Ootteko käyneet J. L. Runebergin kotimuseossa Porvoossa?
Kommentit (54)
On tästä jo vuosi aikaa kun poikettiin, mutta muistelen että oli miellyttävä käynti.
En. Mua vaivaa se leivos jota jotkut tekee väärällä tavalla. Siinä pitää olla kaikki oikein ja kunnon päälliset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi museokäynti pitää optimoida?
Koska pylörätuoli ja vaippa?
En vielä. Mutta olen käynyt jokaisella viidellä Ruuneperin lähteellä. Isänmaallisena myös monella Suomen Sodan ratkaisutaistelun paikalla, kaikkissa kahdeksassa Toivo Kuulan syntymäsaunassa ja useammalla Mannerheimin aamuratsastusreitillä. Ja ainakin tusinalla Kekkosen kalaisimmalla jokirannalla. Tänä kesänä vierailen mutamissa kylissä joihin Puna-armeija lopullisesti pysäytettiin.
Meille pakotettu kansallisrunoilija joka esitti suomalaiset tyhminä ja hitaina, eikä kirjoittanut sanaakaan suomeksi, ei ole arvostuksessa arvoinen.
Hän on ruotsinkielisten väline, jolla suomenkielisten itsetuntoa on lyöty ja vähätelty.
Se puutarhahan on itse asiassa Fredrikan suunnittelema. Ja hänkin oli kirjailija.
Vierailija kirjoitti:
Meille pakotettu kansallisrunoilija joka esitti suomalaiset tyhminä ja hitaina, eikä kirjoittanut sanaakaan suomeksi, ei ole arvostuksessa arvoinen.
Hän on ruotsinkielisten väline, jolla suomenkielisten itsetuntoa on lyöty ja vähätelty.
Ootpa pöljä.
Ei ole mitään syytä käydä ruotsinkielisten meille pakottaman runoilijan kodissa.
Hänet pakotettiin meille kansallisrunoiljaksi koska hän kehui ruotsalaisuutta ja sai meidät muut kokemaan heikkoutta ja siksi hyväksymään ruotsalainen alistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa pöljä.
Kerroppa tarkemmin, että et itse näytä pöljältä.
Oli oikein kiva museo, jos vanhat interiöörit ja pihapiirit kiinnostaa.
SUA LÄHDE KAUNIS KATSELEN LIKELLÄ VETTÄSI . Terveisin rune BERG. SUOMI ON RUOTSIN KUNINGASKUNTAA ALUNPERIN KATOLINEN.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä käydä ruotsinkielisten meille pakottaman runoilijan kodissa.
Hänet pakotettiin meille kansallisrunoiljaksi koska hän kehui ruotsalaisuutta ja sai meidät muut kokemaan heikkoutta ja siksi hyväksymään ruotsalainen alistaminen.
Runeberg ei ollut kansallismielinen minkään maan tai kielen suhteen.
Nykyään se katsottaisiin viherpiipertäjäksi hörhöksi.
???? Kokemuksia