Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuussa alkaa suuntautuminen pois lähihoitajan työstä

Sairaanhoitajaksi
07.12.2021 |

Aloitan sairaanhoitajan opinnot monimuotona ja koulutus kestää 3,5 vuotta. Toki teen lähihoitajan töitä opintojen rinnalla, mutta opiskelujen tarkoituksena on päästä pois lähihoitajan työstä. Sairaanhoitajana avautuu enemmän työpaikkoja ja paremmat mahdollisuudet päivätyöhön. Ei vuorotyö sisänsä ole paha asia, mutta työ lähihoitajana vanhuspuolella on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Etenkin henkinen kuormittavuus on suurta muistisairaiden parissa työskennellessä. Tähän päälle jatkuva välivallan uhka. Eilenkin sain nyrkiniskuja rintakehään ja vatsaan kun pesimme laverilla yhtä vanhusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojasta allikkoon. Järkevää olisi ollut poistua alalta kokonaan….

Nyt vaan vastuu ja stressi kasvaa. Palkka ei nimeksikään.

Vierailija
2/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan työ on monella tapaa mielyttävämpää kuin lähihoitajan ja se tosiaan avaa paljon uusia mahdollisuuksia, sairaanhoitaja voi tehdä niin monenlaista työtä. Toki vastuu kasvaa ja työtehtävät myös tulee haastavammiksi, mutta itselle se on ollut hyvä juttu koska tykkään että työ on haasteellista (sairaanhoitajana vastaa mm. enemmän lääkehoidosta, saa tehdä haastavampia toimenpiteitä, esim. terveyskeskuksessa työ on hyvinkin itsenäistä yms). Palkka ei toki kasva nimeksikään mikä on naurettavaa. Itse tykkään myös siitä että on enemmän mahdollisuuksia tehdä arkipäivätyötä, kun vuorotyö ei itselleni sovi.

Opiskeluaika oli myös mukavaa, omanlainen tauko työelämästä.

Itse opiskelin myös lh -> sh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyössä jää palkka pieneksi.

Vierailija
4/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ojasta allikkoon. Järkevää olisi ollut poistua alalta kokonaan….

Nyt vaan vastuu ja stressi kasvaa. Palkka ei nimeksikään.

Tämä on mun valinta. Riippuu työpaikastakin minkälainen vastuu ja stressi on. Kannustavaksi sua ei voi kyllä sanoa.

Vierailija
5/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työ on monella tapaa mielyttävämpää kuin lähihoitajan ja se tosiaan avaa paljon uusia mahdollisuuksia, sairaanhoitaja voi tehdä niin monenlaista työtä. Toki vastuu kasvaa ja työtehtävät myös tulee haastavammiksi, mutta itselle se on ollut hyvä juttu koska tykkään että työ on haasteellista (sairaanhoitajana vastaa mm. enemmän lääkehoidosta, saa tehdä haastavampia toimenpiteitä, esim. terveyskeskuksessa työ on hyvinkin itsenäistä yms). Palkka ei toki kasva nimeksikään mikä on naurettavaa. Itse tykkään myös siitä että on enemmän mahdollisuuksia tehdä arkipäivätyötä, kun vuorotyö ei itselleni sovi.

Opiskeluaika oli myös mukavaa, omanlainen tauko työelämästä.

Itse opiskelin myös lh -> sh.

Mä alan opiskella monimuotona eli on kaksi koulupäivää viikossa. Töitä teen samalla 70%:n työajalla. Palkka ei ole itselle se oleellisin juttu tässä.

Vierailija
6/6 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivätyössä jää palkka pieneksi.

Mitä sitten? Palkka ei ole se oleellisin asia tässä. Asumme sitäpaitsi pienellä paikkakunnalla kaukana Helsingistä joten täällä pärjää vallan mainiosti sh:n palkalla.