Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leuan alueen finnit - miksi teillä?

Vierailija
11.03.2015 |

Oletteko huomanneet, että teille ilmaantuu leuan tai muulle tietylle alueelle finnejä / aknea tietyistä syistä, esim. ruokavalio, hormonit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:04"]Olen itse syönyt lähiaikoina vähän epäterveellisesti (pikaruokaa) ja nyt leukaan on ilmaantunut useampikin finni, yleensä ei ollenkaan. Pohdin, voiko oikeasti olla noin selvä vaikutus ruokavaliolla vai onko vain sattumaa. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä vaikuttaa muihin mitenkin, jotta voisi vetää jotain yleisempiä johtopäätöksiä (vaikkakin yksilöllistä kaikki tämä on).

ap
[/quote]
Mulla tulee yleensä leukaan finskoi jos nojailen käsilläni leukaan. Tiäx mitä tarkotan..yleensäkkin ku jos nyppii hypistelee naamaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuassa useita finnejä, muualla kasvoissa ei juurikaan. Hormonaalista. Raskausaikana finnejä ei ollut, puolisen vuotta sen jälkeen niitä alkoi taas tulemaan. Ruokavalio voi hieman vaikuttaa asiaan, muttei kokonaan. 

Vierailija
4/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://thebeautygypsy.com/what-is-your-acne-telling-you/

Englanninkielen taitoisille tässä mielenkiintoinen kirjoitus. Kiinalaisen lääketieteen olettamuksia siitä mitä eri kasvojen osiin ilmaantuvat näppylät/akne tarkoittavat.

Vierailija
5/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyisin aina kirjoitetaan, että ruokavalio ja herkut (pikaruoka, karkit, suklaa, sipsit, juustot, jne) ei vaikuta ihon epäpuhtauksiin. Minusta kun tuntuu, että vaikuttaa selvästi. Esim. alkoholi, juustot ja majoneesi lisää minulla leukafinnejä.

Vierailija
6/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulls taitaa syynä olla hormonit. Cypretyl auttoi itselläni.

Vierailija
7/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eniten vaikuttaa se, että nojailen tosi paljon katsoessani telkkaria, istuessani bussissa/junassa, ollessani tietokoneella jne, eli käsi koskettaa leuan aluetta.

Vierailija
8/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee siitä kun räpläät ensin sitä likaista kosketusnäyttöluuriasi ja sitten räpläät/hiplaat leukapieliä. Eli ihan ekana kehottaisin miettimään miten paljon niitä kasvoja tulee kosketeltua.

Vierailija
9/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee valkoisia pieniä, ne ovat todella helposti poistettavia sellaisia pieniä mätäpisaroita

Vierailija
10/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ennen menkkoja ja jos olen räplännyt leukaa tai nojaillut siihen. Tyynyliinan kun vaihtaa tarpeeksi usein ja puhdistaa puhelimen ei tule niin paljoa. Mutta hormonit on suurin syy. Raskausaikana ei ollut yhtään finniä, nyt taas silloin tällöin.

Vierailija
11/22 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuan ympärille voisi askarrella sellaisen pitkäpiikkisen laukasuojan, joka estäisi nojailua ja leuka-alueen turhaa koskettelua. Vähän samalla tavalla kuin kaupunkien lyhtypylväissä on piikkejä, joilla estetään lokkien ja pulujen laskeutuminen. Nyt vaan Leijonanluolaan hakemaan keksinnölle rahoitusta! :D

Vierailija
12/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee leuan alueelle sipseistä ja juustosta ainakin.

Vierailija
13/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt lähiaikoina vähän epäterveellisesti (pikaruokaa) ja nyt leukaan on ilmaantunut useampikin finni, yleensä ei ollenkaan. Pohdin, voiko oikeasti olla noin selvä vaikutus ruokavaliolla vai onko vain sattumaa. Olisi kiinnostavaa tietää, mikä vaikuttaa muihin mitenkin, jotta voisi vetää jotain yleisempiä johtopäätöksiä (vaikkakin yksilöllistä kaikki tämä on).

ap

Vierailija
14/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet (ja vilja) voi olla syynä. Ainakin itsellä ilmaantuu noiden jälkeen. Samoin rasvaisen ruoan

Vierailija
15/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi.

Vierailija
16/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä. Minulla on siis akne. E-pillereiden aikana tilanne parani hieman mutta sivuoireiden takia lopetin niiden syömisen.

Rupesin kiinnittämään huomiota myös ruokavalioon ja huomasin, että nimenomaan viljatuotteet saavat ihan järkyttäviä paiseita (kyllä, ne ovat oikeasti paiseita) aikaan. Joten välttelen viljatuotteita koska paiseiden paraneminen vie viikkoja ne ovat ovat pirun kipeitä.

Vierailija
17/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonit minulle näppyjä aiheuttavat, tulevat hieman ennen menkkojen alkamista

N27

Vierailija
18/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit. Leuka on mulla pahin finnialue. Siinä on myös mustapäitä tosi paljon. Onneksi saan taas e-pillerit, sillä ne saavat ihoni hyvään kuntoon.

Vierailija
19/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee alkoholista. Siis jos on tullut useammin oltua viihteellä, kesäisin etenkin kun on kaiken maailman juhlia, festareita, käydään terassilla kavereiden kanssa, niin kyllä huomaa. Alkoholi nostaa naisella testosteronitasoja joka puolestaan aiheuttaa finnejä.

Sitten kun tulee pidettyä pidempiä pausseja alkoholista, joku neljäkin kuukautta, ettei ota yhden yhtä saunaolutta, niin ihokin näyttää todella hyvältä.

Oli tämä dailymailin naistoimittaja joka kerran testasi mitä se tekee kasvojen iholle kun jättää alkoholin kuukaudeksi. Tässä tulos :) http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2424117/Look-giving-drink-month-face-Mother-enjoyed-glasses-wine-week-transformed-going-cold-turkey.html

Vierailija
20/22 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla leukaperien finnit ovat yleensä merkki hormonaalisesta häiriöstä/ epätasapainosta. Pätee myös itseeni. Viljattomuus auttaa jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä