Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua yhtä tuttua, joka on AINA ETUajassa. ov

Vierailija
16.11.2009 |

Esim. jos sovitaan, että lähtö paikkaan B on klo 14.00, mutta jos hän on kuskina, hän seisoo meidän pihalla jo klo 13.50 ja hyvä, kun ei soita jo torvea. Ja jos jossakin paikassa pitää olla klo 18.00, hän haluaa olla paikalla jo klo 17.40..

Tai jos meidän vuoro on hakea ja ollaan heidän pihallaan klo 13.55, hän odottaa jo pihalla vilkuillen kelloa.

Tänään sitten yritettiin sovittaa aikatauluja yhteen viikonlopun suhteen (meidän kuskivuoro). Mies pääsee perjantaina töistä klo 16.00 ja joudutaan heittämään ipanat mummilaan hoitoon ja meidän harrastusporukan harkkaleiri alkaa klo 18.00, mutta vasta lauantaina tapahtuu, perjantaina ei ole oikeastaan mitään tärkeää tekemistä eli siellä ei ole pakko olla paikalla tasan kuudelta. Tuonne ajaa n. tunnin verran ja me päästään lähtemään viiden jälkeen, riippuen kelistä.

Tämähän ei tuo tyypille sovi, koska sittenhän me ollaan MYÖHÄSSÄ, huoh. Ja hän ei voi mennä omalla autolla, koska mies tarvii autoa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 5 minuuttia myöhässä on ok

Kyllähän se on niin, että jos jossain pitää olla sovittuna aikana, siellä myös ollaan sovittuna aikana. Tapa olla aina myöhässä, vaikka vain 5 minuuttia, on ylettömän arsyttävä. Lisäksi se on silkkaa huonoa käytöstä.

Autolla liikuttaessa pitää ottaa huomioon ruuhkan mahdollisuus. Onnettomuus tai auton hajoaminen sen sijaan on force majeure, jota ei voi eikä pidä ennakoida. Silloin soitetaan ja selitetään, miksi myöhästytään.

Julkisilla liikuttaessa on ihan turha kiukutella jos myöhästyy laitettuaan ehtimisensä sen viimeisen kortin varaan (näin siis pääkaupunkiseudulla, jossa julkiset kulkevat hävyttömän tiuhaan).

Jos itse menen jotakuta tuttuani hakemaan, olen yleensä pikkuisen etuajassa. Kerron aina, että otan ruuhkavaraa matka-aikaan mutta että voin odottaa tuttavaani autossa. Eikä minua harmita odottaminen. Siihen olen joutunut tottumaan.

Julkisilla liikkuessani otan aina vähintään yhtä aikaisemman vuoron. Luppoaikana ehtii juoda vaikka kupin kahvia, lukea, kävellä siirtymismatkan...

Vierailija
22/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo tuollainen 10 minuuttia ole edes mitään ETUajassa olemista!

Meillä on muuten yksi tuttu pariskunta, joka on samanlainen.

Meidän tanssiryhmä oli viime kesänä yksissä häissä esiintymässä. Kyseinen pariskunta EI ole ikinä tavannut hääparia, me muut tunnettiin heidät.

Kirkolla piti olla klo 13.15, tuo pariskunta oli paikalla klo 12.15 ja pyöri siellä kirkon pihalla melkein tunnin (vihkiminen alkoi klo 13.30). Juu.. Ja tuo pariskunta lähti juhlista VIIMEISENÄ, koska sehän on epäkohteliasta lähteä kesken kaiken pois juhlista! Viis siitä tunteeko juhlakaluja vaiko ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka lähtisimme tasalta, niin silti olisimmi ajoissa perillä, vaikka olisi ruuhkaa tms.

ap

Vierailija
24/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteliastahan se on, että jos kuski sattuu itse tulemaan aikaisemmin,niin hänen ei ainakaan tarvitse sitten odottaa. Minä olen yleensä siksiki etuajassa kaikissa paikoissa, että kun kulkee julkisilla, on varattava aina aikaa reilusti, ettei sitten myöhästy. Itse inhoan myöhästelyä ja olisin itse tosi nolona, jos myöhästyisin jostakin harrastusleiriltä jonkun toisen vuoksi.

Vierailija
25/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina on vasta ne harkat, jotka kestää koko päivän. Sunnuntaista en tiedä vielä.

Eli meidän ei todellakaan tarvitse olla tasan kuudelta paikalla.

Kun iltapalakin on vasta joskus yhdeksän maissa..

Ja sille nyt ei voi mitään, että lapset pitää kuskata mummilaan eikä äitini pääse meille.

Jos kyse olisi jostain tärkeästä jutusta (=harkat olisi myös perjantaina, kyse olisi seuran johtokunnan kokouksesta tai porukan esityksestä), niin sitten yritettäisiin järkätä asia, että oltaisiin tasalta perillä.

ap

Vierailija
26/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaavanhan se on, että tulee ajoissa paikalle, mutta silloin tulee ehdottomasti olla varautunut siihen, että joutuu hetkisen odottelemaan. Jos tulee 10 min etuajassa, niin toisella ei ole mitään velvollisuutta tulla paikalle kuin vasta sovittuna ajankohtana.

Siitä ajoissa olemisesta ei tarvitse tehdä mitään suurta numeroa, niin kuin ap:n tuttu näyttää tekevän. Sillä menee odotteleen varmasti monta päivää sen elämästä :)

Vierailija
27/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuajassa joka paikasta.

Parasta oli kerran, kun meillä oli esitys ja mentiin kimppakyydillä. Tilaisuus alkoi muistaakseni yhdeltä ja me oltiin paikalla klo 12.30. Paikalla EI ollut ketään muuta kuin järjestäjiä :D Vähänkö tuo mies oli nolona :D

Ja jos sovitaan, että heidän vuoro on viedä tytöt balettiin, niin mun pitää laittaa meidän neiti valmiiksi jo puoli tuntia ennen lähtöä, koska ei voi tietää, kumpi hakee. Jos tuttava mies, niin sitten tyttö ei oikeastaan joudu odottamaan kuin max 10 minuuttia (eli mies on 20 minuuttia etuajassa), jos vaimo hakee, niin sitten kyyti tulee tasan silloin, kun pitääkin. Ja silloin, kun tuttava mies on kuskina, tytöt joutuvat odottamaan salin eteisessä 20-30 minuuttia.. Ei kiva tollasille ekaluokkalaisille..

Kyse ei kuitenkaan ole ruuhka-ajasta (harjoitukset ovat lauantaisin aamupäivällä) ja matkaan ei mene kuin max 20 minuuttia, riippuen liikenteestä.

Kun mies tai minä ollaan kuskina, ollaan ajallaan hakemassa eli siis "tasalta". Ja hyvin ehditään.

Vierailija
28/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jos hoputtaa toisiakin kovasti, se voi olla ärsyttävää.

Mä olen niitä raivostuttavia ihmisiä, jotka on lähes aina myöhässä. Häpeän erittäin paljon tätä heikkoa kohtaani :D

Vierailija
29/39 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla tasan silloin kun pitäisi olla. Olen kouluttanut itseäni siihen. Luontaisella rytmilläni olisin aina myöhässä.

Pienen työyhteisöni yksi työkaveri on aina hätäilemässä ja etuajassa. Se on todella ärsyttävää. Itse haluaisin esim. miettiä hiukan tai suunnitella.Mutta hän vain tekee kauhealla kiireellä ja miettii vasta sitten. Joka paikassa hän on mielettömän ajoissa. Ilmeisesti hänen päivärytminsäkin on ihan erilainen kuin esim minun. Hän herää joka viiden jälkeen. Touhottaa kodissaan kaikenlaistajennen työpäivää...Ja on aina todella hyvissä ajoin töissä.

Itse nousen noin seitsemältä. Ehdin ajoissa töihin, joka alkaa 8-8.30.

Minun harrastukseni ja juttuni perheen kanssa keskittyvät iltaan ja iltapäivään.

Työkaverini myös menee aivan hirvittävät aikaisin nukkumaan, ilmeisesti viimeistään puoli kymmeneltä. Minä menen nukkumaan yhdentoista-kahdentoista aikaan. Ehdin puuhailla myös lasten nukkumaanmenono jälkeen kaikenlaista.

Pointti on se, että ihmisillä on kovin erilainen sisäinen rytmi. Joku on ajoissa ja jollekin tekee tiukkaa ehtiä. Mutta ette voi väittää että ajoissa oleminen olisi aina parempi vaihtoehto tai kohteliaampaa.

Vierailija
30/39 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa pahimmillaan just sen 15 min. En vain voi asialla mitään. En kertakaikkiaan.

Vierailija
31/39 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni on aina myöhässä.

Myöhästyminen on epäkohteliasta ja osoittaa välinpitämättömyyttä muita ihmisiä kohtaan. Miehen sisko on yhtä surkea kellon kanssa, pahempi kuin mieheni.

Minusta on parempi olla 5 minsaa etuajassa kuin 5 minsaa myöhässä. Etenkin jos lähden johonkin uuteen osoitteeseen, otan aina 10 minsan eksymislisän.

Vierailija
32/39 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin myöhässä, mutta jos itse odottelisin kaveria autossa 10min aikaisemmin, niin en silti hoputtaisi. Itse vaan lähden kotoa aina niin ajoissa, että usein olen määränpäässä jo 5-10minuuttia aikaisemmin.

Lääkäriin yms. menen myös ajoissa, mutta en oleta että lääkäri minua aikaisemmin ottaa vastaanotolleen. Voin hyvin lukea lehtiä yms. odotellessani.

Vierailija
33/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tosiaan on joskus rasittavaa, kun syyskuussa kysellään, että ollaanko me tulossa pikkujouluihin silloin joulukuun alussa. Kun ei mua silloin vielä kiinnosta pätkääkään edes ajatella mitään pikkujouluja, mutta jotain kohteliasta pitäisi kuitenkin vastata.

Ja auta armias, jos ei ketään ole vielä ilmoittautunut niihin pikkujouluihin lokakuun alussa, niin tää alkaa tekemään soittokierrosta, ja kyselemään kaikilta seuralaisilta, että kuka tulee ja kuka ei. Vaikka viimeiseksi ilmoittautumispäiväksi on yhdessä päätetty 15.11. niin tällä yhdellä on muka oikeus tivata ihmisten osallistumista sitä ennen.

Mikä ihme siinä on niin mahdotonta ihan vain odotella sinne marraskuulle.

Vierailija
34/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään "nippanappa"- aikaan.

Vierailija
35/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan olla jokapaikassa hyvissä ajoin eli lähteä ajoissa. Mihinkään juhliin en tietysti tunge enenne kutsuttua aikaa mutta esim. juna-asemalla haluan olla hyvissä ajoin! Mies on taas krooninen myöhästelijä, aina myöhässä! Monesti ilmoitan miehelle ihan toisen ajan lähdölle että on edes jotain toiveita päästä ajoissa liikkeelle.

Vierailija
36/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun tapaaminen on jossain Stockan kellon alla. Kunhan ei urputa siitä että toisetkin eivät ole etuajassa.

Toisen kotiin kutsuttuna ei missään nimessä saa mennä yhtään ennen määräaikaa. 1-15 minuutin myöhästyminen jos juhla alkaa esim klo 18, kuuluu mielestäni jo normaaliin hyvään käytökseen. Minuutinkin etuaika sen sijaan on sopimatonta.

Itselläni on taipumusta "etuaikailuun", mutta kierrän sitten vaikka korttelin ympäri mieluummin kuin pungen sisään ennen aikojaan.

Ehkä kaikenlaista aikaisuutta mielletään edelleen jotenkin hyväksi asiaksi: aikaisin herääminenkin on edelleen muka jotenkin reippaan ja kunnollisen ihmisen merkki vaikka menisi vastaavasti nukkumaan jo yhdeksältä.

Vierailija
37/39 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo tuollainen 10 minuuttia ole edes mitään ETUajassa olemista!

Vierailija
38/39 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ainakin tajusi.

Niin, kyllä mekin ollaan aina joko ajoissa tai sitten max 5 minuuttia etuajassa ja inhoan myöhästelijöitä, esim. 5 minuuttia myöhässä on ok, mutta 15-30 minuuttia myöhässä ei ole. Noitakin tuttuja löytyy.

Mutta mua ärsyttää se, että toinen tulee pihalle 10 minuuttia etuajassa ja istuu autossa turpa rullalla, kun me olla silloin valmiita vaan ollaankin vasta 5 minuuttia myöhemmin valmiina lähtöön.

Tutulle on turha sanoa mitään, sen mielestä klo 14 tarkoittaa klo 13.50.

ap

Vierailija
39/39 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ainakin tajusi.

Niin, kyllä mekin ollaan aina joko ajoissa tai sitten max 5 minuuttia etuajassa ja inhoan myöhästelijöitä, esim. 5 minuuttia myöhässä on ok, mutta 15-30 minuuttia myöhässä ei ole. Noitakin tuttuja löytyy.

Mutta mua ärsyttää se, että toinen tulee pihalle 10 minuuttia etuajassa ja istuu autossa turpa rullalla, kun me olla silloin valmiita vaan ollaankin vasta 5 minuuttia myöhemmin valmiina lähtöön.

Tutulle on turha sanoa mitään, sen mielestä klo 14 tarkoittaa klo 13.50.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme