Miksi sanot setteri eikä sitteri?
Monesa paikassa nyt osunut silmään että ihmiset myyvät/haluavat ostaa babysetterin.
Miksi ihmeessä ja miten ja milloin sitteristä on tullut setteri?
Haluan ihan oikeasti tietää mistä tällainen sana on tullut.
valaiskaa minua, kiitos =)
Kommentit (15)
Täh? Setteri on koira! Kaikkea sitä
Babysetteri = irlanninsetterin tai muun setterin pentu <3
Joo samaa oon ihmetellyt kuin ap.
Hyvä kun ei sanonut, kuten jaappanilaiset että babyshitter. Se on kai suomeksi potta.
Setteri-sanan käyttäjät osaavat vain alapeuuttaa, eikä perustella....?
Koirasta tehty sitteri luomua suosiville.
Ainakin mun kännykkä korjaa sitterin setteriksi. Autocorrect-virhe siis.
Mulla on punainen irlanninsetteri ja meinaan jatkossakin sanoa setteri, jos koirani rotu tulee puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:21"]
Mulla on punainen irlanninsetteri ja meinaan jatkossakin sanoa setteri, jos koirani rotu tulee puheeksi.
[/quote] No öh, joo-o. Eihän koirista nyt puhuttukaan. Yritit varmasti olla hauska tönköllä tavalla, suosittelen harjoittelemaan vähän lisää.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:19"]
[/quote] Kiitos, tämä on hyvä selitys =) Mietinkin itse (mutten jaksanut laiskana aloitukseen kirjoittaa) että onkohan kyseessä typo/auto-correctmoka vai luuleeko joku oikeasti että sen nimi on setteri.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:19"]
[/quote] Kiitos, tämä on hyvä selitys =) Mietinkin itse (mutten jaksanut laiskana aloitukseen kirjoittaa) että onkohan kyseessä typo/auto-correctmoka vai luuleeko joku oikeasti että sen nimi on setteri.
[/quote] Kai se on sit kaikille typo kun kukaan ei ainakaan myönnä että sanois sitteriä setteriksi =D
Anoppi sanoo setteri. Sanoo kyllä muitakin sanoja väärin. Eikä edes välitä vaikka korjaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:27"]
Anoppi sanoo setteri. Sanoo kyllä muitakin sanoja väärin. Eikä edes välitä vaikka korjaan.
[/quote] Voitko kysyä häneltä miksi sanoo niin? T. Utelias ap =D
Eikö setteri ole jonkin sortin koira? :D