Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle puhua masennuksesta? Apua

Vierailija
11.03.2015 |

Minulla on inhottava tilanne. Epäilen että saatan olla masentunut. Nainen, 22v, ulospäin elämä täydellistä, olen oikea 'aurinko' ihmisten mielestä... Joo, töissä, mutta en muualla. Vihaan elämääni ja en tiedä mitä tapahtuu jos tämä ei muutu.. Yksi pelko on että uskooko kukaan että ulospäin iloista esittävä ihminen voi olla masentunut? Olenko minä? En tiedä itsekään... Haluaisin puhua jonkun kanssa, mutta minulla ei ole rahaa terapiaan. Työterveyshuolto on Terveystalo, tietääkö kukaan saako aikoja kenellekään jolle puhua?

Toivon että saan apua tätä kautta. Kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos joku haluaa täällä auttaa, voin jotain kertoa. Aluksi vaikka se että olen kuin väsynyt henkisesti että "jäädyn" paikoilleen yksin ollessani. Sohvalle, lattialle, vessanpöntölle.... Tapahtuu tunne, etten vain jaksa. En jaksa nousta. En jaksa liikkua, tiedostan että on kiireellistä tehtävää, saatan esimerkiksi maata kauppakassin vieressä jossa on pakasteita tuntikausia. Tiedostan sen, mutta en saa asialle tehtyä mitään. Tiedän mitä laiskuus on, tämä on erilaista. Takana Ja vielä vähän kesken on suuri muutos, elämänvaihe, joka oli fyysisesti ja henkisesti koetteleva. Olen avoliitossa, mies ei romantikko. Ei paljoa kotona, koukussa Tv sarjoihin ja kaljaan.

Siinä vähän alkua..

Ap

Vierailija
2/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( <3 samojen ongelmien kanssa painin minäkin. Tiedän ettei kaikki ole kunnossa, olen apaattinen, uupunut ja ahdistunut 24/7.

Ota yhteyttä joko työterveyteen, tai kuntasi terveyskeskukseen, saat sieltä ajan ainakin psyk. sairaanhoitajalle. Heille saa keskusteluaikoja, sinun olisi nyt tärkeää päästä purkamaan oloasi ja tuntojasi jollekin. Kaikkea hyvää sinulle, älä jää yksin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne! Toisaalta helpottava kuulla etten ole ainoa. Minäkin olen oikea aurinko muiden mielestä ja jaksan aina ihmisten ilmoilla olla positiivinen. Mutta päivittäin olen masentunut ja saatan itkeä tuntikausia pahaa oloani.. Mullakin on sama laiskuusjuttu mut veikkaan et se johtuu mun AD/HD:sta. Pyykit saattaa olla koneessa märkinä todella pitkään. Joskus aikoinaan menetin 60e palkkaa just tän 'laiskuuden takia' kun en 'jaksanut tehdä asian eteen mitään.. Olen 21v opiskelen. Lintsailen koulusta kun ahdistaa ja illalla en saa unta kun itken itseni uneen.. Mutta tää kai johtuu myös mun entisistä miesushteista.. Kaipaan läheisyyrtä kai

Vierailija
4/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut pyykit jo päivn märkinä koneessa. En vaan jaksa. keittiö ja kämppä joskus ihan hirveässä kunnossa ja astioita pöydillä. Olen sairastanut masennusta jo vuosia. Lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelko, paniikkihäiriö ja ahdistusta. Olen jo kohta 40v.

Vierailija
5/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! Ihana kuulla teistä. Etenkin se että muitakin on jotka ovat ulospäin niin erilaisia. Olen ollut mieheni kanssa jo kohta 4v, yhdessä, mutta hän ei vieläkään Usko että minä voisin olla masentunut. Enhän minä kun olen niin iloinen, "miten voit olla masentunut kun sinulla oli juuri tuolla kylässä niin hauskaa? Piristyhän nyt. Se menee ohi. Sulla alkaa vaan menkat. "

Ilman miestä en pystyisi elää, mutta tuntuu niin pahalta ettei hän taida ottaa minua täysivertaisena ihmisenä

Vierailija
6/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja äskeinen siis ap. Voi kun uskaltaisin nyt heittäytyä jonkun puheille..

Vierailija
7/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu Jeesukselle. Ei tarvi varata aikaa. Hänellä on aina aikaa ja hän tuntee sinut täysin ja voi ymmärtää. Ihminen ei voi täysin ymmärtää, varsinkaan ammatikseen kuuntelijat. Se ei ole aitoa välittämistä.

Muista rukoilla! 

J-P

Vierailija
8/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:48"]Mullakin ollut pyykit jo päivn märkinä koneessa. En vaan jaksa. keittiö ja kämppä joskus ihan hirveässä kunnossa ja astioita pöydillä. Olen sairastanut masennusta jo vuosia. Lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelko, paniikkihäiriö ja ahdistusta. Olen jo kohta 40v.
[/quote]

Kuin minä.

Vierailija
9/14 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voit puhua.

Vierailija
10/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että olen aika vakavasti masentunut. Kukaan muu ei vaan tiedä sitä. Äitini luulee, että minulla on masennusoireita, mutta tunnen itse että masennukseni saattaa olla pidemmälläkin. Tilannetta vaikeuttaa se, etten ole puhunut tästä kenellekkää enkä edes uskaltaisi. Onko jollain neuvoa? Tämä on ensimmäinen paikka jonne avaudun.

Vierailija
11/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika työterveyshuoltoon ehdottomasti. Kerro aikaa varatessa se, mitä kerroit tässäkin. Vaihtoehtona on myös terveyskeskus, jos et jostain syystä tahdo työterveyttä käyttää. Joissain kunnissa on myös mahdollisuus suoraan ottaa yhteyttä mielenterveys ym. yksikköön. Jos tahdot kertoa paikkakuntasi, voin googlettaa tämän tiedon puolestasi, jos et itse jaksa.

Ulospäin hyvinvoivana voi olla hankala saada hoitoa tai sitä ei saa tarpeeksi suurella intensiteetillä, jos ei osaa selkeästi kertoa mikä vaivaa. Yritä olla rehellinen ja selkeäsanainen.

Varaudu myös kohtaamaan se epätoivo, kun asiat tapahtuu hitaasti ja tuntuu ettei tästä ollutkaan apua. Avun hakeminen on iso rohkeuden ja voimavarojen ponnistus, mutta se on vasta alku, joka saa rattaat liikkeelle.

Ansaitset apua.

Vierailija
12/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on Terveystalossa aikoja tarjolla. Jos teidän työterveyteen kuuluu psykologi, niin pääset helposti psykologille sitä kautta. 

Vierailija
13/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto , soita heti, jos et ole jo soittanut. Enusteesi on minun käsityksen mukaan hyvä, kun pystyt rehellisesti näkemään asian ja olet noin nuori.

Vierailija
14/14 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto , soita heti, jos et ole jo soittanut. Enusteesi on minun käsityksen mukaan hyvä, kun pystyt rehellisesti näkemään asian ja olet noin nuori.

Eivät takaa mitään, edes ennustetta. Mistä teitä yksinkertaisia ihmisiä oikein sikiää? Tarvitaan vain tuuria, oli ihminen itse millainen tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme