Voiko esilääkkeellisen tutkimuksen jälkeen mennä töihin?
Olen menossa kuvantamistutkimukseen johon saan ahtaan paikan kammon vuoksi esilääkkeen (Diapam 5 mg). Kuvaus on keskellä päivää enkä haluaisi ottaa saikkupäivää. Autolla ei saa ajaa mutta voinko mennä töihin kuitenkin? Työni on toimistotyötä. Joskus vuosia sitten sain saman lääkkeen ennen hampaanpoistoa eikä silloin kyllä ollut mitenkään outo olo enää toimenpiteen jälkeen. Lähinnä että onko sitä varsinaisesti kielletty missään? Olen myös hieman ylipainoinen joten annos ei kai ole edes kovin suuri.
Kommentit (7)
Totta kai voi mennä. Itse käytän paniikkihäiriöön tarvittaessa tupla-annosta tuohon sinun esilääkitykseesi verrattuna, ja ihan töissäkin voin lääkkeet ottaa ja jatkaa töitäni.
Olen hammaslääkäripelkoinen ja kokeilin parilla kerralla juuri tuota Diapam 5mg, ei mitään vaikutusta. Siis olo oli täysin normaali. Olin varmuudeksi pyytänyt äitiäni vahtimaan lastani ja olemaan seuranamme loppupäivän, jos lääke väsyttäisi tai tekisi muuten sekavaksi, mutta oloni oli täysin normaali. Ajattelin, että tuo 5mg vaikuttaisi paljonkin, olen pieni (alle 50kg) mutta ei tosiaan tehnyt yhtään mitään :D
Esilääkitysannostukset on yleensä aivan naurettavia. Mitä virkaa on annoksella joka ei tunnu missään tai rauhoita ketään?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:56"]Olen hammaslääkäripelkoinen ja kokeilin parilla kerralla juuri tuota Diapam 5mg, ei mitään vaikutusta. Siis olo oli täysin normaali. Olin varmuudeksi pyytänyt äitiäni vahtimaan lastani ja olemaan seuranamme loppupäivän, jos lääke väsyttäisi tai tekisi muuten sekavaksi, mutta oloni oli täysin normaali. Ajattelin, että tuo 5mg vaikuttaisi paljonkin, olen pieni (alle 50kg) mutta ei tosiaan tehnyt yhtään mitään :D
[/quote]
Bentzo on painoneutri
Mä olin sängynpohjalla tokkurassa loppupäivän ja saattaja todellakin oli tarpeen,sain kyllä eri lääkettä en muista nimeä.
Reagointi on yksilöllistä. Joku ei huomaa mitään, toisen silmät ei pysy auki. Ehkä voit, ehkä et. Todennäköisesti voit.