Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoisit jos vanhempasi haluaisivat järjestää sinulle avioliiton?

Vierailija
06.12.2021 |

Siis siihen tapaan kuin Intiassa.

Minusta voisi olla ihan jees. Ainakaan ei tarvitsisi yksin jäädä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä todella yllättynyt. Isä ei ole enää edes elossa ja itse olen ollut naimisissa jo 20 vuotta.

Vierailija
2/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee vaan etsintään. Se on toki hyvä olla haasteita elämässä, mutta että noin utopistisia🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että onko teillä boomerit dementia vai mikä mättää? Olen yli nelikymppinen ja ollut naimisissa iät ja ajat.

Vierailija
4/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että he inhoaa ketään niin paljon...

Vierailija
5/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä olisikin urakka, kun etsisivät miehen, joka ottaisi tämän pahansisuisen ja pahannäköisen melkein kuusikymppisen ikäneidon.

Vierailija
6/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, jos se tois isän takaisin, niin miksei. Mulla ikääkin jo kohta kuuskyt ja lapsetkin aikuisia enkä ole vielä naimisissa ollutkaan. Kai siihen pakettiin avioehtokin kuuluis.

Vierailija
7/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletkos sä siten puolisoa vaille ap?

Vierailija
8/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävältä tuntuisi mutta noh, ainakin kun äitini ainoan kerran minua rupesi nuorelle miehelle esittelemään niin se oli ihana urheilusankari.

Vierailija
9/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten halua naista joka on viettänyt öitä poissa vieraan miehen luona.

Vierailija
10/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixissä on aihetta koskeva hyvä sarja Intiasta. Pääosassa varttunut matchmaker-nainen. Jokainen jakso alkaa jonkun vanhan (n, 70-v) pariskunnan haastattelulla, jotka on aikoinaan pakkonaitettu. Yleensä nainen ei ole alkuun tilanteesta pitänyt, mies on. Vuosien varrella ainakin nuo haastatellut vaikuttivat hyvin tyytyväisiltä, myös vaimot. En muista sarjan nimeä.

Minunkin osaltani jo myöhäistä, sillä aviossa olen.

Vierailija
11/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäen äitini naismaun ja valintakriteerit, siitä olisi tullut todella lyhyt ja murheellinen liitto. Onneksi valitsin itse.

Vierailija
12/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ei missään tapauksessa. 

Vierailija
13/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin. Vanhempieni miesmaku on täysin erilainen kuin omani.

Vierailija
14/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei kiitos, mulla on jo mies eikä haluja mennä naimisiin. Pärjään myös yksin jos tästä suhteesta eroan.

Vierailija
15/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi pakko mennä naimisiin sen valitun kanssa niin olisi ihan mielenkiintoista nähdä, millaisen miehen valitsisivat. Etenkin isän valinta kiinnostaisi kovasti, kun isä ei koskaan ole meille lapsille mitään osannut hommata, vaikka onkin ihan hyvä ja välittävä isä ollut. Miehen hankinnasta ei selviäisi sillä, että antaa seteleitä käteen :D

Vierailija
16/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä varmaan naittaisi minut Lionell Messille. Eli ei kiitos.

Vierailija
17/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että järjestetty avioliitto ei ole aina yhtä kuin pakkoavioliitto. Esim. Intiassa aletaan myös ns nykyaikaistua tuossa avioliiton järjestämisessä. On hyvin tavallista, että edelleen avioliiton sopiminen on koko suvun juttu, mutta kyllä selkeästi laskevat trendi on, että mitään lapsiavioliittoja tai pakkonaittamisia enää olisi. Toki varmasti niitäkin löytyy, mutta ehkä se tavallisin avioliiton järjestämistapa on, että myös se itse avioliittoon ryhtyvä on aktiivisesti mukana puolison etsinnässä ja sekä miehellä että naisella on mahdollisesti useampikin vaihtoehto, jonka sopivuutta miettii itselleen. Ja jos ennen mentiin lähes tulkoon täysin tapaamatta naimisiin, niin nykyään kihloilla ja siitä avioliittoon voi olla pitkäkin aika ja tuleva aviopari voi melko pitkäänkin esim. viestitellä ja soitella toisilleen ja ehkä jopa nähdäkin välillä. Mutta varsinainen fyysinen kontakti saattaa jäädä pois tai se ei ainakaan olisi suotavaa.

Vierailija
18/44 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflixissä on aihetta koskeva hyvä sarja Intiasta. Pääosassa varttunut matchmaker-nainen. Jokainen jakso alkaa jonkun vanhan (n, 70-v) pariskunnan haastattelulla, jotka on aikoinaan pakkonaitettu. Yleensä nainen ei ole alkuun tilanteesta pitänyt, mies on. Vuosien varrella ainakin nuo haastatellut vaikuttivat hyvin tyytyväisiltä, myös vaimot. En muista sarjan nimeä.

Minä olen tuo aiemmin kirjoittanut melkein kuusikymppinen ikäneito. Muistan jo nuoruusvuosiltani vanhan jutun intialaisesta vanhastarouvasta, jolta emansipoitunut länsimainen toimittaja kyseli, eikö ollut kamalaa joutua järjestettyyn avioliittoon. Vanharouva hörähti nauramaan ja vastasi: "Ehei, järjestetty avioliitto on oikein hieno juttu. Olisi nimittäin kauheaa joutua ajattelemaan näin kuudenkymmenen vuoden avioliiton jälkeen, että olen valinnut tuon miehen ihan itse!"

Vierailija
19/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo aiemmin kirjoittanut melkein kuusikymppinen ikäneito. Muistan jo nuoruusvuosiltani vanhan jutun intialaisesta vanhastarouvasta, jolta emansipoitunut länsimainen toimittaja kyseli, eikö ollut kamalaa joutua järjestettyyn avioliittoon. Vanharouva hörähti nauramaan ja vastasi: "Ehei, järjestetty avioliitto on oikein hieno juttu. Olisi nimittäin kauheaa joutua ajattelemaan näin kuudenkymmenen vuoden avioliiton jälkeen, että olen valinnut tuon miehen ihan itse!"

Niinpä. Kuinka moni lopulta on tyytyväinen omaan vakintaansa?

Vierailija
20/44 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin nuorena. Vanhemmat valitsi sulhasen, perhetutun (miljoonasuku) kautta löytyi oikein mukava nuorimies, mutta liian sliipattu ja tavallinen minun makuun. Ajatuksena vanhemmilla siis oli näiden kahden rikkaan suvun yhdistäminen avioliiton kautta.

Toki jos joku golddigger olisin, niin olisin saattanut jo esim Ferrarin vuoksi suostua, mutta kuten sanoin, tykkään rouheammista miehistä enemmän ja pinkka on itsellä kunnossa, rahan takia en ala suhteeseen.