Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä kunnan kotihoidossa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
11.03.2015 |

Nyt kun aihe on taas tapetilla vaalien alla..

Mikä mietityttää?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:12"]

Piste sulle, oikeasti. Tein yhden harjoittelun siellä ja tiesin heti että se on vihoviimeinen työpaikka maailmassa mitä haen... Niin surullisia kohtaloita ovien takana.

[/quote]

Minä taas ihastuin kotihoitoon yhden työssäoppimisjakson aikana! Päätin jo silloin, että hankkiudun kohoon töihin koulun loputtua. En ole katunut, mutta joskus tuntuu, että esim. vanhainkodissa pääsisi helpommalla ja saisi silti saman rahan palkkaa.

AP

Vierailija
62/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:11"]

Mikä työssäsi on parasta?

[/quote]

Parasta on se, kun asiakas hymyilee ja tulee halaamaan tullessa ja lähtiessä. Joskus saan kuulla kommentin, että "Kiva kun sä tulit" tai "tuuthan huomennakin?" 

On onnistunut luomaan luottamukselliset välit asiakkaiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vaaratilanteita sinulla on ollut?

Vierailija
64/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro palkkasi bruttona?

Vierailija
65/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisi kuin pieru avaruuteen ku palkasta tuli puhe

Vierailija
66/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiikö ns. "kuntouttavan kotihoidon" periaatteita toteuttaa ollenkaan?

Vierailija
67/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko tehdä yhtään tiiviimpään tahtiin töitä?

Vierailija
68/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka bruttona on n. 2300€/kk. Sisältäen iltavuoroja ja tavallisesti 2 viikonloppua per kuukausi töitä. Käteen jää siis kuukaudessa noin 1850€. Mun mielestä se ei ole paljon.. 2-vuorotyöstä johtuen yös perhe-elämä kärsii. Näen iltavuoroissa lapsiani vain 15 min/vrk.

AP

Vierailija
69/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:24"]

Millaisia vaaratilanteita sinulla on ollut?

[/quote]

Minä olen päässyt aika vähällä. Huorittelua ja muuta nimittelyä on tietenkin kuulunut. Pahin taitaa olla se, kun asiakas paiskoo tavaroita pitkin seiniä ja pöytiä tai heittää inskakynän neuloileen takaisin.

Vierailija
70/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähäriopiskelija. Minulla on edessä työharjoittelu vanhusten parissa, kotihoito vai vanhustenkoti? Kumpi helpompi? Aion suuntautua muualle ja suoraansanoen en oikein pidä kuin muutamasta vanhuksesta...

Vierailija
71/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako potilasta sinulla on aamuisin?

Vierailija
72/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:31"]

Ehtiikö ns. "kuntouttavan kotihoidon" periaatteita toteuttaa ollenkaan?

[/quote

Joskus, riippuen päivästä/kellonajasta/asiakasmäärästä/kuunasennosta ;)

Sehän on karu fakta, että jos sulla on illassa listalla se 17 asiakasta, niin ei siinä ehdi kuntouttavaa työotetta juurikaan käyttämään, mikä on sääli.

Vierailija
73/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:38"]Palkka bruttona on n. 2300€/kk. Sisältäen iltavuoroja ja tavallisesti 2 viikonloppua per kuukausi töitä. Käteen jää siis kuukaudessa noin 1850€. Mun mielestä se ei ole paljon.. 2-vuorotyöstä johtuen yös perhe-elämä kärsii. Näen iltavuoroissa lapsiani vain 15 min/vrk.

AP
[/quote]paljo peruspalkka ilman lisiä?

Vierailija
74/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:33"]

Jaksaisitko tehdä yhtään tiiviimpään tahtiin töitä?

[/quote]

EN!

Kotihoito kun ei ole pelkkää asiakkaalta toiselle menemistä. Siihen kuuluu niin paljon muutakin oheistoimintaa. Voi kun olisikin pelkkää asiakastyötä. Joku muu huolehtisi apteekki/ateriapalvelu/yhteydenpidon omaisten ja muiden kanssa/kirjaamisen/lausuntojen kirjoittamisen/reseptien uumisispyynnöt/labranäytteet ja niiden viennin yms. pakollisen työn, mikä ei näy missään!

Vierailija
75/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:42"]

Olen lähäriopiskelija. Minulla on edessä työharjoittelu vanhusten parissa, kotihoito vai vanhustenkoti? Kumpi helpompi? Aion suuntautua muualle ja suoraansanoen en oikein pidä kuin muutamasta vanhuksesta...

[/quote]

Kotihoidossa tulet oppimaan paljon enemmän kuin laitoshoidossa. Suosittelen siis kohoa. Minäkään en tuntenut vanhuksia omakseni ennen kohon harjoittelua ja nyt en muuhun työhön vaihtaisi vaikka sahun suuntautumisella muuallekin pääsisin.

Vanhainkodeissa on yleensä samantapaisia vanhuksia, esim dementiakoteja/psykogeriatrisia ym asukkaita. Kohossa asiakaskirjo on laajempi ja saat paljon kattavamman kuvan kohossa kuin laitoksessa. Tämä siis minun mielipide.

ap

Vierailija
76/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo sun välitön työaika prossissa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi