Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä kunnan kotihoidossa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
11.03.2015 |

Nyt kun aihe on taas tapetilla vaalien alla..

Mikä mietityttää?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka käsittelet työn henkistä rasittavuutta? Itsekin olen kohossa työskennellyt, ja kaikista rankinta oli asiakkaiden kohtalot. Niin surullista mihin elämä iän ja sairauksien myötä voi mennä. Kannoin joskus vapaa-ajallakin huolta asiakkaista, monestikin.

Vierailija
22/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:11"]

Puolisoni sukulaisella vaihtui aivan koko ajan hoitajat. Muutaman vuoden seurasimme sitä vihkoa hänen luonaan ja yli kuukautta ei kukaan käynyt. Miksi? Lopulta kuoli kotiinsa sairauteen, jota kukaan ei ollut huomannut, kun hoitajat vaihtui koko ajan.

[/quote]

Sinun omaisesi asiaan en tietenkään osaa kommentoida mitään. Olen pahoillani.

Sijaisia on paljon tällä alalla, miksiköhän?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:54"]

Paljo sun välitön työaika prossissa on?

[/quote]

4,5-5h
[/quote]

Meillä alkaa olla 5,5h ja usein jopa 6h. Ihan älyttömäksi menee koko touhu!

Vierailija
24/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:16"]

Kuinka käsittelet työn henkistä rasittavuutta? Itsekin olen kohossa työskennellyt, ja kaikista rankinta oli asiakkaiden kohtalot. Niin surullista mihin elämä iän ja sairauksien myötä voi mennä. Kannoin joskus vapaa-ajallakin huolta asiakkaista, monestikin.

[/quote]

Meillä on älyttömän hyvin toimiva tiimi. Asiat voi aina purkaa työkaverille, yhteishenki on hyvä.

Omien vastuuasiakkaiden asiat saattaa välillä mietityttää myös vapaa-ajalla. Varsinkin jos olen asiakkaan laittanut tietämättäni viimeisen kerran sairaalaan (as. kuollut sairaalassa) mietin usein vielä kotonakin, että olisinko voinut tehdä jotain toisin tai paremmin..

Mutta pitää muistaa, että ihmisiä olemme myös me kotihoidon hoitajat, on mielestäni varsin inhimmillistä, että työasioita miettii toisinaan myös vapaa-ajalla. Itse ainakin olen niin monen asiakkaan kanssa luonut hyvää hoitosuhdetta, eetä mietin miten heillä menee esim. sairaalassa.

ap

Vierailija
25/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka iltavuoroissa näet lapsia vaan 15 min? Meillä työaika alkaa klo 14 ja lapsen vien päiväkotiin 13:30. Eli koko aamupäivä ollaan yhdessä

Vierailija
26/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmettelin siis sitä, miksi samat hoitajat eivät pysyneet. Eikö kotihoitoon palkata pysyvää väkeä vai vaihdellaanko heidän alueitaan tarkoituksella? Vakituinen hoitaja olisi sairauden kunnon huononemisesta havainnut. (Se, jonka miehen sukulainen kuoli kotiinsa)

Vierailija
27/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:54"] Paljo sun välitön työaika prossissa on? [/quote]   4,5-5h [/quote] Meillä alkaa olla 5,5h ja usein jopa 6h. Ihan älyttömäksi menee koko touhu!

[/quote]

Kamalaa! Tuo on jo aivan laitonta! Oletko yksityisellä vai kunnalla?

ap

Vierailija
28/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:54"] Paljo sun välitön työaika prossissa on? [/quote]   4,5-5h [/quote] Meillä alkaa olla 5,5h ja usein jopa 6h. Ihan älyttömäksi menee koko touhu!

[/quote]

ap
[/quote]

Kunnalla. Koko ajan työt vaan lisääntyy vaikka valituksia on tehty ja tutkintaa menossa. Tuntuu ettei ketään enää kiinnosta. Uusia asiakkaita tulee jatkuvasti vaan eipä hoitajat lisäänny.

Vierailija
29/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:57"]Ei kysymyksiä. Olen vain todella pahoillani, ettette kotihoidossa pysty tekemään työtänne inhimillisesti. Hoitajan tehtävä ei ole olla hoidettavan ystävä ja ajanvietekaveri, mutta toivoisin teille aikaa tehdä välttämätön perushoito ja lääkehoito inhimillisessä ajassa, jotta virheiltä ja henkiseltä paskalta säästyisi kaikki osapuolet. Voimia! T. laitospuolen vanhushoitaja [/quote] Siellä laitoksissa ei nimenomaan osata jo hoitaa vanhuksia kunnolla. Saavat makoilla sängyssä ja harvoin pääsevät edes kävelylle. Kaikki nostot tehdään potilaan puolesta ja laitetaan vaan vaippa sen sijaan että veisitte vanhukset kuselle vessaan. Aliarvoista hoitoa laitoksissa. Vankiloissakin on paremmat oltavat

[/quote]

Työvoimatoimiston kautta on työttömillä mahdollisuus päästä työelämänvalmennukseen paikkoihin, jotka ehkä kiinnostaisi tulevaisuudessa. Kaikki uudet ja käyttöönotettavat keinot ja ideat vastaanotetaan. Tervetuloa!

T. laitospuolen vanhushoitaja
[/quote]mä olen ollut. Se oli kidutusta vanhuksia kohtaan. Aikaa olis ollut mut hoitajat istu kahvilla koko päivän. Ei menty katsomaan edes kun vanhus soitti hälytyskelloa. Pöntöllä istui koko päi än jos oli pissavaivaa jne. Aivan järkyttävää! Parempi kuolla kuin joutua dementtiavanhainkotiin. Itken vieläkin niiden vanhusten kohtaloa.

Vierailija
30/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:23"]

Miten muka iltavuoroissa näet lapsia vaan 15 min? Meillä työaika alkaa klo 14 ja lapsen vien päiväkotiin 13:30. Eli koko aamupäivä ollaan yhdessä

[/quote]

Siksi, koska meillä on vain yksi auto ja päiväkoti useamman kilometrin päässä. Mieheni hoitaa lasten kuljetukset, koska hänellä liikkuva työ. Itselläni on vain kilometri matkaa työpaikalle, joten en tarvitse autoa. Eli siksi näen lapsiani vain 15 minuuttia aamuisin, kun olen ollut iltavuorossa. Tokihan olemme olleet jo monta kuukautta jonossa lähipäiväkotiin, jolloin voisinkin itse viedä lapset myöhemmin, mutta siirto on vasta elokuussa mahdollista.

ap

Vierailija
31/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:23"]

[/quote]

Siksi, koska meillä on vain yksi auto ja päiväkoti useamman kilometrin päässä. Mieheni hoitaa lasten kuljetukset, koska hänellä liikkuva työ. Itselläni on vain kilometri matkaa työpaikalle, joten en tarvitse autoa. Eli siksi näen lapsiani vain 15 minuuttia aamuisin, kun olen ollut iltavuorossa. Tokihan olemme olleet jo monta kuukautta jonossa lähipäiväkotiin, jolloin voisinkin itse viedä lapset myöhemmin, mutta siirto on vasta elokuussa mahdollista.

ap

Vierailija
32/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:23"]Niin, ihmettelin siis sitä, miksi samat hoitajat eivät pysyneet. Eikö kotihoitoon palkata pysyvää väkeä vai vaihdellaanko heidän alueitaan tarkoituksella? Vakituinen hoitaja olisi sairauden kunnon huononemisesta havainnut. (Se, jonka miehen sukulainen kuoli kotiinsa)
[/quote]

Meillä ainankin lähes kaikki on vakituisia. Mutta yksikkö on iso ja jotkut alueet laajoja. Jotkut asiakkaat joutuu heittopusseiksi, eli ovat milloin kenenkin listalla. Voi olla ettei omahoitaja ole käynyt asiakkaan luona viikkoihin kun työnohjaaja ne asiakkaan hoitajille jakaa.
Myös sijaisia on ihan päivittäin ja useita, koska sairaslomia on paljon.
-ei ap

Vierailija
33/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:21"]

[/quote]

ap
[/quote]
whaaat? No ei todellakaan oo laitonta :D

Vierailija
34/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:01"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:57"]Ei kysymyksiä. Olen vain todella pahoillani, ettette kotihoidossa pysty tekemään työtänne inhimillisesti. Hoitajan tehtävä ei ole olla hoidettavan ystävä ja ajanvietekaveri, mutta toivoisin teille aikaa tehdä välttämätön perushoito ja lääkehoito inhimillisessä ajassa, jotta virheiltä ja henkiseltä paskalta säästyisi kaikki osapuolet. Voimia! T. laitospuolen vanhushoitaja [/quote] Siellä laitoksissa ei nimenomaan osata jo hoitaa vanhuksia kunnolla. Saavat makoilla sängyssä ja harvoin pääsevät edes kävelylle. Kaikki nostot tehdään potilaan puolesta ja laitetaan vaan vaippa sen sijaan että veisitte vanhukset kuselle vessaan. Aliarvoista hoitoa laitoksissa. Vankiloissakin on paremmat oltavat [/quote] Työvoimatoimiston kautta on työttömillä mahdollisuus päästä työelämänvalmennukseen paikkoihin, jotka ehkä kiinnostaisi tulevaisuudessa. Kaikki uudet ja käyttöönotettavat keinot ja ideat vastaanotetaan. Tervetuloa! T. laitospuolen vanhushoitaja [/quote]mä olen ollut. Se oli kidutusta vanhuksia kohtaan. Aikaa olis ollut mut hoitajat istu kahvilla koko päivän. Ei menty katsomaan edes kun vanhus soitti hälytyskelloa. Pöntöllä istui koko päi än jos oli pissavaivaa jne. Aivan järkyttävää! Parempi kuolla kuin joutua dementtiavanhainkotiin. Itken vieläkin niiden vanhusten kohtaloa.

[/quote]

Juupasenjuu. Keksi lisää. Et tiedä, mistä kirjoitat. Piste tuli äsken, huomasikto?

Vierailija
35/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:54"] Paljo sun välitön työaika prossissa on? [/quote]   4,5-5h [/quote] Meillä alkaa olla 5,5h ja usein jopa 6h. Ihan älyttömäksi menee koko touhu! [/quote]   Kamalaa! Tuo on jo aivan laitonta! Oletko yksityisellä vai kunnalla? ap [/quote] Kunnalla. Koko ajan työt vaan lisääntyy vaikka valituksia on tehty ja tutkintaa menossa. Tuntuu ettei ketään enää kiinnosta. Uusia asiakkaita tulee jatkuvasti vaan eipä hoitajat lisäänny.

[/quote]

Mitä liitto sanoo? Jos vain kieltäydytte tekemästä?

Kun itse mietin, että se 4 h per työvuoro takaa inhimmillisen hoidon ja hoitajalle jonkinmoisen ajan hoitaa paperityöt, niin saati sitten 6h! Eli jossain on asiat vielä huonommin kuin meilllä! :(

AP

Vierailija
36/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:01"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:57"]Ei kysymyksiä. Olen vain todella pahoillani, ettette kotihoidossa pysty tekemään työtänne inhimillisesti. Hoitajan tehtävä ei ole olla hoidettavan ystävä ja ajanvietekaveri, mutta toivoisin teille aikaa tehdä välttämätön perushoito ja lääkehoito inhimillisessä ajassa, jotta virheiltä ja henkiseltä paskalta säästyisi kaikki osapuolet. Voimia! T. laitospuolen vanhushoitaja [/quote] Siellä laitoksissa ei nimenomaan osata jo hoitaa vanhuksia kunnolla. Saavat makoilla sängyssä ja harvoin pääsevät edes kävelylle. Kaikki nostot tehdään potilaan puolesta ja laitetaan vaan vaippa sen sijaan että veisitte vanhukset kuselle vessaan. Aliarvoista hoitoa laitoksissa. Vankiloissakin on paremmat oltavat [/quote] Työvoimatoimiston kautta on työttömillä mahdollisuus päästä työelämänvalmennukseen paikkoihin, jotka ehkä kiinnostaisi tulevaisuudessa. Kaikki uudet ja käyttöönotettavat keinot ja ideat vastaanotetaan. Tervetuloa! T. laitospuolen vanhushoitaja [/quote]mä olen ollut. Se oli kidutusta vanhuksia kohtaan. Aikaa olis ollut mut hoitajat istu kahvilla koko päivän. Ei menty katsomaan edes kun vanhus soitti hälytyskelloa. Pöntöllä istui koko päi än jos oli pissavaivaa jne. Aivan järkyttävää! Parempi kuolla kuin joutua dementtiavanhainkotiin. Itken vieläkin niiden vanhusten kohtaloa.

[/quote]

Juupasenjuu. Keksi lisää. Et tiedä, mistä kirjoitat. Piste tuli äsken, huomasikto?
[/quote]tiedän tasan tarkkaan mitä näin. Turha kenenkään selitellä. Klo 7-8 oli siivousta ja vanhusten hoitoa. Kahvilla 8-11. 11-11:30 ruokailussa avustamista. 11:30-14 kahvilla. Klo14-14:15 kahvilla avustamista. Sit ehti viel kahville. Pidin ainoana seuraa vanhuksille ja parhaani mukaan yritin auttaa. Voi kun vanhukset olis osannu kertoa omaisille.

Vierailija
37/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa! Mieheni sukulainen siis joutui tällaisrksi heittopussiksi. Jos olisi ollut vakihoitaja, se okisi huomannut kunnon laskun.

Vierailija
38/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:54"] Paljo sun välitön työaika prossissa on? [/quote]   4,5-5h [/quote] Meillä alkaa olla 5,5h ja usein jopa 6h. Ihan älyttömäksi menee koko touhu! [/quote]   Kamalaa! Tuo on jo aivan laitonta! Oletko yksityisellä vai kunnalla? ap [/quote] whaaat? No ei todellakaan oo laitonta :D

[/quote]

No kyllä on, jos Super on määritellyt välittömän asiakastyön ajaksi 4h30min! Ja kukaan itseään arvostava hoitaja ei tollasta työmäärää tee. Kamalaa.

ap

Vierailija
39/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970

Rikokseen syyllistyneen ulkomaalaisen karkoittaminen

Pistäkää naapurien postiluukkuihin kirjeitä ja vastaavia! Näiden maahanmuuttajien temput on saatava loppumaan!

Vierailija
40/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kerran hoitsujen kahvihuoneen ovea vastapäätä pari tuntia. Ovi oli auki. Hoitsut olivat kahvilla lähes tunnin! Jaarittelivat niitä näitä.