIV tai hepatiitti potilaita mitkä on yleisiä likaisia ruiskuja käytettäessä. Tämä siinä on taka-ajatuksena ei hyväntekeväisyys.

Vierailija
11/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko empatian kyvyssäsi jotain puutteita? Joo kyllä, itsepähän huumeita vetävät mutta mietippä nyt. Suurin osa käyttäjistä käyttää paetakseen pahaa oloa. Ensin kokeillaan ja sitten ollaankin jo koukussa. Itse olen menettänyt monta tuttua narkkaria ja pahalta on tuntunut varsinkin heidän perheensä puolesta JOS HEILLÄ SELLAINEN ON ENÄÄ SATTUNUT OLEMAAN. Avaa silmät! Ei kaikki pasko kukkasia ja pääse helpolla elämästä.

Vierailija
12/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kun lähtee menemään perseelleen se menee sitten varsinkin herkemmillä ihmisillä oikein kunnolla. Ei kannata ihan hirveästi arvostella jos ei tunne henkilön taustoja. Toiset vetää pahaan oloon huumeita toiset viinaa tai lääkkeitä. Rohkeita auttajia on meistä valitettavan harva vaikka se on kaikkien etu että jokainen pärjäisi elämässään.

Vierailija
13/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse näen että huumeidenkäyttö on vain yksi tapa ilmaista omaa pahaa oloaan. Se kuuluu samaan kirjoon mt-ongelmien, alkoholismin, villtelyn ja muiden kanssa. Huolestuttavaa on aina kun ihmiset pelästyttävät itsensä tällä "huume" sanalla sokeuttaen itsensä sille mistä todella on kyse. Minä tosin käytän päihteitä sen takia että pystyn hoitamaan asioitani, koska täällä Suomessa saa kumminkin yksin selvitä ja sellaiselle joka ei tule hääppösistä olosuhteista, joutuu enemmän keksimään normaalista poikkeavia keinoja.

Vierailija
14/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sääliä kuolleita narkkareita?

Miksi sääliä kuolleita alkoholisteja?

Keuhkosyöpään kuolleita tupakoitsijoita?

Ylilihavia, ennenaikaisesti kuolleita?

Masentuneita, jotka tekevät itsemurhan?

Miksi sääliä väkivaltaisessa suhteessa kuolleita?

EMPATIA. Elämä ei ole mustavalkoista.

Vierailija
15/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä säälin, mutta ajattelen myös että se kuolema on helpotus, koska huumeriippuvaisen elämä on suurta kärsimystä niin ihmiselle itselleen kuin läheisillekin.

surullista, mutta joillekin kuolema on ainoa tapa päästä irti koukusta.

Vierailija
16/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä helvetin velvollisuus yhteiskunnalla on jaella jotain ruiskuja ilmaiseksi????

[/quote]

Yhden HIV potilaan hoito maksaa yhteiskunnalle yli 10 tuhatta euroa vuodessa, mieti siitä kannattaako jakaa.

Vierailija
17/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:11"]

Minä itse näen että huumeidenkäyttö on vain yksi tapa ilmaista omaa pahaa oloaan. Se kuuluu samaan kirjoon mt-ongelmien, alkoholismin, villtelyn ja muiden kanssa. Huolestuttavaa on aina kun ihmiset pelästyttävät itsensä tällä "huume" sanalla sokeuttaen itsensä sille mistä todella on kyse. Minä tosin käytän päihteitä sen takia että pystyn hoitamaan asioitani, koska täällä Suomessa saa kumminkin yksin selvitä ja sellaiselle joka ei tule hääppösistä olosuhteista, joutuu enemmän keksimään normaalista poikkeavia keinoja.

[/quote]

Niin on, mutta aloittajan kaltaiset ihmiset ei vissiin ymmärrä edes mitä paha olo ja henkinen tuska on. Toisaalta, huumeidenkäyttäjät on kyllä kamapäissään sitten aika pelottavia, niistä ei tiedä mitä ne tekee, joten ymmärrän sen että ne voi jollain tavalla "ärsyttää".

Vierailija
18/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monella käyttö alkaa viihdekäyttönä ja siitä pikkuhiljaa lisääntyy.
Eli ei kaikki niitä pahaan oloonsa vedä.
Itsekkin 18 vuotiaana otin monesti jotain ns bilehuumetta. Minä jätin touhun kun tuli järki päähän ja aikuistuin.
Suurin osa jatkaa edelleen samaa menoa mutta päivittäin.
Huumeet on todella yleisiä nykyään ja helposti saatavilla.

Vierailija
19/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo 19 on sama joka kirjoitin 10 kommentin.

Vierailija
20/52 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:22"]

Ja mikä helvetin velvollisuus yhteiskunnalla on jaella jotain ruiskuja ilmaiseksi????

[/quote]

Yhden HIV potilaan hoito maksaa yhteiskunnalle yli 10 tuhatta euroa vuodessa, mieti siitä kannattaako jakaa.

[/quote]

Ei se enää noin kallista ole, lääkkeiden hinnat on laskeneet. Mutta on se TODELLA paljon kalliimpaa kun parin sentin ruiskut.