Läheisyyteen painostavat miehet
Miksi miehet olettavat, että naisen tulisi suudella ensitreffeillä tai edes antaa pitkiä halauksia? Suuteleminen on hyvinkin intiimiä toimintaa, jossa elimistön bakteerikanta vaihtaa omistajaansa, enkä itse todellakaan halua suudella ketään ilman että tunnen voimakasta romanttista kiinnostusta ja tunnen toisen.
Alkoi ahdistaa, kun yksi chattikaverimies alkoi maalailla haavekuvia suutelemisesta treffien päätteeksi. Selitin, että itse en ole koskaan toiminut siten ja siltikin päädyin aiemmin pitkään parisuhteeseen. Emme sitten menneet treffeille. Mielipiteitä aiheesta?
Kommentit (37)
Kyllä minuakin ahdistaa, jos mies etenee fyysisyys edellä. Ensin pitää herätä kiinnostus, sitten olla vähön kipinöitä, sitten vasta alkaa kiinnostaa fyysisesti. Tiedän kyllä että joillain se menee toisinpäin, varsinkin miehillä, että ensin on fyysistä kiinnostusta ja sitten kiinnostuu ihmisestäkin, mutta olen tajunnut, että sellaisen ihmisen kanssa minulla ei muutenkaan synkkaa. Jokaiselle omansa.
En tiedä mitä itse teen väärin kun olen aina päätynyt tai joutunut, niin kuin sanotaan friendzonelle.
Yksi eniten herättäneitä ajatuksia on kun minulle on esitetty, että en osaa "ottaa" naista (seksuaalisesti) tarpeeksi määrätietoisesti ja päättäväisesti.
Tunnustan ja myönnän oman sinisilmäisyyteni ja hölmöyteni kun olen toisatiseksi aina odottanut ja toivonut, että minun ja naisen välille asettuisi jokin maaginen vetovoima ja taika ja halaaminen tai suuteleminen ehkä joskus vielä seksikin tapahtuisi ilman, että meistä kumpikaan kokisi olevansa tilanteessa viejä ja toinen vietävä.
Mutta kun ikävuosia on karttunut jo enemmän kuin tarpeeksi niin voi olla, että ehdin kuolla ennen kuin näin koskaan tulee tapahtumaan.
Kaveruudet ja ystävyydet naisten kanssa ovat kyllä antaneet eritavoin paljon mutta lienenkö sitten jotenkin estynyt tai vai mikä mutta en osaa tai halua ajatella yhdestäkään kaverista tai ystävästäni, että hän olisi minulle (tai minä hänelle) potentiaalinen seksikumppani tai halailu ja pussailu kaveri, sen jälkeen kun on (taas) käynyt ilmi, että tämäkään uudempi tuttavuus johtanut mihinkään, josta voisi käyttää jotain muuta luonnehdintaa kuin kaveri tai mahd. jopa ystävä.
Ne (kaveruuteni ja ystävyyteni) ovat mittaamattoman arvokkaita mutta olisi se parisuhdekin joskus kiva saada kokea. Ja jos oiein hyvin kävisi niin saattais jatkua toistaiseksi, mahd jopa toisen meistä kuolemaan asti.
Vai onko tällainen kuvitelma ja haave pidemmästä parisuhteesta, jonka loppua ei halua ainakaan aktiivisesti ajatella nykyään vain osoitus siitä, että olen aivan liian harhainen ja eksysksissä, että minun on kaikkien kannalta parempi pysyä myös vastaisuudessa sinkkuna. Ei siinä mitään.
Onneksi sinkkunakin koen ja tunnen eläneeni monin tavoin ihan hyvää elämää. Tai en - en enää vuosiin ole kokenut, että parisuhde olsi yksinomaisesti parempi vaihtoehto. Molemmisssa on puolensa ja silloin kun on jompaa kumpaa on parempi yrittää keskittyä siihen. Koska erinomaisen tylsää olsi jos jatkuvasti vertailisi ja aprikosi kuinka jommassa kummassa olisi aina ni-in paljo parempi. Ja totta ka aina siinä, missä ei itse ole.
Saako purnata,…Siitä, että läheisyys=fyysistä. Kun läheisyys on se, mitä itse toivon suhteelta kaikkein eniten, mutta tarkoitan sitä, että ollaan samalla aaltopituudella jne. Sittenpä se jollekulle treffikumppanille tarkoittaakin lääppimistä ja nuolemista, ennen kuin on edes tutustuttu, ja sellaisia miehiä on tullut vastaan tosi, tosi paljon. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Saako purnata,…Siitä, että läheisyys=fyysistä. Kun läheisyys on se, mitä itse toivon suhteelta kaikkein eniten, mutta tarkoitan sitä, että ollaan samalla aaltopituudella jne. Sittenpä se jollekulle treffikumppanille tarkoittaakin lääppimistä ja nuolemista, ennen kuin on edes tutustuttu, ja sellaisia miehiä on tullut vastaan tosi, tosi paljon. Surullista.
Tarkoitin läheisyydellä sitä fyysistä puolta juuri siksi, kun sellaiseen itse "törmäsin" ja hieman ihmettelin miehen motiiveja kyseisessä tilanteessa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, ettei kiinnosta. Taas ongelma ratkaistu.
Sanoinkin, ettei suutelu kiinnosta ihan periaatteesta ensitreffeillä. Mies veti siitä herneet. Ilmeisesti oli jotain irtosuhdetta vailla hän.
T. Ap
No ei ole enää sun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin läheisyydellä sitä fyysistä puolta juuri siksi, kun sellaiseen itse "törmäsin" ja hieman ihmettelin miehen motiiveja kyseisessä tilanteessa.
T. Ap
Miehen motiiveja? Hän halusi läheisyyttä ja toimi saadakseen läheisyyttä. Ei siinä sen suurempaa salatiedettä ole takana. Saattoi jopa haluta niin paljon läheisyyttä, ettei ole juuri mitään väliä keneltä naiselta läheisyyttä saisi. Klassinen "kunhan plussi tuntuu tai tuntui edes jokin aika sitten"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, ettei kiinnosta. Taas ongelma ratkaistu.
Sanoinkin, ettei suutelu kiinnosta ihan periaatteesta ensitreffeillä. Mies veti siitä herneet. Ilmeisesti oli jotain irtosuhdetta vailla hän.
T. Ap
No ei ole enää sun ongelma.
Ei ole, mutta haluaisin tietää, onko tuo yleistä ja että miksi joku edes ajattelee noin. Haluaisin välttyä vastaavalta jatkossa, jos jonkun muun kanssa alan chattailla ja tapaaminen tulisi ajankohtaiseksi. Mulle deittailu on todella harvinaista puuhaa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Miehen motiiveja? Hän halusi läheisyyttä ja toimi saadakseen läheisyyttä. Ei siinä sen suurempaa salatiedettä ole takana. Saattoi jopa haluta niin paljon läheisyyttä, ettei ole juuri mitään väliä keneltä naiselta läheisyyttä saisi. Klassinen "kunhan plussi tuntuu tai tuntui edes jokin aika sitten"
Joo, hän taisi olla epätoivoinen. Toivottavasti löysi minua paremman ja sopivamman uuden chattailykaverin.
T. Ap
Tuskinpa ap:tä kiinnostaa sitten myöhemminkään läheisyys. Siinähän voi tulla bakteereita, viruksista puhumattakaan. Vinkki: ei teidän tarvitse tavata koskaan, jos tarkoitus on vain chättäillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta haluaisin tietää, onko tuo yleistä ja että miksi joku edes ajattelee noin. Haluaisin välttyä vastaavalta jatkossa, jos jonkun muun kanssa alan chattailla ja tapaaminen tulisi ajankohtaiseksi. Mulle deittailu on todella harvinaista puuhaa.
T. Ap
Saatat törmätä samaan uudestaan tai sitten et.
Eikö ole tosi hyvä että mies kertoi jo etukäteen odotuksistaan? Paljon ikävämpi tilanne on jos mies alkaa treffeillä painostamaan läheisyyteen, vaikket itse halua. Koen helpommaksi tällaisen tilanteen silloin, jos mies ei kiinnosta minua ollenkaan, sillä silloin voin aivan suoraan sanoa ettei minua kiinnosta eikä todellakaan tule tapahtumaan. Ei haittaa vaikka mies vetäisi herneet, koska en halua edes tavata häntä enää. Mutta jos mies on oikeasti kiinnostava, on jotenkin vaikeaa ilmaista asia niin, ettei mies koe etten ole hänestä kiinnostunut. Saatan todellakin olla, vaikka läheisyys ei vielä silloin tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ap:tä kiinnostaa sitten myöhemminkään läheisyys. Siinähän voi tulla bakteereita, viruksista puhumattakaan. Vinkki: ei teidän tarvitse tavata koskaan, jos tarkoitus on vain chättäillä.
Tuo ei pidä paikkaansa. Mutta en nyt pusuja "kaikille" aio jaella estottomasti. Täytyy pitää joku taso edes.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin ahdistaa, jos mies etenee fyysisyys edellä. Ensin pitää herätä kiinnostus, sitten olla vähön kipinöitä, sitten vasta alkaa kiinnostaa fyysisesti. Tiedän kyllä että joillain se menee toisinpäin, varsinkin miehillä, että ensin on fyysistä kiinnostusta ja sitten kiinnostuu ihmisestäkin, mutta olen tajunnut, että sellaisen ihmisen kanssa minulla ei muutenkaan synkkaa. Jokaiselle omansa.
Jokaisella omansa. Joskus on käynyt mielessä, että kiirehtiikö osa miehistä siksi, että jolleivat itse kiirehdi, niin käy kuin minulle. - Päädyn tai ainakin toistaiseksi olen päätynyt parhammassakin tapauksessa olemaan ja elämään naisen kanssa kaverina tai ystävinä.
Ja sen kerran kun on käynyt niin, että nainen osoitti selkesäti tai mieluumminsanosin, että hyökkävästi sen, että hän haluaa fyysistä läheisyyttä minusta (alkoholilla lienee vaikutusta asiaan) niin en itse ollut valmis tai halukas, koska hän oli niin kännissä, että pelkäsin, että hän sammuisi pian. - Mutta ei hänen alkoholita ja tupakalta masituneet suuetluyrityksensä jotenkin (ns.) sytyttäneet.(..)
Voisin lähteä ap:n kanssa treffeille, mutta todennäköisesti en lähtisi toisille treffeille, jos edes halaukseen ei ole kiinnostusta. Todennäköisesti ap myös tylsistyttäisi treffeillä kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lähteä ap:n kanssa treffeille, mutta todennäköisesti en lähtisi toisille treffeille, jos edes halaukseen ei ole kiinnostusta. Todennäköisesti ap myös tylsistyttäisi treffeillä kuoliaaksi.
Kuinka moni etukäteen suunnittelee treffejään niin tarkasti jattelemalla etukäteen kuinka treffien aluksi, niiden aikana tai niiden päätteeksi ja tai vain, jossain kohtaa ed. mainituista halaa tai kuinka ei varmasti tule halaamaan treffikumppaniaan?
Yliopisto-opiskelija
Perusteluja? Käyn töissä, harrastan ja tapaan perhetta ja kavereita. Mistä jään nyt paitsi?