Nainen pyysi treffeille ravintolaan ja vaati maksamaan molempaan ruuat
Eikö nykyajan naisille opeteta käytöstapoja? Mielestäni on päivänselvää että kutsuja maksaa, oli todella noloa kun nainen ilmoitti jättäneensä lompakon kotiin ja työnsi laskun minulle. Olin vielä luullut naisen olevan feministi koska paasaa aina töissä erilaisista tasa-arvokysymyksistä. Eipä tarvitse toiste treffeille lähteä hänen kanssaan. Saa vielä minua kovempaa palkkaa joten en tajua tuota järjenjuoksua sitten yhtään.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:29"]
Hyi hitto! Kai tajusit kieltäytyä seksistä? :(
[/quote]Aivan varmasti tajusi XD
Omien kokemusten mukaan naiset ei koskaan dumppaa ravintelilaskua - yksistään- miehelle, jonka pyytävät seurakseen. Eli olen satavarma, että tämä on provo tai sitten nainen, jonka arkitajunta on syystä tai toisesta alentunut! Toisin sanoen avaus on tehty vain naisten mollamiseksi:(
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]
Omien kokemusten mukaan naiset ei koskaan dumppaa ravintelilaskua - yksistään- miehelle, jonka pyytävät seurakseen. Eli olen satavarma, että tämä on provo tai sitten nainen, jonka arkitajunta on syystä tai toisesta alentunut! Toisin sanoen avaus on tehty vain naisten mollamiseksi:(
[/quote]
Paljon luulet, vähän tiedät.
Luepa muita ketjua, kyllä naiset olettavat miehen olevan aina maksumies.
Ihanat, itsenäistet, rohkeat naiset!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:30"] Huono provo. [/quote] Miten se oli huono provo tai edes provo? Eikö tossa toisessa ketjussa juuri toisteta sitä että kutsuja maksaa kummankin laskun? [/quote] Kun mä olen pyytänyt jotakin syömään (olen nainen) niin en ole kyllä olettanutkaan että vastapuoli maksaa. Sanon aina tarjoilijan tullessa että erikseen. En tiedä olenko moukka jos en maksa molempien, mutta aina olen vain omat maksanut :)
[/quote]
Miksi et tarjoudu maksamaan myös seuraksesi pyytämäsi laskua? Mies on aina moukka jos erittelee laskut, eikö olisi luontevaa sen hoitaa maksut joka pyytää?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:30"]
Huono provo.
[/quote]
Totta... aivan yhtä huono kuin tuossa toisessakin ketjussa.
Minä ehdotin poikaystävälleni viikonloppuna, että mennään syömään. Minusta oli ihan normaalia maksaa, koska olin ehdottanutkin. Muutenkin jaettu seurustelun alkuaikoina jo kulut puoliksi / ehdottaja maksanut. En ole feministi, mutta pidän tasa-arvon käsitteestä molempiin suuntiin. Olen 28, aikanaan armeijan käynyt ja miesvaltaisella alalla, en edes odota prinsessakohtelua.
Lopetettaisiinko jo tämä "naiset sitä ja naiset tätä" -jankutus? Toiset naiset haluavat, että mies maksaa, toiset huolehtivat omasta laskustaan ja onpa niitäkin, jotka tarjoavat miehelle. Vastaavat ryhmät löytyvät miehistä. Ongelma ei siis ole se, mitä naiset vaativat vaan se, miten löytää treffikumppani, joka ajattelee asiasta samalla tavalla.
No minkä sille mahtaa!
Jos maksatat miehellä, olet törkimys, mutta huom., silloin edustat kuitenkin samaan aikaan Todellista Naista. Jos puolestaan olet maksajatyyppi, olet miehen silmissä sittenkin jotenkin vähän outo/väärällä tavalla touhukas / kusetettava ääliö / tyyppi, jota tekisi mieli vähän sääliä jne. jne. jne.
Eli mussuttakaa vaan täällä, joopa joo, ei mene läpi. Tosiasiassa kannattaa olla se tosi nainen, joka maksattaa miehellä. Se on normi, ja jos ihminen jotain vihaa, niin normista poikkeamista. Se on heti friikkimerkki.
Parisuhteissa molemmat osapuolet hakevat normaaliutta. Niin helppoa se on. Teeskennelkää normaalia, älkää lemutko ympäriinsä epänormaalia. Se, että nainen ryntää silmät innosta kiiluen maksamaan treffikumppanin safkat, on asia, josta ei ikinä tule yksiselitteisen postiivinen olo kummallekaan osapuolelle.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"]
Lopetettaisiinko jo tämä "naiset sitä ja naiset tätä" -jankutus? Toiset naiset haluavat, että mies maksaa, toiset huolehtivat omasta laskustaan ja onpa niitäkin, jotka tarjoavat miehelle. Vastaavat ryhmät löytyvät miehistä. Ongelma ei siis ole se, mitä naiset vaativat vaan se, miten löytää treffikumppani, joka ajattelee asiasta samalla tavalla.
[/quote]
"minua aihe ei kiinnosta, mutta koen olevani parempi ihminen kuin muut, ja tulen silti neuvomaan".
Olen aina ollut sitä mieltä, että kumpikin maksaa omat ruokansa ja juomansa treffeillä, paitsi jos toinen tarjoutuu maksamaan.
Itse tosin maksan siltikin omani, vaikka toinen tarjoutuu. Tuntuu jotenkin epäkohteliaalta laittaa toinen maksamaan minun kulutukseni.
Minua inhottavat nämä maksulliset miehet, jotka kuvittelevat että voivat feminismiin vedoten maksattaa ruokansa naisella. Siinä sitten loisitaan naisen lompakolla vaikka loppuikänsä ja silti itketään, miten naiset saavat kaikki edut tässä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:12"]
Minua inhottavat nämä maksulliset miehet, jotka kuvittelevat että voivat feminismiin vedoten maksattaa ruokansa naisella. Siinä sitten loisitaan naisen lompakolla vaikka loppuikänsä ja silti itketään, miten naiset saavat kaikki edut tässä maailmassa.
[/quote]
Niin. Tuossa toisessakin ketjussa se homekeksimies, joka piti naista kolme vuorokautta nälässä, itse vaan popsi keksejä. :( Kaikenlaista.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"]
[/quote]
Hyvin lakaistaan maton alle sitä, että suurin osa naisista olettaa miehen maksavan. Varsinkin nämä 23V typyt.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:50"]Äh. Joku yks törppö ollu liikenteessä ja nyt haukut kaikki meidät naiset ja feministitkin vielä. Et ap viittis :/
[/quote]
Ei tässä mielestäni kaikkia naisia ole leimattu vaikka kysyinki eikö kotona opeteta käytöstapoja, pahoittelut jos sellainen mielikuva jäi. Lähinnä ärsyttää vain että esiinnytään tasa-arvon ajajana samaan aikaan kun käytännön elämässä odotetaan niitä sukupuolen tuomia etuuksia ilman velvollisuuksia.
-Ap
[/quote]
No älä sitten yleistä. Sen sijaan, että ihmettelit nykynaisten kasvatusta yleensä, olisit voinut ihmetellä vain kyseisen naisen kasvatusta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"]
[/quote]
Hyvin lakaistaan maton alle sitä, että suurin osa naisista olettaa miehen maksavan. Varsinkin nämä 23V typyt.
[/quote]
Että ihan suurin osa. Pitäisiköhän sinun olla tarkempi sen suhteen, keitä naisia pyydät treffeille, jos tämä on kokemuksesi? Jos itse suosit "perinteistä", miehestä huolehtivaa naista, niin siihen pakettiin yleensä kuuluu, että mies maksaa. Minun kokemukseni on ihan vastakkainen kuin sinun, eli vähemmistö naisista nykyään olettaa miehen maksavan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:56"]
Miksi edes lähdit feministin kanssa treffeille? Masokisti?
[/quote]
Sitä minäkin. Että ei ollut mikään pakko suostua. Ajattelit kuitenkin, että "jälkiruokaa" on luvassa... Ei muu kiinnostanutkaan.
[/quote]
Ja feministiä kiinnosti ainoastaan loisia miehen lompakolla? Ilmainen illallinen?
[/quote]
Feministi 6 - Lassukka 0
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"] Lopetettaisiinko jo tämä "naiset sitä ja naiset tätä" -jankutus? Toiset naiset haluavat, että mies maksaa, toiset huolehtivat omasta laskustaan ja onpa niitäkin, jotka tarjoavat miehelle. Vastaavat ryhmät löytyvät miehistä. Ongelma ei siis ole se, mitä naiset vaativat vaan se, miten löytää treffikumppani, joka ajattelee asiasta samalla tavalla. [/quote] Hyvin lakaistaan maton alle sitä, että suurin osa naisista olettaa miehen maksavan. Varsinkin nämä 23V typyt. [/quote] Että ihan suurin osa. Pitäisiköhän sinun olla tarkempi sen suhteen, keitä naisia pyydät treffeille, jos tämä on kokemuksesi? Jos itse suosit "perinteistä", miehestä huolehtivaa naista, niin siihen pakettiin yleensä kuuluu, että mies maksaa. Minun kokemukseni on ihan vastakkainen kuin sinun, eli vähemmistö naisista nykyään olettaa miehen maksavan.
[/quote]
Ainakin jos palstaa lukee niin surin osa.
Älä naurata, ihan kun sä ikinä missään treffeillä olisit ollut.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"]
[/quote]
"minua aihe ei kiinnosta, mutta koen olevani parempi ihminen kuin muut, ja tulen silti neuvomaan".
[/quote]
Kyllä aihe minua kiinnostaa, siksihän kommenttini kirjoitinkin. Jos tarkennusta siihen, mikä on suhteeni aiheeseen halutaan, edustan kantaa, jonka mukaan kutsuja maksaa ja jos päätös treffeistä on syntynyt yhteisellä päätöksellä (ei siis selkeästi ole kyse toisen kutsusta), molemmat maksavat oman osuutensa. Jos joku tarjoutuu maksamaan, en kieltäydy, koska se olisi mielestäni epäkohteliasta. Kommentoin ketjua siksi, että minusta on outoa vaatia jotain yhtä mielipidettä naisilta. Ei ole minun vastuullani, jos joku toinen haluaa hoitaa treffien maksamisen jollain muulla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:30"]
Huono provo.
[/quote]
Miten se oli huono provo tai edes provo?
Eikö tossa toisessa ketjussa juuri toisteta sitä että kutsuja maksaa kummankin laskun?
[/quote]
Kun mä olen pyytänyt jotakin syömään (olen nainen) niin en ole kyllä olettanutkaan että vastapuoli maksaa. Sanon aina tarjoilijan tullessa että erikseen. En tiedä olenko moukka jos en maksa molempien, mutta aina olen vain omat maksanut :)