Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua yhtä tuttua, joka on AINA ETUajassa. ov

Vierailija
16.11.2009 |

Esim. jos sovitaan, että lähtö paikkaan B on klo 14.00, mutta jos hän on kuskina, hän seisoo meidän pihalla jo klo 13.50 ja hyvä, kun ei soita jo torvea. Ja jos jossakin paikassa pitää olla klo 18.00, hän haluaa olla paikalla jo klo 17.40..

Tai jos meidän vuoro on hakea ja ollaan heidän pihallaan klo 13.55, hän odottaa jo pihalla vilkuillen kelloa.

Tänään sitten yritettiin sovittaa aikatauluja yhteen viikonlopun suhteen (meidän kuskivuoro). Mies pääsee perjantaina töistä klo 16.00 ja joudutaan heittämään ipanat mummilaan hoitoon ja meidän harrastusporukan harkkaleiri alkaa klo 18.00, mutta vasta lauantaina tapahtuu, perjantaina ei ole oikeastaan mitään tärkeää tekemistä eli siellä ei ole pakko olla paikalla tasan kuudelta. Tuonne ajaa n. tunnin verran ja me päästään lähtemään viiden jälkeen, riippuen kelistä.

Tämähän ei tuo tyypille sovi, koska sittenhän me ollaan MYÖHÄSSÄ, huoh. Ja hän ei voi mennä omalla autolla, koska mies tarvii autoa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se vituttaa etuajassa olevaa jos väkisin pitää olla jostain myöhässä.

Vierailija
2/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on alle 5min etuajassa, se on ihan fiksua olla hyvissä ajoin. +Voi itse odottaa sen ajan autossa / olen itse yleensä noin 5min ennen lähtöä valmiina jos toisen kyydillä menossa. Mutta 10min + on liikaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärrrsyttäää suunnattomasti sellaiset tyypit, jotka on aina myöhäsä... olkoon se 1 minsa tai 10 min, mutta siinä ei kyllä toista kunnioiteta laisinkaan. kyl se 5-10min etuajassa on parempi, mut tosin silloin ei voi kyl oottaa et toinenkin olisi niin ajoissa. tällöin täytyy olla varautunut odottamaan hetkisen.

Vierailija
4/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse, vaikkei muut olekaan yhtä ajoissa, toki täsmällinen saa olla, jos osaa. Mutta se kyllä tuppaa ottamaan päähän, jos joku on myöhässä!

Vierailija
5/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 20 minuuttia ennen ei ole hyvä

Vierailija
6/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollainen asia voi oikeasti olla edes av-mammalle ongelma!

Varsinainen ongelma lienee se, että ap ei voi puuskuttaa arkisesta pikkuasiasta muualla kuin täällä, ei esim miehelleen tai hyvissä ajoin paikalle saapuvalle ystävälle.

Vierailija
7/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anoppikin on samaa maata :/

Vierailija
8/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ainakin tajusi.

Niin, kyllä mekin ollaan aina joko ajoissa tai sitten max 5 minuuttia etuajassa ja inhoan myöhästelijöitä, esim. 5 minuuttia myöhässä on ok, mutta 15-30 minuuttia myöhässä ei ole. Noitakin tuttuja löytyy.

Mutta mua ärsyttää se, että toinen tulee pihalle 10 minuuttia etuajassa ja istuu autossa turpa rullalla, kun me olla silloin valmiita vaan ollaankin vasta 5 minuuttia myöhemmin valmiina lähtöön.

Tutulle on turha sanoa mitään, sen mielestä klo 14 tarkoittaa klo 13.50.

ap

Vierailija
9/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kokisin painostamiseksi sen, että toinen odottaa autossa, vaikka sisällä on vielä asiat kesken.

Noilla tyypeillä on myös taipumuksena tula juhliin ennen kutsussa ilmoitettua aikaa, mikä on törkeää. :(

Jos kerran on noin täsmällinen, mksei voi tulla ajoissa eikä sinnepäin?

Vierailija
10/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkun nussintaa?

Vierailija
11/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kokisin painostamiseksi sen, että toinen odottaa autossa, vaikka sisällä on vielä asiat kesken.

Noilla tyypeillä on myös taipumuksena tula juhliin ennen kutsussa ilmoitettua aikaa, mikä on törkeää. :(

Jos kerran on noin täsmällinen, mksei voi tulla ajoissa eikä sinnepäin?

Vierailija
12/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnioittaa sitä tapahtumaa ja siihen osallistuvia, niin että on hyvissä ajoin. Poikkeuksellisen fiksu ihminen.

Mua sitten voi ärsyttää odotella toisia ihmisiä, vaikka olen sanonut että lähdetään siinä puoli viiden maissa, soittelen sitten tarkemmin. Niin eikö tää toinen jolla on koko päivä aikaa laittautua, sanoo sitten kun soitan aikataulua tarkemmin, että en mä ole syönyt koko päivänä mitään ja hiuksetkin pitäisi pestä. Voi kele sentään.

Vierailija
13/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi, tämä etuajassa oleminen ei yleensä näy sen kummemmin: tapaamispaikalla vaan hengaan, jos taas olen menossa jonkun luo en koskaan saavu etuajassa, vaan täsmällisesti tai vähän myöhässä (koska monet ei kuitenkaan ole ihan valmiina heti sovitulla hetkellä). En myöskään narise muiden myöhästelyistä, ellei ole joku asia mihin on oikeasti kiire (tyyliin laiva lähtee tms.) tai iso myöshästyminen josta ei ilmoita (vähintään 20 min).

Mutta jos pitää esim. valita kahdesta bussista, joista ekalla olen etuajassa 5 min ja tokalla myöhässä 5 min, niin valitsen AINA sen ekan.

Vierailija
14/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku nyt ei olisi joskus valmiina 5 minsaa "etukäteen".

Ihme parkkipirkko olet! :D

Jos joku tulee niin että pääsette lähtemään sovitusti niin hyvähän se on.

Minä ainakin kuskina odotan jos tulen hiukan etukäteen. Mutta en tajua mikä ihmeen minuutti-ihme sinä olet että et ole valmiina hiukan ennen, kun kerran pitää lähteä parin minuutin kuluttua kuitenkin.

Sinua taitaa vaan jurppia että toinen on täsmällinen, ja sinä taas luuhaat jotain -kun voisi olla valmiina 5-10 minsaa aikasemminkin!

Mieheni sanoin: miksi tarttee siivota viime hetkellä, kun voisi olla valmiina aikasemmin ja ottaa lunkimmin lopuksi?

Vierailija
15/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkun nussintaa?

Ja me ei olla muuten ikinä myöhässä. Vaikka lähdettäisiin klo 14.00 tai jopa 14.10, oltaisiin oikeaan aikaan perillä. Minä ja mies lasketaan 5 minuuttia "ylimääräistä" aikaa matkaan, tuo tuttu varaa tuohon 10-15 minuuttia..

Ja juu, kyseinen tuttu on AINA miehensä kanssa etuajassa juhlissa. Jos esim. häät on ilmoitettu alkavaksi klo 13.30, nuo pappaloitsevat kirkon pihalla klo 13.00 ja paikalla ei ole vielä ketään!

Viime kesänä meillä oli yhdet synttäri juhlat ja kutsutuille oli ilmoitettu, että voitte tulla klo 16.00 jälkeen. No tämä pariskunta pamahti paikalle klo 15.15.. ja järjestelyt olivat vielä kesken (mies oli ollut yön töissä), kyllä vitutti ja rankasti! Ja kyseisen pariskunnan ei ollut tarkoitus tulla avuksi..

ap

Vierailija
16/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite kun oon aina melko täsmällinen ja jos joku odottaa pihalla 10 min. aikaisemmin, niin sit saa odottaa. Siinä vaiheessa alan vasta pukee lapsia...

Vierailija
17/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuolle tutulle sekin on myöhästymistä..

ap

Vierailija
18/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just tollanen, joka paikassa ennen aikojaan..

Töissäkin ottaa päähän kun asiakkaat tulee vaikkapa vartin etuajassa, just ehtii saada kahvikupin eteen ja luulee, että saa kaikessa rauhassa juoda sen..

Tai vaikkapa vieraat, onpas kiva kun ovi käy kun omat vaatteet vaihtamatta ja tarjoamiset viittä vaille valmiita vasta.

Pakko tunnustaa, että itse vähän myöhästelen, enkä todellakaan pidä sitä hyväksyttävänä. Siltikin liikaa etuajassa oleminen ärsyttää mua vielä enemmän.

Vierailija
19/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöhästely on tietenkään sen parempi juttu, mutta etuajassa oleminen on aivan turhaa.

Minun äitini on juuri sellainen, että jos juna lähtee klo 14.13, niin asemalla on oltava viimeistään klo 13.30, "että ehtii asettua".

Jos taas jokin juhla alkaa klo 18, niin paikalla on jälleen oltava klo 17.30, "ettei tule liian kiire".

Toisin sanoen äiti hallitsee omaa kaaoksen tunnettaan sillä, että on varmasti ajoissa. Kanssaihmisten kannalta se vain ei ole mukavaa. Törkeintä on mennä kylään puoli tuntia ennen sovittua aikaa, koska silloin isäntäväki todennäköisesti vielä siivoaa ja valmistaa tarjoamisia.

Vierailija
20/39 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkin ottaa päähän kun asiakkaat tulee vaikkapa vartin etuajassa, just ehtii saada kahvikupin eteen ja luulee, että saa kaikessa rauhassa juoda sen..

Asiakastapaaminen jännittää ja sitä katsoo kellosta, että juuri ehtii hengähtää ennen asiakkaan tuloa. Ja eiköhän tyyppi porhalla paikalle sen 15 minuuttia etuajassa. Minulla on siinä sitten kahvi juomatta ja vessassa käymättä. Tai mikä pahempaa: neukkarissa on vielä tarjoilun laitto kesken!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä