Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, KYLLÄPÄS LÄÄKÄRI osasi "kivasti" lohduttaa...

Vierailija
12.03.2015 |

Vauvalla on refluksi eikä siksi voi nukkua. Nytkin on ollut valveilla kohta 10 tuntia ja tietysti tosi kärttyinen (itsestäni nyt puhumattakaan, valvottu eilisestä asti).

Lääkäri lohdutti, että refluksivauvojen yleisin kuolinsyy ei ole tukehtuminen vaan väkivallasta aiheutuneet vammat! :O Siis meinasko ukko että mekin kohta heitämme refluksivauvan seinään?

Voi luoja tuota kitisijää! AAARGH!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä annoit sille lääkärille palautetta siellä vastaanotolla vai kuulutko siihen märisijöiden ihmisryhmään, jotka ei kehtaa, uskalla tai "muista" reagoida silloin kun pitäisi?

Vierailija
2/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Holopainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin tuon niin, että kaikilla on raskasta niiden kanssa ja jotkut jopa epätoivoisia. Mutta olenkin tällainen tunneköyhä ja niin edespäin..

Vierailija
4/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli kommentti lääkäriltä! Kai sanoit jotain takaisin?

Vierailija
5/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:20"]

Vauvalla on refluksi eikä siksi voi nukkua. Nytkin on ollut valveilla kohta 10 tuntia ja tietysti tosi kärttyinen (itsestäni nyt puhumattakaan, valvottu eilisestä asti).

Lääkäri lohdutti, että refluksivauvojen yleisin kuolinsyy ei ole tukehtuminen vaan väkivallasta aiheutuneet vammat! :O Siis meinasko ukko että mekin kohta heitämme refluksivauvan seinään?

[/quote]

Lääkäri vain halusi varmaan hienovaraisesti vinkata, että tarkkailkaa tunteitanne.

Vierailija
6/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:20"]

[/quote]

Lääkäri vain halusi varmaan hienovaraisesti vinkata, että tarkkailkaa tunteitanne.
[/quote] joo olipas hienovaraista

Vierailija
7/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote] joo olipas hienovaraista
[/quote]
Varmaan lääkäri on syytteessä jos ei varoita ja tulee vauvamurha-keissi.
Voimia Ap, älkää pelätkö pyytää apua että pääsette itse nukkumaan. Olen hoitanut serkkuni refluksikaksosia muutamana iltayönä kuukaudessa ja mulla menee siinä kymmenessä tunnissa voimat vaikka yleensä jaksan kakkia lasten kenkkuiluja.

Vierailija
8/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene eri lääkärille niin saat apua lapsen refluksiin. onko lääkitys, onko tutkittu kunnolla?!

Vierailija
9/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin on tarkoitus kertoa faktat. Myös ne pahatkin. Hän olisi ryhtynyt toisenlaisiin toimiin, jos epäilisi teidän pahoinpitelevän tai olevan riski että tulisitte pahoinpitelemään lasta.

Vierailija
10/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tarkoitti lohduttaa, vaan muistuttaa vielä miten täytyy hillitä itsensä, koska ravistelu jne. on hengenvaarallista vauvalle. Älä ota itseesi, noita ravisteluja tosiaan tapahtuu, kuten lääkärin kommentistakin voit päätellä. Puhutaanhan neuvolassakin siitä, miten vauvaa ei saa ravistella. Se on aivan asiallista ja heidän työtään muistuttaa siitä.

Vierailija
11/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta varmaan moni vanhempi pelkää, että lapsi kuolee jotenkin tulehtumalla.

Vierailija
12/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta minua kommentti nauratti

Vierailija
13/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi päätellen pian onkin seinässä lommo. Vai tarkoititko kitisijällä lääkäriä?

Vierailija
14/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nukuttaa se pystyasennossa vaikka selkärepussa.

Vierailija
15/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä refluksivauvan oloa helpotti maitohappobakteerit. Kapselin jauhe pieneen määrään maitoa, tai siis sellaiseen määrään minkä vauva juo. 

Vierailija
16/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi korvatulpat, ellei ole jo. Ei vaikuta lapsen saamaan läheisyyteen, mutta helpottaa vähän omaa oloasi.

Vierailija
17/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis, mutta olen kerran nähnyt kun tuttavani refluksiaa sairastava vauva veti kunnon oksennukset. Ensin vähän puklasi ja sitten lähti tulemaan oksennusta kaaressa puklujen vielä ollessa suussa. Vauva oli lattialla ja olin menossa pyyhkimään pukluja kun oksennusta tuli. Se oli tosi pelottavaa. Vauva olisi varmaan tukehtunut siihen oksennukseen koska oli selällään eikä osannut vielä kääntyä.

Vierailija
18/23 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin kommentin voi toisaalta ymmärtääkin. Kyseessä on selvästikin äärimmäisen rationaalinen lähes kaiken älyllistävä ihminen - monet tiedeihmiset ovat - joten tuo on puhtaasti tilastojen valossa hyvin neutraalisti todettu asia? Ei syytös tai vihjaus, vain toteamus, mikä ei yksilöidy juuri teihin millään tavoin. Voin toisaalta ymmärtää ettei tuollainen väsynyt äiti-ihminen ota tuota kovin hyvin, koska jne. jne. mutta... voin ymmärtää lääkäriäkin. Voin jopa nähdä hienoisen mustan huumorin aspektinkin tuossa taustalla, mistä voidaan olla montaa mieltä, kannattaako vastaanotolla ja etenkään tuntemattomalle naisihmiselle sellaista huumoria veistellä.

Jos itse olisin opiskellut korkeammalle kuin mitä tein, olisi tuollainen kommunikointityyli mulle ihan tosi luontainen siitäkin huolimatta, että itse olen herkkä ja pohdin syvällisesti suunnilleen kaiken ja olen hienotunteinen. Ei tuo ole valituksen paikka, en mä ainakaan valittaisi minnekään. Epäkorrektia tavallaan, muttei oikein muuta.

Vierailija
19/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:46"]

Lääkärin kommentin voi toisaalta ymmärtääkin. Kyseessä on selvästikin äärimmäisen rationaalinen lähes kaiken älyllistävä ihminen - monet tiedeihmiset ovat - joten tuo on puhtaasti tilastojen valossa hyvin neutraalisti todettu asia? Ei syytös tai vihjaus, vain toteamus, mikä ei yksilöidy juuri teihin millään tavoin. Voin toisaalta ymmärtää ettei tuollainen väsynyt äiti-ihminen ota tuota kovin hyvin, koska jne. jne. mutta... voin ymmärtää lääkäriäkin. Voin jopa nähdä hienoisen mustan huumorin aspektinkin tuossa taustalla, mistä voidaan olla montaa mieltä, kannattaako vastaanotolla ja etenkään tuntemattomalle naisihmiselle sellaista huumoria veistellä.

Jos itse olisin opiskellut korkeammalle kuin mitä tein, olisi tuollainen kommunikointityyli mulle ihan tosi luontainen siitäkin huolimatta, että itse olen herkkä ja pohdin syvällisesti suunnilleen kaiken ja olen hienotunteinen. Ei tuo ole valituksen paikka, en mä ainakaan valittaisi minnekään. Epäkorrektia tavallaan, muttei oikein muuta.

[/quote]

Itsekin lääkärinä joka käyttää hyvinkin makaaberia huumoria ja joskus lievemmässä muodossa potilaiden kanssa, voin sanoa, että tuo ei ollut mitään älyllistä pohdiskelua vaan pieleen mennyt yritys olla hauska. 

Refluksiinhan ei siis kuole. Ja toi lausahdus oli lähdes varmasti tapa yrittää olla hauska ja todeta tuo ja samalla toivottaa jaksamista. Todella kömpelö kyllä, sen myönnän. 

Mäkin tosiaan lasken leikkiä potilaiden kanssa. Yleensä sitä ei pidetä suotavana, mutta ylivoimainen enemmistö potilaista tuntuu olevan tyytyväisiä hieman kepeämpään tyyliin. Pitää vain valita tarkkaan kenen potilaan kanssa antaa hieman huumorin kukan lentää ja missä tilanteessa. Joskus harvoin tilannearvio menee pieleen. Järkevämpää olisi olla koko ajan asiallinen, mutta luonteelleni se ei vaan sovi. 

Vierailija
20/23 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lääkäri, mutta ymmärsin tuon myös niin, että ei siihen refluksiin kuole, mutta mutta... Varmasti oli sellaista holopaismaista älykkötoteamusta vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän