Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Pakkorokotus voi tulla useille ryhmille

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, saakin tulla sote-työntekijöille. Muista ei niin väliä.

Luuletko, että siihen jäisi?

Ensin pakkorokotus tulee aloille, joilla se on "välttämätöntä turvallisuuden takia".

Sitten pidetään pieni hengähdystauko, jonka jälkeen aletaan huomautella, että tasa-arvon nimissä ei voida pakkorokottaa vain osaa porukasta, joten rokotetaan kaikki.

Ja näin näppärästi turvallisuuden ja tasa-arvon nimissä saadaan kansa kuriin ja tottelemaan. Eihän kukaan vastusta turvallisuutta ja tasa-arvoa, eihän? Sellaisethan olisivat kansakunnan vihollisia! Uuniin!

Näin se tulee menemään. Ja sittenhän passiin on kätevä lisätä maksutoiminnot, hiilijalanjälki ja muuta tarpeellista. Foliohattuilulta kuulostaa kun kaikki läväyttää kerralla, mutta kukapa tätä nykyistä tilannettakaan olisi uskonut tapahtuvan pari vuotta sitten...

Vierailija
22/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkorokotus tulee kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaa eivät voi. Olen työelämässä sote-alalla, mutta valitsen mielelläni lomautuksen pakkopiikin sijaan.

Vierailija
24/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaa eivät voi. Olen työelämässä sote-alalla, mutta valitsen mielelläni lomautuksen pakkopiikin sijaan.

Vaihda alaa samantien, olet epäsopiva alalle.

Vierailija
25/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko pakkorokotus tai sitten ehto, että rokottamattoman koronapotilaan on maksettava oma hoitonsa ja kenenkään hoitoa ei myöskääm saa siirtää rokottamattoman koronapotilaan hoidon takia. Myös jos rokottamaton aiheuttaa tartuntaketjun tulisi rokottamattoman korvata menetyksiä esim jos tästä syystä elinkeinonharjoittaja joutuu sulkemaan/ siivoamaan liiketilaansa.

Juu ja rokotehaitat myös itse maksettavaksi.

Tuossa uudessa laissa kliinisistä lääketieteellisistä tutkimuksista on seuraava kohta:

"Lääketutkimusasetuksen 31 artiklan 1 kohdan d alakohdassa, 32 artiklan 1 kohdan d alakohdassa ja 33 artiklan d kohdassa säädetään kiellosta tarjota 13 ja 14 §:ssä tarkoitetuille tutkittaville ja heidän laillisesti nimetyille edustajilleen sekä tutkittavina oleville raskaana oleville tai imettäville naisille taloudellisia etuja tai kannustimia sekä mahdollisuudesta maksaa korvauksia."

Vierailija
26/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha uutinen ja tarkoituksenhakuinen, mutta kyllä naurattaa, kun vuotuisen piikin unohtaminen poistaa ihmisen työmahdollisuudet eli lisää maksamista niille jotka jäävät työelämään. Lisää veroja, vähemmän työllistyneitä.

Vierailija
27/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppää sinä kaivoon. Asiakkaani tuskin olevat olleet tuota mieltä. Ps. en ole hoitaja.

Vierailija
28/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppää sinä kaivoon. Asiakkaani tuskin olevat olleet tuota mieltä. Ps. en ole hoitaja.

Mä olen samaa mieltä, että vaihda alaa. Sotealalla työskentelevän tulee suojata muita sillä rokotuksella. Asiakkaasi eivät voi valita olla käyttämättä sotepalveluja. Itse en halua esim olla missään tekemisissä rokottamattoman kanssa.

Vierailija
29/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt ala olla jo riittävästi näyttöä siitä, että rokotettukin voi tartuttaa, jopa oireettomana, mikä on vielä kavalampaa. Rokotusten sijaan aloille, joilla ollaan tekemisissä erityisen hauraiden ihmisten kanssa, pitäisi tulla pakkorokotusten sijaan pakkotestaus aina ennen työvuoroa. Vain näin voitaisiin poissulkea tartuttamisriski. Muilla aloilla tulisi suosia etätyötä mahdollisuuksien mukaan ja kaikilla työpaikoilla pitäisi ola maskipakko. Korona ei tule poistumaan ja uusia muunnoksia tulee, joten nyt tärkeintä on hidastaa tartuttavuutta ja sairaanhoidon kuormitusta. Rokotteet ovat hyviä riskiryhmille, koska suojaavat vakavilta tautimuodoilta, mutta antavat väärää illuusiota siitä, että tarttuminen niillä estettäisiin.

Vierailija
30/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nyt ala olla jo riittävästi näyttöä siitä, että rokotettukin voi tartuttaa, jopa oireettomana, mikä on vielä kavalampaa. Rokotusten sijaan aloille, joilla ollaan tekemisissä erityisen hauraiden ihmisten kanssa, pitäisi tulla pakkorokotusten sijaan pakkotestaus aina ennen työvuoroa. Vain näin voitaisiin poissulkea tartuttamisriski. Muilla aloilla tulisi suosia etätyötä mahdollisuuksien mukaan ja kaikilla työpaikoilla pitäisi ola maskipakko. Korona ei tule poistumaan ja uusia muunnoksia tulee, joten nyt tärkeintä on hidastaa tartuttavuutta ja sairaanhoidon kuormitusta. Rokotteet ovat hyviä riskiryhmille, koska suojaavat vakavilta tautimuodoilta, mutta antavat väärää illuusiota siitä, että tarttuminen niillä estettäisiin.

Mutta kyllä tasa-arvon nimissä kaikkien tulisi yhtä lailla ottaa riski rokotteiden haittavaikutuksista. Ei niitä voi sysätä vain riskiryhmien kannettavaksi.

Vierailija
31/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkevää. En tunne yhtään rokotettua, joka olisi saanut koronan. 

Minä tunnen 8 rokotettua, jotka ovat saaneet koronan. Yhtäkään rokottamatonta koronan saanutta en tiedä.

Minä tiedän ihan kumpiakin, useita. Rokotetut saaneet rokottamattomilta pikkulapsilta tartunnat.

Vierailija
32/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että venyy joulun jälkeen. Olisin mielelläni aloittanut lomailun jo ennen joulua. Rahaa on säästetty niin, että elintaso kyllä pari vuotta pysyy samana. Mikäs siinä kotona ollessa, kun muut tekee työt ja maksaa verot. :)

Vierailija
33/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien pakkorokotutusta pohjustaa media rankasti, syyttää hoitajia vanhusten kuolemista.

Pakkorokotus on tulossa sote -alalle ja monelle muullekin.

Kovaa vauhtia menossa eteenpäin, kohta joka-alalla, syytellään ensin iltapäivälehdissä, milloin minkäkin alan "rokottomattomia".

Kohta aletaan myös mustamaalaamaan kolmen piikin ottaneita, kun heillä on vaan kolme, olisi hyvä olla ainakin 5 jne...

Toivon olevani väärässä.

Pelottaa mihin nämä passit ovat meitä viemässä. Minkälainen tulevaisuus lapsilla on :(.

Vierailija
34/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään pakkorokotus. Edelleen siitä voi kieltäytyä. Toki voi vaikuttaa töihin mutta pakko sitä ei ole kenenkään ottaa.

Vierailija
35/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Kiinaa niin näette mitä tännekin halutaan.

Vierailija
36/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla jännät ajat, jos 10-20 prosenttia sote-alan ihmisistä lomautetaan. Toivon mukaan et sairastu, voi meinaan olla vähän ruuhkaa, jos jo nyt on hirveä pula sote-alan ihmisistä. 

Vierailija
37/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään pakkorokotus. Edelleen siitä voi kieltäytyä. Toki voi vaikuttaa töihin mutta pakko sitä ei ole kenenkään ottaa.

Jos rokotus on edellytys töiden teolle ja elannon ansaitsemiselle, kyllä se silloin on pakkorokotus.

Vierailija
38/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pakkorokotus tai sitten ehto, että rokottamattoman koronapotilaan on maksettava oma hoitonsa ja kenenkään hoitoa ei myöskääm saa siirtää rokottamattoman koronapotilaan hoidon takia. Myös jos rokottamaton aiheuttaa tartuntaketjun tulisi rokottamattoman korvata menetyksiä esim jos tästä syystä elinkeinonharjoittaja joutuu sulkemaan/ siivoamaan liiketilaansa.

Huh, onneksi et ole päättämässä näistä asioista.

Mene jonnekin ja perusta oma diktatuuri.

Vierailija
39/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alan ammattilainen, katso ig-tili sinunpuolella

Vierailija
40/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet mielenterveyshoitaja (psykologi), joita oli suuri osa sote-puolen rokotevastaisista. Nähtävästi useita tämän palstan kirjoittajista ollut asiakkaitasi ja saanut heidän "mielen" hyvin sekaisin tämän asian tiiloilta. Et selvästi kanna vastuuta asiakkaistasi terveydestä, vaan riskeeraat heidät, joten edelleen, et ole alalle sopiva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä