Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on ongelma! Kuka osaa saksaa? Lapseni hajottivat jotain...

Vierailija
11.03.2015 |

olen siis juuri muuttanut Saksaan ja lapseni aloitti saksankielisessä päiväkodissa. Tänään yksi lapsi antoi ystäväkirjansa, että lapseni täyttäisi siinä olevat kysymykset lempiruoasta ja lempiväristä ym, liimaisi kuvansa siihen ja piirtäisi jotain. Lapseni (3v) oli hyvin iloinen että sai tälläisen kunniatehtävän ja kotona sitten täytimme tiedot, liimasimme kuvan ja lapsi piirsi. Laitoin ystäväkirjan lipaston päälle että annamme sen huomenna päiväkotilapselle.

Nyt illalla kun lapset olivat menossa nukkumaan, katsoin ohimennen ystäväkirjaa ja MITÄ IHMETTÄ!!!!! SEN KANNESSA ON LOMMO!!!!!! SIIS KUNNON KOLO!!!!!

Sitä on painettu jollain. Arvatkaa harmittaako ja kiukuttaako!!!!!!!

Kysyin lapsilta että mitä on tapahtunut, koskiko joku siihen kirjaan ja sadattelin miksen nostanut sitä jonnekin todella ylös :(

Lapset eivät ole kuulemma huomanneet yhtään mitään.

No niin. Minun on siis pyydettävä anteeksi tuolta päiväkotiäidiltä ja arvatkaa onko todella tyhmä tilanne! Ärsyttää niin tuo tapahtuma!

Ajattelin kirjoittaa lappusen mihin kirjoitan pahoittelun tapahtuneesta että en tiedä mitä tapahtui eivätkä lapsetkaan kerro mitään, olen tosi pahoillani jne. Mutta miten???? En osaa niin hyvin saksaa.

Laittaisin lappusen, kirjan ja jotain pientä hyvittelylahjaa lapselle hänen naulakkoonsa huomenna aamulla. Toivoen etten näe sitä äitiä pitkiin aikoihin.... Hävettää niin!

Mitä kirjoittaisin tuohon lappuun? :(

Harmittaa niin sen pienen lapsen puolesta kun kirjaan tuli lommo :(

Ärsyttää olla tälläinen mamu joka sitten tuhoaa toisen omaisuutta :( Vaikka sitä ei ole tahallaan tehty.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheisse!

Vierailija
42/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä olen aivan samanlainen, pikku asiat ahdistaa aivan suunnattomasti. Varsinkin tällaiset umpikujat, kun on pakko tehdä jotain epämieluisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:19"]

Olet suomalainen ja asut Saksassa? Olet siis mamu! Olet siis joukkoraiskaaja! t. perus av-mamma logiikka

[/quote]

Taitaa koskea enemmän noita turvapaikkastatuksen avulla maahan päätyneitä.

t. Kuukerin Nelli.

Vierailija
44/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä olet nyt häpäissyt meidät suomalaiset!!!!!
Miten sä kehtaat?????
Nyt se mamma valittelee kotonaan "oooh mein schönes Buch....oooh aahh mein schönes Buch!!! Was für ein Idiot-Mamu!!!!!"

Vierailija
45/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:34"]Grüsse, Themenfrei (TF-Mutti)
[/quote]mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
46/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei et sä sentään ajanut sen lapsen yli tai tönäissyt sitä mereen. Joku teidän perheestä teli reiän sen kirjaan. Ei se ole maailmanloppu.Parin päivän päästä juttu on unohtunut.Mutta et sä voi sitä mammaa ikuisesti pakoilla.

Vierailija
47/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä viestiketjua lähes kateellisena. Olisipa kaikkien ihmisten ongelmat yhtä mitättömiä :) tsemppiä ap, ei tuo nyt niin kamalaa ollut ja fiksusti pyysit vahinkoa anteeksi.

Vierailija
48/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:16"]Luin tätä viestiketjua lähes kateellisena. Olisipa kaikkien ihmisten ongelmat yhtä mitättömiä :) tsemppiä ap, ei tuo nyt niin kamalaa ollut ja fiksusti pyysit vahinkoa anteeksi.
[/quote]
Mutta miten tästä tragediasta eteenpäin? Kuinka elämä jatkuu? Miten av-mamma voi viedä lapsensa huomenna päiväkotiin? Voiko av-mamma käydä enää kaupassa?Voiko Saksassa tilata ruokia kotiinkuljetuksella?
Kuinka käy ulkoilun? Onko av:n perheen pakko ulkoilla vasta auringon laskettua?

Vierailija
49/76 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt mammaa aamulla. Kohta menen hakemaan lastani, törmätäänköhän? :/
On sillä ollut ainakin aikaa miettiä ja rauhoittua.
Ap

Vierailija
50/76 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:34"]Grüsse, Themenfrei (TF-Mutti)
[/quote]mitä tuo tarkoittaa?
[/quote]
Themenfrei=aihe vapaa
TF-Mutti=av-mamma

Vierailija
51/76 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tervejärkinen ihminen suutu tuollaisesta :D eihän nuo kirjat paljoa maksa, uudenkin saa kaupasta jos se niin tärkeä on. 

Vierailija
52/76 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkynyt.
ap

Vierailija
53/76 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu,kohta se on unohtanut koko jutun!

Vierailija
54/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaa että entschuldigung, unsere kinder habe diesen (osotat lommoa) machen in die buchen, die sagen nicht was hatte passieret oder kumpi has den gemacht. Lol en osaa enää enempää saksaa :D mutta oon asunut saksassa ja oot vaan tosi pahoitteleva ja elekieli peliin.

Vierailija
55/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika asiaton tuo ylempi kommentti.

Vierailija
56/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän se ketju on :) Mitä minä sanon sille äidille jos näen sitä aamulla? Sanonko vain että huomenta, saitteko lappuseni?

Vai sanonko vain huomenta, hymyilen ja menen ohi? Mitä kannattaisi?

Toivottavasti ei tule taas uneton yö. Kadehdin lapsiani kun he ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut ja minä olin ihan jalat velttona päiväkodissa kuin jokin rikollinen ja toivoin etten törmäisi siihen naiseen.

Ap

Vierailija
57/76 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ehtinyt ainakin rauhoittua yön aikana, se mamma. jos se sai sätkyn siitä kirjasta.

Vierailija
58/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :(

Vierailija
59/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi en osaa saksaa mutta kiltisti ajattelit, tuo kirje ja pikku hyvittelylahja naulakkoon on hyvä idea :) toivottavasti joku auttaa pian, ja älä huoli, vahinkoja sattuu! Oletko varma ettei lommoa ollut jo aiemmin?

Vierailija
60/76 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani mamu ja nyt joku lapsistani vielä teki siihen kirjaan ruman kolon! Mitä voin tehdä? Olen oikeasti pahoillani!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi