Mies sairastaa - nyt "aivokasvain"
Auttakaa minua! Olen niin väsynyt miehen sairastamiseen. Jos vatsa on kipeä, on kyseessä jokin monimutkainen ongelma. Jos on kuumetta, tekee kuolemaa.
Hänellä on aika ajoin päänsärkyjä useana päivänä peräkkäin. Siihen ei tehoa oikein särkylääke, ei mikään. Minun mielestäni se on jännityspäänsärkyä: istuu tietsikalla niin töissä kuin kotonakin, hartiat aina jännittyneinä.
Hän on nyt sitä mieltä, että vähintään on aivokasvain päässä. Työkaveri oli vielä kannustanut tätä ajatusta. Sanonut, että hänen äidillään alkoivat ongelmat juuri noin. Sai sitten aivohalvauksen. Ikää about 50 vuotta enemmän kuin miehelläni.
Kannustin miestä lääkäriin. Tärkeäähän olisi saada asiasta varmuus. Onkin sinne menossa.
Minusta ollaan nyt leipomassa (jälleen kerran) kökköpäätä. Ihan vain sen vuoksi kun en hysteerisenä hypi ympäriinsä ja yritän ajatella asiaa järkevästi. En kuulemma välitä hänestä.
Olen niin väsynyt tähän! Muutoinkin hänellä on vuodessaa muutama murjotus & mökötyskausi. Sanoisin, että masennusta.
Hän ottaa joka asiasta itseensä. On itse kyllä välillä suoraan sanottuna aika sikamainen, mutta minä en saa loukkaantua tai vihoitella.
Kivaa taas tiedoksi joulunpyhiksi...
Kommentit (13)
miehesi olisi varmaan hyvä käydä myös psykiatrilla tai asiaan perehtyneellä yleilääkärilläkin. Terapia ja lääkitys auttaa vaivaan parhaiten.
Mutta miten tällaista asiaa voisi edes ottaa puheeksi. Nyt kun jo olen hänen mielestään tunnekylmä ja välinpitämätön. Sitten olisin häntä jo "hulluksi" leimaamassa.
Pieni suruhan tämä on, mutta tuntuu niin pahalta kun toinen ilmiselvästi pelkää hirveästi ja purkaa kiukkuaan sitten minuun, kun en lähde maailmanlopun skenaarioihin mukaan.
Anna hänelle huomiota ja osoita, että välität hänestä. SeAllainenkin voi jo auttaa, että sanot hänelle ettet halua ajatella hänen mahdollista sairauttaan koska pelkäät menettäväsi hänet. Nuo kiukuttelut ja mökötykset ovat myös sitä samaa huomiosi hakemista.
Nimim. Kokemusta on
miehet on juuri tuollaisia, vähintään pahanlaatuinen kasvain päässä kun niskat on jumissa.
Ex-mieheni oli juuri samanlainen jokaisesta aivastuksesta olisi tarvinnut lääkärin ja erikoissairaanhoitajan sängyn viereen, kun minä sairastuin kunnon lentsuun sain hoitaa lapset, kodin ja anopin kauppa-asiat kun kerran olin sairaslomalla enkä töihin viitsinyt mennä.
Anna hänelle huomiota ja osoita, että välität hänestä. SeAllainenkin voi jo auttaa, että sanot hänelle ettet halua ajatella hänen mahdollista sairauttaan koska pelkäät menettäväsi hänet. Nuo kiukuttelut ja mökötykset ovat myös sitä samaa huomiosi hakemista. Nimim. Kokemusta on
Tätäkin olen yrittänyt. Mutta hän jotenkin saa käännettyä tämän etten halua häntä menettää niin, että en välitä hänestä. Hän on tietysti paniikissa.
Tajusin muuten juuri, että sattui jotain joka olisi saattanut laukaista jonkinmoisen ahdistuksenkin. Hänen entiseen suhteeseensa liittyvää. Tätä en tullut edes ajatelleeksi.
oli ylihoivaavan äidin ainoa lapsi ja jatkoi huomionhakua parisuhteessa. Jos olin poissa enemmän kuin yhden yön niin mies teki kuolemaa. Vähintään oli vatsatauti ja sen jälkeinen kuivuminen ja piti nopeasti ruokkia ja hoivata kuntoon. Kerran otin saikkua työmatkan jälkeen kun toinen oli mennyt nälkälakkoon ja oli viikon jälkeen oikeesti huonossa kunnossa. Onneksi ah onneksi ei ole lapsia siitä suhteesta.
oli ylihoivaavan äidin ainoa lapsi ja jatkoi huomionhakua parisuhteessa. Jos olin poissa enemmän kuin yhden yön niin mies teki kuolemaa. Vähintään oli vatsatauti ja sen jälkeinen kuivuminen ja piti nopeasti ruokkia ja hoivata kuntoon. Kerran otin saikkua työmatkan jälkeen kun toinen oli mennyt nälkälakkoon ja oli viikon jälkeen oikeesti huonossa kunnossa. Onneksi ah onneksi ei ole lapsia siitä suhteesta.
AP taas täällä jatkaa. Olipas tapaus.
Minun tielleni on jostain syystä kasaantunut enemmänkin näitä miehiä, jotka ovat joka erittäin huonoja sairastajia tai sitten kehittelevät hirvittäviä lisäsairauksia. Minussa kai on jokin vika, kun tällaisiin miehiin haksahda.
Olen kriisien hetkellä tyyni ja ajatukset kulkevat vain siihen suuntaan miten kriisistä selvitään.
Haluaisin vain aikuisen kumppanin, joka ei joka asiasta mököttäisi ja möksähtäisi. Joka ei aina ajattelisi kaikista pahinta vaihtoehtoa.
Kyllä itsekin panikoidun, etenkin lasten kanssa, mutta edelleenkin yritän toimia järkevästi.
Aivan samanlaista sairastamista ja murjotusta on elämä! Oon tullut siihen tulokseen että se on vain manipulointia, kouluttaa mut tyhmän niin, että voi vain vedellä naruista ja mä tanssin... :'(
Nyt kun on vielä pieni vauva, vannottaa tämän tästä että hoidathan hyvin jne. Kuumetta pitää mitata vaikkei nyt lämpöiseltä tunnukkaan ja jos nyt on 0,3*c korkeampi (esim. 37,4) niin jo ollaan huolissaan ja lääkäriin viemässä. Jos yritän jotain järjen ääntä saada esiin, niin se on hänen ylitseen kävelyä lapsenhoidossa... :(
Ja häntä sattuu milloin mihinkin. Mut ei lääkäriin, ei se nytniin paljoa vaivaa. Yhtä valitusta ja passuutusta vaan, kun isi on nyt vähän väsynyt... :(
Aivan samanlaista sairastamista ja murjotusta on elämä! Oon tullut siihen tulokseen että se on vain manipulointia, kouluttaa mut tyhmän niin, että voi vain vedellä naruista ja mä tanssin... :'( Nyt kun on vielä pieni vauva, vannottaa tämän tästä että hoidathan hyvin jne. Kuumetta pitää mitata vaikkei nyt lämpöiseltä tunnukkaan ja jos nyt on 0,3*c korkeampi (esim. 37,4) niin jo ollaan huolissaan ja lääkäriin viemässä. Jos yritän jotain järjen ääntä saada esiin, niin se on hänen ylitseen kävelyä lapsenhoidossa... :( Ja häntä sattuu milloin mihinkin. Mut ei lääkäriin, ei se nytniin paljoa vaivaa. Yhtä valitusta ja passuutusta vaan, kun isi on nyt vähän väsynyt... :(
Minut on myös välillä epäkelvoksi todettu lastenhoidossa. Olen välinpitämätön...
Voimia Sinulle! Yritän tämän oman sairastajan kanssa nyt jotenkin pärjätä.
Meillä muuten seksistä kieltäytyminen tarkoittaa sitä, että puolisosta ei välitä. Sitä saa murjottaa sitten vaikka viikkotolkulla. Tosin en minä...
on ollut kovin läheinen ja tärkeä. Äiti on kyllä mielestäni ollut vähän kylmäkiskoinen, jättänyt esim. pienen vauvan vieraille hoidettavaksi pitkiksi ajoiksi, kun on tehnyt "uraa". Siis niin, että vauva on ollut päivä ja yö hoidossa useamman viikon yhtäsoittoa.
Se, että ulospäin näyttää "hienolta" on edelleenkin tärkeää. Skandaalit olisivat kauhun paikka, esim. avioton lapsi tms.
asiaan. Sinuna ostaisin miehelle joululahjaksi lahjakortin fysioterapiaan.
Mutta mieluummin lähden kuitenkin siitä, että käy lääkärillä ja asia tutkitaan. Sitä ennen aio maalata piruja seinille. Jos olisi sairas, niin sitten toimittaisiin niin että sairaus selätettäisiin.
Tämä on vain hurjan kuluttavaa. Kai minun pitää alkaa vetää teatteria ja repiä hiuksia, itkeä tihrustaa ja osoittaa näin välittämistäni. Olen vain tällainen perusrauhallinen ja järkevä.