Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa selkeästi introverttien ja ekstroverttien ammatteja?

Vierailija
07.12.2021 |

Kumpia esim. autonasentajat ja metallimiehet enimmäkseen ovat? Tai insinöörit? Juristit? Lääkärit?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti voi hyvin pärjätä esimerkiksi myyjänä koska se vaatii hyvää huomiokykyä ja taitoa kuunnella asiakasta.

Vierailija
22/25 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventovieraiden kanssa juttelu on melkeinpä kammottavinta, mitä tiedän. Teen töitä enimmäkseen eläinten parissa, ja jonkin verran joudun siinä samalla tietysti olemaan myös ihmisten kanssa tekemisissä. Heidän kanssaan keskustelen kuitenkin lähinnä niistä eläimistä, enkä joudu ylläpitämään mitään small talkia, joten se on ihan siedettävää.

Työ, jossa pitäisi tavata koko ajan ihmisiä ja jutella heidän kanssaan, kuten vaikkapa kampaaja, opettaja tai jonkin sortin ohjaaja, olisi minulle varmaan raskasta. Kunnioitan kuitenkin kovasti ihmisiä, jotka sellaista työtä tekevät. On vain hyvä, että emme kaikki halua samaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Enemmän ammatinvalinta on kiinni henkilön kiinnostuksenkohteista, kyvyistä ja taipumuksista.

Vierailija
24/25 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikissa ammateissa on molempia. Ihan muut asiat ja ominaisuudet ratkaisevat ammatissa pärjäämisen.

Vierailija
25/25 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana esim yläkoulussa ei varmasti selvästi introvertti viihdy. Pitää nauttia vaihtuvista tilanteista ja erilaisten ihmisten kohtaamisesta.

Ja taas. En itse ekstroverttinä pystyisi edes kuvittelemaan istuvani 8h päivässä tietokoneen ääressä tekemässä jotain paperitöitä. En usko, että pystyisin siihen. Etäkoulun aikaan työhön keskittyminen oli tosi raskasta.

Minä olen introvertti lukion rehtori.