Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eri "rotuja" teissä on?

Vierailija
11.03.2015 |

Mitä erilaisia etnisiä piireitä ym. on ulkonäössänne/taustassanne? Itselläni on eurooppalaisia juuria monta sukupolvea taaksepäin, mutta olen siis vaaleahiuksinen ja -ihoinen. Mielestäni aivan suomalaisen näköinen. Silti usein jo odotusarvoisesti ajatellaan, että en ole etnisesti täysisuomalainen, mikä tuntuu erikoiselta ja aiheuttaa jopa kiusallisia kyselyitä.

Mitä erilaisia rotuja teissä on TAI minkä maalaisiksi teitä usein luullaan? Miten asiaa perustellaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roduista puhutaan koirien yhteydessä, taidat olla rasisti.

Vierailija
2/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista lähinnä, ripaus venäläistä. Kiinasssa kerran kysyttiin, että olenko jenkki, koska olen ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % pohjalainen, aina on suvussa "naapuritalon isäntä/emäntä" naitu :D

Tosin näillä geeneillä olen harvinaisen tummapiirteinen: mustat hiukset, kulmat ja ripset, tummat vihreänruskeat (hazel) silmät ja helposti ruskettuva iho.

Vierailija
4/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin arjalainen.

Vierailija
5/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin suomalainen ainakin 500-vuoden ajalta

Vierailija
6/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole suvussa ketään tunnetusti ulkomaalaista. Olisi toki mielenkiintoista saada selville, onko minussa jonkun muunkin maan verta. Minun veljeäni on ainakin usein erehdytty luulemaan venäläiseksi ja uskon itsekin näyttäväni enemmän sieltäpäin tulevalta kuin länsimaalaiselta.

Vierailija
7/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:04"]

Roduista puhutaan koirien yhteydessä, taidat olla rasisti.

[/quote]

Jos ei ole rotuja, ei voi olla rasismiakaan ;)

Vierailija
8/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:10"]

100 % pohjalainen, aina on suvussa "naapuritalon isäntä/emäntä" naitu :D

Tosin näillä geeneillä olen harvinaisen tummapiirteinen: mustat hiukset, kulmat ja ripset, tummat vihreänruskeat (hazel) silmät ja helposti ruskettuva iho.

[/quote]

Mulla on myös samat piirteet. Hiukset todella tummat ja paksut, alaselkään yltävät. Silmät vihertävänruskeat. Usein ulkomailla kysytään, olenko italiasta ym. Jopa eräs italialainen epäili minun olevan juuriltani maamiehiään.

Vierailija
9/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhtaasti suomalainen, mutta olen tummahiuksinen, sirorakenteinen, mutta kasvot ovat pohjoismaalaisten. Joskus luullaan ranskalaiseksi, joskus englantilaiseksi, mitä milloinkin. Hiemen senhetkisestä pukeutumisesta kiinni. Monesti jopa suomalaiseksi :)

Vierailija
10/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:10"]

Olen täysin arjalainen.

[/quote]uuh aatu tykkäis ;)

Vierailija
11/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista vaaleaa geeniperimää, siniset silmät, vaaleat hiukset ja hyvin valkoinen iho. Suku on kotoisin Suomen alueelta ja Karjalasta. Joskus 1600-luvulla oli joku yksittäinen, ilmeisesti turkkilainen (tai sieltä suunnilta) esi-isä, mutta ulkonäössäni se ei kyllä näy yhtään. Yleensä luullaan ruotsalaiseksi, ellei suomalaiseksi. Saksalaiseksi on myös luultu.

Vierailija
12/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitini puoleinen suku on Ruotsista joten ruotsalaista verta löytyy ainakin, ihan 1500-luvulle asti (siihen asti ollaan päästy sukututkimuksessa). Isäni puoleinen suku on suomalainen, joskin 1800-luvulta löytyy ainakin yksi kasakka suvusta.

Minä kuulemma näytän aivan venäläiseltä, ihan venäläistenkin mielestä.

Vierailija
13/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten suomalainen mutta 1/4 romania

Vierailija
14/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin ulkomaalainen henkilö monta sukupolvea taakse päin voi näkyä ulkomuodossa, vaikkei olisikaan aivan erivärinen. Siksihän juuriltaan suomalaiset erottaa todella helposti esimerkiksi kansainvälisillä lentokentillä. Usein vielä tietynlainen tyyli korostaa vaikutelmaa entisestään.

Vierailija
15/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Arjalainen. 

Vierailija
16/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puolelta 1/4 virolainen. Idän puolelta romaniverta. Minua luullaan yleensä ranskalaiseksi tai saksalaiseksi. Vihreät silmät ja ruskea tukka.

Vierailija
17/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä virolaisia, hollantilaisia ja/tai ranskalaisia sukujuuria monen sukupolven takaa. Mummoni oli kyllä oikein ranskalaisen näköinen. Minulla on vaaleanruskea tukka ja siniharmaat silmät, mutta todella tummat kulmat suomalaiselle.

Vierailija
18/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan supisuomalainen mutta luullaan venäläiseksi. En tosiaan ymmärrä miksi.

Vierailija
19/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi turkkilainen ja siltä näytänki. yleensä kuulee vain positiivista (asun pikkupaikassa) mutta jotkut vanhatpiiat luulee mamuksi. 

Vierailija
20/29 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisuomalainen. Ainakin kuusi sukupolvea taaksepäin, sitä kauempia en tiedä varmaksi. Minulla on vaalea iho ja suklaanruskeat silmät ja hiukset, kapeat kasvot ja hieman suurehko, suora nenä. Olen pitkä ja hoikka nainen, hieman harteikas. Minua luullaan yllättävän usein jopa Suomessa ollessani ulkomaalaiseksi (?). Ulkomailla yleisimmät arvaukset kotimaakseni ovat Ranska, Hollanti, Italia, Saksa. Eksoottisin arvaus on ollut Brasilia, nauroin :D (Ainoa brasiliainen piirre minussa taitaa olla iso peffa.)