Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kevyttä ruokaa jota mieskin syö??

Vierailija
11.03.2015 |

nyt on ikävä kyllä käymässä näin että miehelä on massa nousussa.. syyttää minua koska ruoka on kuulemma liian hyvää. Nyt naiset ja miehet avuksi, mitä terveellistä ja kevyttä ruokaa te teette? meilä kyllä uppoaa hernekeitot ja kukkakaalimuusit mutta se kaasuttelu ja hajuhaitta sen jälkeen on enemmänkin epämiellyttävä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:45"]

Nämä jutut on kyllä kuin lapsesta kirjoitettuja. Aika pienestä lapsesta, jolle pitää vielä tyrkyttää kasviksia. Onneksi itselläni on normaaliälyinen aviomies.

[/quote]

onnittelen :) 

Vierailija
22/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:46"]

No mitäpä, jos se mies tekisi safkat ihan itse!?

Meillä mies kokkkaa 90% ruuista. Välistä pitää oikein itse ängetä keittiöön ja sanoa, että mun vuoro. Ravintolapuolellahan suurin osa kokeista on miehiä, joten kai se on niille jotenkin luonnollisempaa n. muutenkin.

Ja meillä mies tekee kyllä ~10 tuntista työpäivää ja viikonloppuisinkin vielä työhommia. On tosin "toimistohommissa", mutta kyllä aikaa riittää illalla silti käyttää tunti kokkaamiseen. Lapset tykkää touhuta mukana, joten todella mukava tilanne sinänsä.

Eli pyydä miestäsi tekemään osansa, äläkä rupea "koko perheen äidiksi".

[/quote]

olen jo opettanut jtn ruokia.. ongelma on se ettei ole ikinä opetellut ruuan laittoa. silti ahmii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:43"]

Sisäfilepihvi ja kreikkalainen salaatti.

Paistettua yrttimarinoitua meriahventa valkoviinikastikkeessa ja uunijuureksia.

Siinä nyt pari helppoa ja helvatan hyvää ruokaa. Ja ovat kevyitä; proteiinia ja vihreää.

[/quote]

Nami! Annatko ohjeen tuohon meriahveneen?

-ohis

Vierailija
24/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:42"]

Onko esim. tulisen ruoan tai valkosipulin ystävä? Tee jokin hyvä tulinen kasvisruoka, esim. tulinen tomaattikeitto tai kasviscurry. Ainakin meillä on havaittu, että menee alas paremmin, kun kasvisruoka on maustettu reilulla kädellä. Sosekeitto taas voi olla hyvä vaihtoehto, jos kasvisten suutuntuma on se juttu, joka niissä mätää. 

[/quote]

itse en saa curryä syödä ja miehen iho oirehti tulisesta ruuasta :/ tämäkin on käynyt mielessä että tekisi tulisempaa mutta ei onnistu..  harmittaa tämä herran nirsoilu ja kitinä painon noususta. lenkille lähtee kyllä ja tekee ruumillista työtä mutta napostelu ja tuo ahmiminen on jtn järkyttävää.

[/quote]

Siis mies kitsiseee painonnoususta ITSE? Joko syö kasvikset tai lakkaa kitisemästä, mä en jaksais kuunnella. Tee ruokaa päiväksi kerrallaan ja vain täsmällinen määrä... ei ahnehdi pihviä enempää jos niitä ei ole kuin 2 (sinulle ja miehelle). Tai jos syö kahden päivän ruuan vaikka sanot siinä olevan huomiseksikin... niin et tee miehelle huomenna ruokaa, ruokkikoon itse itsensä silloin.

Vierailija
25/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille joskus lahjaksi joku ruuanlaittokurssi. Vaikka minä teen meillä suurimman osan safkoista (koska oon lapsen kanssa kotona ja mies töissä) niin mies kyllä tykkäs kun sai intialaisen ruuan kurssin joululahjaksi ja on tehnyt niitä ruokia sitten kotonakin.

Vierailija
26/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:42"]

Onko esim. tulisen ruoan tai valkosipulin ystävä? Tee jokin hyvä tulinen kasvisruoka, esim. tulinen tomaattikeitto tai kasviscurry. Ainakin meillä on havaittu, että menee alas paremmin, kun kasvisruoka on maustettu reilulla kädellä. Sosekeitto taas voi olla hyvä vaihtoehto, jos kasvisten suutuntuma on se juttu, joka niissä mätää. 

[/quote]

itse en saa curryä syödä ja miehen iho oirehti tulisesta ruuasta :/ tämäkin on käynyt mielessä että tekisi tulisempaa mutta ei onnistu..  harmittaa tämä herran nirsoilu ja kitinä painon noususta. lenkille lähtee kyllä ja tekee ruumillista työtä mutta napostelu ja tuo ahmiminen on jtn järkyttävää.

[/quote]

Siis mies kitsiseee painonnoususta ITSE? Joko syö kasvikset tai lakkaa kitisemästä, mä en jaksais kuunnella. Tee ruokaa päiväksi kerrallaan ja vain täsmällinen määrä... ei ahnehdi pihviä enempää jos niitä ei ole kuin 2 (sinulle ja miehelle). Tai jos syö kahden päivän ruuan vaikka sanot siinä olevan huomiseksikin... niin et tee miehelle huomenna ruokaa, ruokkikoon itse itsensä silloin.

[/quote]

joo kyllähän se hakee sitten kaupasta jonkun pakaste pitsan.. olisiko aivopesu tarpeen?

Vierailija
27/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:52"]

Anna sille joskus lahjaksi joku ruuanlaittokurssi. Vaikka minä teen meillä suurimman osan safkoista (koska oon lapsen kanssa kotona ja mies töissä) niin mies kyllä tykkäs kun sai intialaisen ruuan kurssin joululahjaksi ja on tehnyt niitä ruokia sitten kotonakin.

[/quote]

pitäisi matkustaa 100km päähän semmoiseen.. muuten kyllä. 

Vierailija
28/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta carbonara.

Vierailija
29/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:58"]

Pasta carbonara.

[/quote]

kiitos :) tän oletan toimivan.

Vierailija
30/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun mies laihdu, jos itsellään ei ole motivaatiota laihtua. Itsehän se sitä ruokaa lappaa suuhunsa, et sä voi aikuisen ihmisen jokaista suupalaa vahdata. Seuraavan kerran kun kitisee painostaan, niin lyö faktat pöytään ja sano, että olisko aika tehdä jotakin sille painolle ainaisen kitisemisen sijaan. 

Vierailija
31/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että salaatti pitää syödä alkupalaksi, eikä viimeisenä. On hyvä täyttää mahansa ensin salaatilla, niin normiruokaa menee todennäköisesti vähemmän. 

Vierailija
32/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:02"]

Ei sun mies laihdu, jos itsellään ei ole motivaatiota laihtua. Itsehän se sitä ruokaa lappaa suuhunsa, et sä voi aikuisen ihmisen jokaista suupalaa vahdata. Seuraavan kerran kun kitisee painostaan, niin lyö faktat pöytään ja sano, että olisko aika tehdä jotakin sille painolle ainaisen kitisemisen sijaan. 

[/quote]

voin kyllä ihan hyvin silti laittaa kevyempää ruokaa. Onhan se itselekin parempi.

Vierailija
33/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:05"]

Sano, että salaatti pitää syödä alkupalaksi, eikä viimeisenä. On hyvä täyttää mahansa ensin salaatilla, niin normiruokaa menee todennäköisesti vähemmän. 

[/quote]

ei haittaa vaikka söisi muun ruuan yhteydessä. muttakun ei kelpaa.. caesar salaattia mulel jo täällä ehdoteltiin, jos vaikka sen myötä oppis syömään edes vähän salaattia ennen oikeaa ruokaa.

Vierailija
34/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö vaikka minkälaista ruokaa - linssimuhennosta, kikhernepihvejä, papusalaattia, keittoja, kanaa... Ihan samaa ruokaa kuin nainenkin, ei ole mitään biologisia eroja jotka vaikeuttavat miehelle kasvisten syöntiä.

Mieslapsi joka nirsoilee kasvisten suhteen ja kehtaa syyttää perheen toista aikuista painonnousustaan sen sijaan että ottaisi itseään niskasta kiinni voi olla vähän eri asia.

Vierailija
35/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:02"]

[/quote]

voin kyllä ihan hyvin silti laittaa kevyempää ruokaa. Onhan se itselekin parempi.

[/quote]

Niin voit ja hyvähän se vain on, mutta jos miehelle ei kelpaa, niin turha sitä on yrittää saada hoikentumaan kevyellä ruoalla. Sitten kun mieheltä itseltään alkaa löytyä motivaatiota laihdutukseen, kelpaa varmasti kevyt ruoka vähän paremmin. 

Vierailija
36/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten haluat löytää ruokia, joista mieskin pitää, kun mies valittaa että paino nousee koska ruokasi on liian hyvää? :D Ongelman ratkaisuna käy se, että alat tehdä vain kaikkia suosikkiruokiasi joita mies inhoaa. Kyllä aikuinen syö mahansa täyteen ruokaa vaikkei olisikaan omaa lempparia (pl. todella vaikeat ruokatraumat, ne kannattaa totta kai jättää pois) mutta ei liikaa

Vierailija
37/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:19"]

Miksi muuten haluat löytää ruokia, joista mieskin pitää, kun mies valittaa että paino nousee koska ruokasi on liian hyvää? :D Ongelman ratkaisuna käy se, että alat tehdä vain kaikkia suosikkiruokiasi joita mies inhoaa. Kyllä aikuinen syö mahansa täyteen ruokaa vaikkei olisikaan omaa lempparia (pl. todella vaikeat ruokatraumat, ne kannattaa totta kai jättää pois) mutta ei liikaa

[/quote]

oikeassa kyllä olet.. ihan rauhassa voisin tehdä paprikaa yms. ymmärsin että lapsena alkanu inhota paprikan makua, mutta voinhan puolustautua silläe ttei se le äidin tekemää joten täytetyt paprikat voisi upota hyvin kun rohkenee maistamaan :) epäilys on kyllä suuri että se paprika jää syömättä.

Vierailija
38/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaminen nälkään on huono argumentti tyyliin "iso mies tarvitsee ison annoksen" - jos mies kerran syömällään määrällä lihoo, ei hän ole niin iso mies kuin kuvittelee olevansa. Pienempiin annoskokoihin tottuminen kestää vähän aikaa ja alussa tosiaan on nälkä, mutta vatsalaukun pienentyessä tulee kylläisyyden tunne pienemmällä ruokamäärällä. Lisäksi voitte kiinnittää huomioita pieniin valintoihin, lihan ja maitotuotteiden rasvaisuuteen, ylettömään leivän mussutukseen jne.

Vierailija
39/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päätimpä juuri että kun mies tulee töistä ni lähdemme kävellen kauppaan ja ostamme ne ruuat mitä tarttee. saammepa yhteistä aikaa ja n. 6km lenkin siinä sivussa. Sitten jätetää herkut kauppaan ja ostetaan vain pakolliset. eilistä kanapataa on jäljellä koska siinä oli kasviksia ja olin mennyt tekemään jauheliha pihvejä kaappiin.. nyt ei sitten tehdä hetkeen pihvejä ennenkuin mies tekee ne itse :) kyllä teistä naisista tuntuu olevan järkevää apua joka lähtöön. kiitellen AP

Vierailija
40/53 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:24"]

Vetoaminen nälkään on huono argumentti tyyliin "iso mies tarvitsee ison annoksen" - jos mies kerran syömällään määrällä lihoo, ei hän ole niin iso mies kuin kuvittelee olevansa. Pienempiin annoskokoihin tottuminen kestää vähän aikaa ja alussa tosiaan on nälkä, mutta vatsalaukun pienentyessä tulee kylläisyyden tunne pienemmällä ruokamäärällä. Lisäksi voitte kiinnittää huomioita pieniin valintoihin, lihan ja maitotuotteiden rasvaisuuteen, ylettömään leivän mussutukseen jne.

[/quote]

pitäisi kyllä tosiaan kehittää hälle parempi ateria töihinkin kuin kolmioleivät ja juotava jugurtti..