Miten voin ilmiantaa sossupummin?
Kyllä, olen kateellinen.
Miten joku voi saada sossusta niin paljon rahaa, että on varaa matkustella joka toinen kuukausi jonhonkin, ostella merkkivaatteita ja juhlia viikonloput baareissa?
Koen epäreiluksi ja vääräksi, että jollekkin maksetaan jo viidettä vuotta pelkästä olemisesta paremmin kuin monelle, jotka ovat sentään suorittaneet muutakin koulua kuin peruskoulun. Ja sitten minua passitetaan etsimään töitä ja kutsutaan milloin mihinkin haastatteluihin vaikka opiskelen itselleni ammattia.
Saako sosiaaliturvalla elävä edes matkustella? Kyllä Suomi on hieno maa kun sosiaaliturvalla saa etelän reissut ja merkki kengät.
Kommentit (23)
Mistäs tiedät että se edes saa sossusta jotain?
Lastensuojeluun ei riitä virkailijoita mutta jos jostain tällaisesta teet ilmiannon niin eiköhän siellä ole 10 hengen iskuryhmä tutkimassa asiaa viikon ajan ennen kuin ne huomaavat että kaveri ei ole edes sossun asiakas.
Sun tuttavas tekee jotain pimeetä hommaa, siinä syy.
Missä sossusta saa niin paljon? Mä saan sossusta vuokrarahat
Joo ei tollanen vaan ole mahdollista ilman että taustalla on jotain pimeetä hommaa tai vaikkapa kannabiksen kasvatusta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:04"]
Lastensuojeluun ei riitä virkailijoita mutta jos jostain tällaisesta teet ilmiannon niin eiköhän siellä ole 10 hengen iskuryhmä tutkimassa asiaa viikon ajan ennen kuin ne huomaavat että kaveri ei ole edes sossun asiakas.
[/quote]
Tiedän, että saa. On itse kertonut monesti, joskus jopa tarjonnut baarissa kaljankin verukkeella "valtiomaksaa".
Puhut varmaan minusta. Kuulin juuri, että minua pidetään sossun asiakkaana vaikka en todellakaan ole. Tuloni on pienet , mutta yli minimitoimeentulon. Matkustan lapsen kanssa usein. Käyn niissä paikoissa, missä muutkin, mutta halvemmilla omakustannereissuilla. Ostan matkan sinne mihin saan halvalla. Tosiaan en tiennyt, että naapurin rouvat pitävät minua sossun asiakkaana. Teen töitä paljon kotona ja teen pitkiä päiviä silloin kun lapsi on jossain muualla. Ihmiset tuntuvat luulevan, etten tee töitä. Voisivat tarkastaa verotustiedoistani. Vuositulot ovat yli sossutulon.
Jos haluat minut ilmiantaa niin ilmoita sossulle. Kyllä he näkevät sieltä olenko asiakas vai en. Mutta jos luulet, että teen pimeitätöitä, ilmoita verottajalle. Parasta on sitten ilmoitta molemmille tahoille. En tiedä pitäisikö vielä ilmoittaa poliisille vai hoitaako verovirasto sen.
Oletko nyt aivan varma, että tuo kaikki todella tapahtuu sosiaaliturvan ansiosta?
Minun korvaan kuulostaa lähinnä siltä, että toisten asioista liiaksi kiinnostunutta tuttavaa on näpäytetty sossu -kortilla. Aloitusviestin perusteella kuulostat katkeralta, ehkä jopa kateelliselta. Kuulostat ihan yhdeltä minun tutulta, joka on aina ensimmäisenä utelemassa rahankäytöstä. Ja sitten on ihan helvetin katkera, jos joskus tulee ostettua jotain kalliimpaa. Kerran valehtelin, että kyllä liiton päivärahoista säästämällä maksaa yhden kymppitonnin hevosen velattomana. Oikeasti voitin Veikkauksen pelistä rahat, mutta tuohon ihmiseen uppoaa kaikki kuin kuuma veitsi voihin. Ja kun on luonteeltaan niin saatanan utelias niin kai sitä voi joskus käyttää hyväksikin.
Mutta jos olet ihan varma asiasta niin sitten kannattaa soittaa vaikka nimettömänä sinne sossuun. Varmasti antavat ainakin ohjeet missä voi ilmiannon tehdä jos puhelimitse ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Tiedän, että saa. On itse kertonut monesti, joskus jopa tarjonnut baarissa kaljankin verukkeella "valtiomaksaa".
En kyllä ymmärrä miksi se sun persettä kutittaa.
Tuommoisille pummeille ei todellakaan auta sanoa. Ja mitä käräyttämisellä aiot saada seurauksia?
Tuskin hänen tt-tukeaan lakkautetaan jos ei hän muualta rahaa saa..
Voin itse tt-tuella eläjänä (opiskelija) sanoa että ei se mitään auvoista lomaa ole ja rahat eivät tasan tarkkaan riitä mihinkään matkusteluun vaikka en polta tai juo.
Saati että sillä rahalla saisi merkkivaatteita. Ehei.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:06"]
[/quote]
Aika heikko peruste tuo "no mä vaan tiiän".
Oletkohan vähän tosikko, tuli vaan mieleen tuosta valtio maksaa -jutusta?
Oletko hyökkäämässä kaikkien ihmisten kimppuun joille olet kateellinen? Tuo aloitusviesti kertoo susta enemmän kuin uskotkaan. Ei niillä tuilla kuule paljoa matkustella. Hän voi olla hyvä suunnittelemaan reissuja, osaa varata halvat matkat ja hostellit. Hyvin suunnitellut matkat voivat olla todella edullisia. Sitä ei matkustelematon ihminen ymmärrä. Ei se ole niinkuin ennenvanhaan että reissuun menee puoli omaisuutta. Ja mistä tiedät että hän ei osta niitä merkkivaatteita käytettynä puoleen hintaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:10"]
Oletko nyt aivan varma, että tuo kaikki todella tapahtuu sosiaaliturvan ansiosta?
Minun korvaan kuulostaa lähinnä siltä, että toisten asioista liiaksi kiinnostunutta tuttavaa on näpäytetty sossu -kortilla. Aloitusviestin perusteella kuulostat katkeralta, ehkä jopa kateelliselta. Kuulostat ihan yhdeltä minun tutulta, joka on aina ensimmäisenä utelemassa rahankäytöstä. Ja sitten on ihan helvetin katkera, jos joskus tulee ostettua jotain kalliimpaa. Kerran valehtelin, että kyllä liiton päivärahoista säästämällä maksaa yhden kymppitonnin hevosen velattomana. Oikeasti voitin Veikkauksen pelistä rahat, mutta tuohon ihmiseen uppoaa kaikki kuin kuuma veitsi voihin. Ja kun on luonteeltaan niin saatanan utelias niin kai sitä voi joskus käyttää hyväksikin.
Mutta jos olet ihan varma asiasta niin sitten kannattaa soittaa vaikka nimettömänä sinne sossuun. Varmasti antavat ainakin ohjeet missä voi ilmiannon tehdä jos puhelimitse ei onnistu.
[/quote]
Ymmärrän kyllä vihjauksessi ja olenkin katkera ja kateellinen mutta tiedän tarkkaan, että hänelle kaikki rahat tulevat sossusta ja kelasta.
Hän on käynyt peruskoulun, jonka jälkeen vuoden verran lukiota ja sitten vain ollut. Itse hän on kertonut, ettei ole päivääkään töitä tehnyt. Ehkä joskus jotain vanhemmillee mutta ei niin paljoa, että sillä lennetään ympäri eurooppaa.
Toisaalta, on hän myös kertonut niksejä, joilla "kusettaa" sossua ja työvoimatoimistoa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:10"]
[/quote]
Ymmärrän kyllä vihjauksessi ja olenkin katkera ja kateellinen mutta tiedän tarkkaan, että hänelle kaikki rahat tulevat sossusta ja kelasta.
Hän on käynyt peruskoulun, jonka jälkeen vuoden verran lukiota ja sitten vain ollut. Itse hän on kertonut, ettei ole päivääkään töitä tehnyt. Ehkä joskus jotain vanhemmillee mutta ei niin paljoa, että sillä lennetään ympäri eurooppaa.
Toisaalta, on hän myös kertonut niksejä, joilla "kusettaa" sossua ja työvoimatoimistoa.
[/quote]
Oletko nähnyt tän ihmisen tiliotteet?
Juu kateellinen ja katkera totta tosiaan. Onko taustalla jotain muutakin, esimerkiksi mielenterveydellisiä ongelmia?
Heh, minäkin olen aina sanonut kaikille että elelen sossun tuilla. Ihan siitä syystä että pian olisi oven takana jono ihmisiä rahaa lainaamassa. Pitäkööt sossupummina, ei minua haittaa kun itse tiedän todellisen tilanteeni.
Joillain on sukulaisia jotka sponssaavat
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:22"]
Joillain on sukulaisia jotka sponssaavat
[/quote]
No minulla on näin. Eli asun ilmaiseksi vanhempien osakkeessa ja ostan ruoat vanhempien tilille, eli asuminen ja ruoka on ilmaista.
Uskotko ap lähtökohtaisesti kaiken mitä sulle kerrotaan?
Mullakin yksi tuttu joka tekisi niin mieli käräyttää jonnekin.
Nostaa siis maksimitukia ja en tosiaan tiedä mitä kaikkea on käynyt itkemässä sossussa mutta on saanut sieltä kodinkoneita, matkalippuja, liikuntapaikkojen sisäänpääsyjä, lahjakortteja ja nyt viimeisimpänä uuden sängyn. Ja nämä olen omin silmin nähnyt, esittelee aina innoissaan maksusitoumuksiaan yms.
Asuu siis uudessa vuokratalossa pk-seudulla, vuokran, sähkön, veden yms. maksaa sossu ja lisäksi käy pimeissä töissä monta kertaa viikossa, noista tienaa noin tonnin kuussa. Käy myös välillä "hyvää hyvyyttään" naapurin mummon kanssa kaupungilla, jolloin shoppailee ja syö mummon rahoilla.
Ei sillä rahalla tosiaankaan matkustella eikä ostella edes cittarista vaatteita. Kyllä saa matkustella, mutta en ymmärrä millä rahalla.
Mulla on tuttu mamuperhe, jonka äiti on kotona isä ilmeisesti "työttömänä". He matkustelevat kotimaassaan joka vuosi sekä muilla etelän lomilla. Eikä tuohon riitä selitykseksi etteivät juo. Pakko sen isän on tehdä jonkinlaista pimeetä hommaa.