Voiiko datanomiksi ja merkonomiiksi opiskellla samaan aikaaan? Vaiikka yksinkin kotona?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Ensinnäkin datanomin tutkintoa ei enää ole, ja toisekseen opiskelijalla on oikeus vain yhteen toisen asteen opiskelupaikkaan kerrallaan.
Eikös nämä oliisi järkeä integroiida.
No mitä helvetin hyötyä siitä mielestäsi on, että taloushallinnon merkonomiopiskelija opettelee ohjelmistotuotantoa? Mikä kohta siinä on se, joka on järkevää integroida noin niin kuin ammatillisen osaamisen kannalta?
Ohis. Ottamatta kantaa ap:n tilanteeseen henk.koht. Niin toimialan jolle softaa tehdään, osaamisesta on ohjelmistokehityksessä yleensä aina vain hyötyä, ei haittaa.
Keskeisimpiä syitä, miksi osa ohjelmistoista on huonoja käyttää ja palvelevat heikosti käyttötarpeita on nimen omaan se, että ne on suunnitellut ja toteuttaneet ihmiset jotka ei ymmärrä riittävästi toimialaa.
Taloushallinnon ym. ei teknisten ohjelmien koodaamisen opettaminen on usein helpompaa toimialan osaavalle, kun yrittää saada phjelmistotuotannon DI:tä kiinnostumaan opettelemaan riittävästi toimialasta, jotta hän osaisi ottaa huomioon asoioita joita toimialalla pitkään ollut osaa automaattisesti huomioida.
Voit kysyä asiasta keneltä vain kymmeniä vuosia alalla olleelta ja saat saman vastauksen. Joskus hieman eri sanoin, mutta saman sisältöisenä.
Minä valmistuin merkonomiksi viime vuonna, minun toinen tutkinto koska ensimmäinen valinta oli turhake.
Harjoitellut nettisivujen koodailua huvikseni sekä tietokoneiden kasaamista ja korjaamista.
Etsä sillä datanomin todistuksella tee vituakaan ilman taitoa, se vaatii koko elämän omistautumista alalle.
Olen ollut pc pelaaja kokoikäni, jotenka tulee sitä kautta näppäily taitoa, jos sää olet ollu tyylii maaseudulla luomassa paskaa koko ikäs niin et sää opi nopeaksi kirjoittajaksi, kannattaa valita omien harrastuksiin sopivat koulutukset, eikä se trendaava.