Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eri "rotuja" teissä on?

Vierailija
11.03.2015 |

Mitä erilaisia etnisiä piireitä ym. on ulkonäössänne/taustassanne? Itselläni on eurooppalaisia juuria monta sukupolvea taaksepäin, mutta olen siis vaaleahiuksinen ja -ihoinen. Mielestäni aivan suomalaisen näköinen. Silti usein jo odotusarvoisesti ajatellaan, että en ole etnisesti täysisuomalainen, mikä tuntuu erikoiselta ja aiheuttaa jopa kiusallisia kyselyitä.

Mitä erilaisia rotuja teissä on TAI minkä maalaisiksi teitä usein luullaan? Miten asiaa perustellaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta en tiiä, mut joku kun oli arjalainen, niin minussapa on saksalaista, varmaan venäläistäkin, ruottalaista keskiajalta, ripaus romaania ja tilkka Aasian mausteita. Pakko olla, kun jostain Suomeenkin esi-isät tulleet.

Vierailija
22/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten kauas taaksepäin ajassa mennään. Sukuni on ollut Suomessa vähintään 200 vuotta. Ennen sitä noin 10 000 vuotta sitten sukuni eli Keski-Euroopassa, ennen sitä varmaankin Lähi-Idässä, ja 100 000 vuotta sitten Afrikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:27"]Olen ihan supisuomalainen mutta luullaan venäläiseksi. En tosiaan ymmärrä miksi.
[/quote]
Jaa mikset ymmärrä?

Vierailija
24/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ulkomaalaiset näkevät minut, he luulevat että olen venäläinen. Kun olen esitellyt itseni (nimeni) he luulevat että olen joko ruotsalainen tai saksalainen, ja siinä vaiheessa kun alan puhumaan englantia he luulevat että olen brittiläinen.

Vierailija
25/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaalea. Ulkomailla luullaan ruotsalaiseksi. Tämä johtuu varmaan siitä, että ulkomaalaiset olettavat, että kaikki blondit ovat ruotsalaisia. Varmaan aika monia suomalaisia blondeja luullaan ruotsalaisiksi.

Vierailija
26/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin suomalainen, tosin ruotsalaisten ja muun maalaisten mielestä poikkeuksetta ruotsalainen. Tosin eipä meissä paljoa eroa ole. On minulla isoäidin puolen suku Suomenlahden saariston saaresta mikä on nykyään Venäjän vallan alla.

Vierailija
27/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suku on Irlannista kotoisin (äiti syntyi Suomessa, isovanhemmat on irkkuja) ja mulla on luonnostaan punaiset kiharat hiukset ja vihreät silmät. Isän suku on Suomesta niin pitkälle, kuin sitä on tutkittu.

Vierailija
28/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni täysin suomalainen, tosin ulkonäöltäni olen ehkä enemmän hollantilaisen näköinen. Olen nimittäin vähemmän siro kuin suomalaiset naiset keskimäärin, vaikka olenkin hoikka. Paksut, todella paksut hiukset. 

Vierailija
29/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukukirjan takasivulta löytyy semmonen nimi kuin Kaarle Suuri. Jotain Ruotsin puolelta tulleita siniverisiä 1500-1700 luvulta löytyy myös.