Synnytin viikko sitten, vanhat farkut mahtuu jalkaan ja paino tippunut samaan,,
Kiloja tuli 10 raskauden aikana ja vauva painoi yli 4kg. Tuleeko alapeukkuja ja haukkuja?
Kommentit (41)
Vauva vai hyvin ja hän on maailmani keskipiste. Imetän ja olen ajatellut imettää pitkään.
ihan vaan tuosta toisesta viestistä keksin tehdä tämän aloituksen, ja kyllähän se tiettyjä mammoja provosoi. Eli lähinnä testimielessä kirjoitin. Se on aika monen mielestä huonon äidin merkki, jos näyttää hyvältä. Ikävää. ap
Kiloja tuli 2, vauva painoi 4kg. 14 kiloa jäi synnärille. Olin ylipainoinen, mutta tää meni hyvin:)
Miksi pitäisi antaa ylä- tai alapeukkuja?
Hyvä juttu sinulle :) Itselläni kesti palautuminen kauemmin, etenkin löysä vatsanahka esti farkkujen käyttöä jonkin aikaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:55"]
Vauva vai hyvin ja hän on maailmani keskipiste. Imetän ja olen ajatellut imettää pitkään.
ihan vaan tuosta toisesta viestistä keksin tehdä tämän aloituksen, ja kyllähän se tiettyjä mammoja provosoi. Eli lähinnä testimielessä kirjoitin. Se on aika monen mielestä huonon äidin merkki, jos näyttää hyvältä. Ikävää. ap
[/quote]
Taidat olla nuori, kun olet ajatusmaailmalta vielä noin kypsymätön? Huonon äidin merkki ei ole se, että näyttää hyvältä, vaan se, että tulee tänne leveilemään asiasta ja haluaa käytöksellään provosoida niitä äitejä, jotka eivät palaudu yhtä nopeasti mittoihinsa. Ikävää, että äitiys ei ole vielä kasvattanut sinua henkisesti.
Raskauden aikana paino nousi mulla 2.5 kg, ja synnytyksen jälkeen olin 13 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Vanhat farkut oli liian suuria!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:24"]
Kiloja tuli 10 raskauden aikana ja vauva painoi yli 4kg. Tuleeko alapeukkuja ja haukkuja?
[/quote]
Onneksi olkoon! Itselle tuli 18kg (olin kyllä hyvin hoikka ennen raskautta), ja nyt lapsi on 10 kk ja mulla vielä n. 8kg ylimääräistä. Kade olen, mutta hyvä sulle!
Täältä tulee yläpeukku. Minulle kävi samoin, vauva tosin oli kilon kevyempi.
Mulla kaksi viikkoa synnytyksestä painoa neljä kiloa vähemmän kuin raskauden alkaessa.
Mulla tuli kiloja 15kg ja vauva painoi 3,4kg. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä painan ja mihin mahdun nyt kahden päivän jälkeen.
Alapeukku idioottimaisesta pilkkujen käytöstä, muuten asia on mulle ihan sama :)
Painoa tuli raskauden aikana kymmenisen kiloa eli ihan "oppikirjojen mukaan". Vauva voi loistavasti (kiitos kysyjälle). Ja juu, ei muakaan oikeastaan kiinnostanut paino itsessään mutta kun yllätyksekseni sain vanhat housut jalkaan (tarvitsin juhlavampaa yhteen tilaisuuteen, siksi kokeilin) niin kävinpä sitten vaa'alla. T. Nro 3
Mun paino nousi ekan raskauden aikana 6 kg, mahduin vanhoihin farkkuihin jo synnäriltä lähtiessä, ja 4 viikon imetyksen aikana painoni putosi pysyvästi 2 kg siitä, mitä oli ennen raskautta. Raskauteni oli oireeton ja vauvankin kanssa pääsin helpolla. Painoa hänellä oli syntyessään 3,5 kg.
Nyt toinen raskaus menossa ja lihon, oksennan ja kärsin hirveistä päänsäryistä. Kerkeän kerätä painoa taatusti vielä 20 kg ja vauvakin varmaan saa koliikin, korvatulehduskierteen ja allergioita. Raskaudet on aina erilaisia, onneksi. Muistelen kaiholla esikoisen auvoista odotusaikaa..
Mulla tuli painoa enemmän toista odottaessa mutta esikoisen synnytyksen jälkeen oli pitempään pömppis. Toisen jälkeen jotenkin litistyi jo sairaalassa maha. Läski jäi perseeseen mut raskausmaha katosi.
Voi itku. Ihan kuule sama on meillä muillakin. Olen saanu 3 lasta, joista 2 painoi melkein 5 kg ja yksi 4,3 kg ja mahduin kolmessa viikossa m-koon farkkuihin. Niin?
Monesko lapsi? Ekan kohdalla palauduin nopeasti, tokan kohdalla vähän hitaammin, kolmannen kohdalla en jaksanut pudottaa kaikkea pois enkä myöskään neljännen. Ekalla lähti siis kaikki ilman, että tein mitään. Nyt pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni, että saisin löllömahan kokonaan pois.
Ei tule mitään peukkuja. Ihmettelen, että oliko tämä todella niin tärkeä juttu, että siitä piti tehdä aloitus. Lesotat sillä, että palauduit nopeasti raskaudesta. Joku palautuu, joku ei. Ensimmäisestä lapsesta palautuu kaikki, jos vain töitä tekevät sen eteen. Se, tapahtuuko se silmänräräyksessä on aivan toisarvoinen asia. Toivottavsti et saanut pulskaa vauvaa ettet vaan joudu sen läskimakkaroita häpeämään.
Onnittelut! Priorisointi on osunut kohdalleen..
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:28"]Luulin että tuossa vaiheessa juuri synnyttänyttä kiinnostaa enemmän se vaavi, niinkin paljon, ettei edes jaksaisi miettiä tuollaisia. Olin vissiin väärässä.
T. Vela
[/quote]
Tän takia olet vela. Luulet, kaikki muu elämä loppuu lapseen. Ei se lopu.
[/quote] Hyvin sanottu.
[/quote]
Voitte olla oikeassa. Luulin tosiaan että viikon ikäinen pieni vauva tuntuisi vielä tuossa vaiheessa niin ihmeelliseltä ja mullistavalta, ettei sen hetkinen farkkukoko suuntaan tai toiseen ylittäisi tällaisen aloituksen tekemisen kynnystä. Luulin myös että ei-velat ovat enemmän ihastuksissaan omista vastasyntyneistä vauvoistaan, kuin itse velana kuvittelisin olevani. Ihan tosissani kuvittelin ensihetkien tuntuvan ihmeellisiltä ja mullistavilta, kun saa tutustua uuteen tulokkaaseen, joka on vielä pienen pieni ja vasta maailmaan saapunut. Luulin, että siinä nämä perseenleveysjutut jäisivät toissijaisiksi, tai ainakin myöhäisemmiksi. Mutta uskon teitä, olin selvästi väärässä, perseenleveys on aina tärkeää.