Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus - peruminen - sekoilua..

Vierailija
11.03.2015 |

Kerroin muutama viikko sitten pettymyksestäni täällä. Joku minut ehkä muistaneekin. Kirjoitukseni tuolloin liittyi ex-mieheni avopuolisoon joka otti minuun yhteyttä tammikuussa facebookissa. Hän kirjoitti pelkäävänsä jättää exäni, heillä(kin) oli paljon väkivaltaa ja päihteitä miehen puolelta suhteessa. Itse jätin miehen 3 vuotta sitten väkivallan, pettämisen, viinankäytön takia. Irti pääseminen oli yhtä helvettiä, sillä mies kiusasi, kyttäsi ja sabotoi elämääni aivan kaiken aikaa. Meillä on lapsesta yhteishuoltajuus mutta käytännössä miehen osalta tämä tarkoittaa kiusantekoa ja asioiden vaikeuttamista. Mistään ei ole kanssani samaa mieltä, inttää vain "oikeuksistaan" muttei ole mistään vastuussa.

No, kuuntelin tätä naista koska tunnistin hänessä itseni. Olinhan itsekin ollut vastaavassa tilanteessa exäni kanssa ja tiesin miten hullu hän voi olla.Tämä nainen kertoi mm. että mies oli hakannut hänet lapsemme läsnäollessa, vienyt sitten kesken kaiken lapsen autoon odottamaan ja palannut sitten jatkamaan hakkaamista. Olin järkyttynyt, mutten yllättynyt. Lapsi puhui paljon "salaisuuksista" joita hänellä on isällään. Isä kielsi kertomasta minulle asioita ja se ahdisti lasta joka on vasta alle kouluikäinen. Nainen teki lapsesta lastensuojeluilmoituksen, siis oloista jotka lapsella on isällään. Hän sanoi, että hänen äitinsä joka on jonkunsortin sosiaalityöntekijä oli ilmoittanut tekevänsä itse ilmoituksen, ellei tämä nainen tee. Hänen äitinsä oli todistanut mm. kun tämä ex mieheni jahtasi KIRVEEN kanssa avovaimoaan.

Hankin naiselle keskusteluapua. Näytin, että ilman sekopäistä exääni voi olla onnellinen. Kuuntelin TUNTIKAUSIA hänen vuodatustaan puhelimessa.

Sitten tuli sunnuntai 2 viikkoa sitten ja lapsi palasi isältään. Lapsi kertoi taas että isä oli ollut yötä pois (en tiedä onko isällä asuntoa tms. sillä vie lapsen aina omalle äidilleen tapaamisviikonloppuina ja on vähintään toisen yön poissa). Lapsi oli ahdistunut ja itkuinen. Loputla syy selvisi. Isä oli näyttänyt lapselle viestejä, joita tämä hänen avopuolisonsa oli lähettänyt (nainen toivoi exäni kuolemaa että pääsisi tästä eroon). Lapsi oli paniikissa, miksi tämä XXX toivoo iskän kuolemaa, eihän iskä kuole. Isä oli näyttänyt viestin ja manipuloinut lasta että "sano äidille että et halua enää että öiti on tekemisissä XXX:n kanssa". Samalla tämä nainen eli XXX kertoi minulle tekstiviestitse että exäni oli LAPSIVIIKONLOPPUNAAN tullut hänen luokseen, hakannut hänet jne. Lapsi vahvisti että iskällä oli ollut silmä mustana kun oli tullut sunnuntaina kotiin. Eli molemminpuolista hakkaamista ollut. Lapsi oli isoäidillään tämän aikaa.

Ilmoitin tälle XXX:lle että en voi häntä enää auttaa. Olen parhaani tehnyt ja apuani antanut mutta tuo sekoilu vaan jatkuu. Nainen laittoi dramaattisesti "välit poikki" kanssani. Eikä mennyt kuin pari päivää niin olivatkin palanneet jo yhteen tämän exäni kanssa. Molemmilla kuulemma naamat mustelmilla.

Nainen veti lähestymiskieltohakemuksensa pois, samoin pahoinpitelysyytteen. Olivat siis tapelleet verissäpäin exäni kanssa niin että naapurit hälyyttivät poliisin jne. Juttu meni syyttäjälle, mutta nainen vaati ettei syytteitä saa nostaa, niin syytteet raukesi.

Ilmoitin miehelle, että lapsi ei tule hänen luokseen ennenkuin tämä lastensuojeluilmoitus yms selviää. Olen kyllästynyt pelkäämään mitä sekoilua isän luona tapahtuu. Isä ei ollut tässä vaiheessa tietoinen ls ilmoituksesta. Tämän siis infosin toissapäivänä. Sanoin että nimetön ls ilmoitus on tehty, en sanonut kuka teki vaikka tiesin. Sillä se oli tehty nimettömänä.

Eilen sitten tapasin lastensuojelun naiset. Ja kappas, mitä olikaan päivässä ehtinyt tapahtua. "Joku" oli soittanut lastensuojeluun ja perunut tämän nimettömän ilmoituksensa ja ilmoittanut kuinka "hyvä hieno ja mahtava isä" tämä exäni on. Exäni siis oli tajunnut kuka ilmoituksen teki ja painosti (?) tämän naisen perumaan sen. Exäni soitteli minulle, sano että lastensuojelun naiset olivat sitä mieltä että minä olen valehtelija jne ja jos en anna lasta tapaamisviikonloppuna hänelle, hän soittaa poliisin ja käräjäoikeuteen jne jne jne. En vastannut näihin sekoiluviesteihin, jolloin aseet koveni, hän alkoi vihjailla että tietää raskauttavia asioita mitä meillä tapahtuu jne.

Vaikka tiedän sydämessäni tekeväni oikein kun rauhoitan tilanteen, eli stoppaan tapaamiset, olen valvonut koko yön miettien mitä helvettiä tästä seuraa. Olen kerran aiemmin tehnyt saman, kun isä vei lapseni kyttäämään asuntomme parkkipaikalle eron jälkeen ja tunnistamaan autoja "onko jonkun miehen auto joka käy äidin luona, mä kusen sen auton päälle" tämän kertoi siis 4 vuotias lapseni itkukurkussa tapaamisviikonlopun päätteeksi. Isä kiisti, syytti lasta valehtelusta. Kuten aina. Kun katkaisin tapaamiset hetkeksi, isä sekosi ja aloitti mustamaalamiskampanjan, kuinka hän on uhri ja minä katkera exä.

Lastenvalvoja on puolellani, hän sanoi että minun on haettava valvotut tapaamiset sekä yksinhuoltajuus. Lastenvalvoja on nähnyt kokp tämän 3 vuoden ajan sirkuksen ja sekoilun mitä mies on järjestänyt, eikä mies ole onnistunut huijaamaan häntä, kuten ehkä muita. Pelkään kuollakseni nyt uhkasakkoa jota mies uhkaa hakea, jonka turvin kuulemma saa lapsen.

Miehellä on siis vankka kokemus perheväkivallasta, minun pieksennästä yksi tuomio, seuraavan naisensa hakkaamisesta lukematon määrä poliisikäyntejä jne. muttei tuomiota koska nainen on perunut joka kerta vaateensa. Mies on työtön ja hänellä on 6 vuoden takaa viimeisin törkeä rattijuopumustuomio. Ja sitten tämä älytön lastensuojeluilmoitus joka perutaan jne. Ihan pimeetä touhua.

Tsempatkaa mua, olen superväsynyt ja peloissani. En uskalla antaa lasta isälleen manipuloitavaksi, muttei minulla ole rahaa maksella mitään järjettömiä uhkasakkojakaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:49"]

Päivitystä:

Koska olemme muuttaneet, on lastenvalvojammekin vaihtunut. Juttelin lastenvalvojan kanssa joka ilmoitti vaan että Olenko valmis antamaan ratkaisun Tuomarin käsiin eli mahdollisesti menettämään huoltajuuden lapsestani. Mielestäni kysymys kuulosti aivan hullulta, varsinkin juuri kerrottuani millainen exä on, ja lastensuojeluilmoituksesta yms. Kysyin että onko tämä ihan vakavastiotettava uhka, että työtön, väkivaltainen ja päihdeongelmainen asunnoton isä voi saada huoltajuuden minun sijaani. Kuulemma voi saada.

Tsiisus.. Enää en ihmettele miksi yhteiskunta on niin perseellään kuin on.

ap

[/quote]

No höpö höpö! Ei millään helvetilläkään voi saada! 

Siis kun ihan normaali kelpoisäkään ei useimmiten saa huoltajuutta vaikka olisi todistettavasti ihan yhtä hyvä vanhempi kuin äitikin, niin ei saa kun ei vaan saa. Ja äidin täytyy tosiaan vähintään olla joku lapsiaan pahoinpitelevä narkkari että kukaan edes harkitsee huoltajuuden (asumisen) siirtämistä isän luokse.

Joten älä todellakaan huoli, kukaan järkevä taho (lasut, olosuhdeselvittäjät, tuomari) ei tule puoltamaan lapsen asumisen muuttamista isän luokse. 

En lukenut ketjua loppuun asti mutta sun kannattaisi nyt tosiaan olla päästämättä lasta sinne isän luokse. Kukaan ei tule määrämään sulle uhkasakkoja vielä pitkään aikaan. Ensin täytyy pari kertaa käydä siellä käräjillä selvittelemässä tilannetta, huoltajuus- ja tapaamisasioita ja olla joku täytäntöönpanokelpoinen sopimus ja senkin jälkeen sitä voi vielä rikkoa jolloin vielä kertaalleen sitten pitää hakea sieltä käräjiltä se päätös että kappas sopimusta on rikottu no jos vielä rikot niin pikku sakko tulee sitten vasta.

Eli et päästä lasta isälle, haet yksinhuoltajuutta (täysin perustellusti) ja valvottuja tapaamisia. Ja varmaan tosiaan voisit tehdä sen lasunkin, kyllä toistuva väkivalta on sille ihan passeli syy, ja vissiin tuohon liitty alkoholinkäyttöäkin sun muuta. Lasut nyt on vähän niin ja näin näissä hommissa, mutta viimeistään sitten olosuhdeselvittelijät tajuavat että ihan kaikki ei ole kondiksessa siellä iskän päässä.

Vierailija
22/34 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän tätä äitiä ja hänen pelkojaan oikein hyvin. Minulla on ollut kimpussani jo yli 20 vuotta ex mies. Ensin yritti valheilla lastensuojeluilmoituksia.... Ja osasi olla oikein vaikuttavan oloinen...No, onneksi tuli viimein työntekijä, joka näki hänen lävitsensä. Opin elämään piilossa häneltä.  Lapsikin kasvoi aikuiseksi. Ja monta vuotta olikin rauhallista, kunnes varomuuttani hän löysi minut. Siitäpä alkoi uusi leikki; nyt hän ilmoittelee pitkin työnantajia ja muita, että minusta on tehty aikoinaan lastensuojeluilmoituksia. Siis niitä hänen itse tekemiään. Mitä tästä opimme? Jos olet ollut suhteessa narsistisia tms. piirteitä omaavan ihmisen kanssa, pahimmassa tapauksessa hän yrittää kiusata sinua loppuelämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:49"]Päivitystä:

Koska olemme muuttaneet, on lastenvalvojammekin vaihtunut. Juttelin lastenvalvojan kanssa joka ilmoitti vaan että Olenko valmis antamaan ratkaisun Tuomarin käsiin eli mahdollisesti menettämään huoltajuuden lapsestani. Mielestäni kysymys kuulosti aivan hullulta, varsinkin juuri kerrottuani millainen exä on, ja lastensuojeluilmoituksesta yms. Kysyin että onko tämä ihan vakavastiotettava uhka, että työtön, väkivaltainen ja päihdeongelmainen asunnoton isä voi saada huoltajuuden minun sijaani. Kuulemma voi saada.

ap
[/quote]

No huhhuh! Aika harvinaista varmaan kuitenkin että saisi?
Sieltä isän puolelta voi tulla vastaan vaikka mitä syytöksiä mutta pysy itse totuudessa.
Ja sanot sille lastenvalvojalle että tietenkään et aio lapsen huoltajuutta menettää mutta näinkään ei asiat voi jatkua.
Ja sano että Tottakai toivot lapselle kunnollista isäsuhdetta mutta kun ei vaan onnistu.
Säästä kaikki viestit ja sen nykyisenkin naisystävän viestit ja käytä niitä todisteena.
Ja kyllä yksinhuoltajuuteen riittää että lapsen etävanhempi vaikeuttaa asioita kiusallaan ja epää esim psykologi käyntejä ym.
Se oikeusaputoimisto on nyt ensimmäinen paikka jonne otat yhteyttä ja siellä saat kyllä neuvoja ja oman asianajajan joka pitää puoliasi.
T: 11

Vierailija
24/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:33"]

Eihän parisuhdeväkivalta ole enää asianomistajarikos, joten syytteen nostamista ei nyxä voi perua mitenkään.

[/quote]

sOITIN käräoikeuteen ja kuulin että syytteet olivat rauenneet koska asianomaiset olivat yksissätuumin kuorossa vannoneet muuttavansa tapojaan ja elävänsä jatkossa sovussa. Oikeudenkäynnissä MOLEMMILLA silmät mustana. Tämän jälkimmäisen faktan kuulin muualta.

AP

[/quote]

Mikä se sellainen FAKTA on jonka kuulet jostain?

Ihan vaan pieni summasummarium: mies on ollut monesti lastensuojelussa ja on ollut käräjillä (tuomittu tai ei) ja sitten hän UHKAA sinulle että tekee jotain uhkasakkoja sinulle -ja sinä uskot?

En nyt ymmärrä miksi hommaa ei vihelletä poikki: siellä on joku 4- vuotiaskin lapsi seuraamassa teidän "auton päälle vitsaamisuhkailuja" niin mitä jos joku nyt jo soittaisi sinne lastensuojeluun ja sen lapsen arjen takia tekisitte jonkun ryhdin muutoksen? Koska en käsitä miten kukaan teistä voi pitää itseään fiksuna jos jatkatte tuota. Kyllä se lapsi tarvitsee vähän viisaampaa toimintaa ja jotain hänelle voisi keksiä.

Vierailija
25/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo mitään neuvoja tms. halusin vaan toivottaa jaksamista, toi on ihan kamalaa :( Tiedän miten helposti sossut saa puhuttua puolelleen... Kun ne vaan ei halua nähdä jotain niin ne ei halua. Tai toisinpäin...

Kyllä kaikki varmasti vielä järjestyy vaikkei nyt siltä tuntuisikaan. <3

Vierailija
26/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuushan ei sinällään niitä tapaamisia olisi poistanut aiemminkaan.

Vierailija
27/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä:

ap

[/quote]

Taitaa sinun kirjoittelut olla vähän kaunisteltuja asioita? Jos miehellä on oikeasti niin raskaita asioita sinua vastaan että lapsi voitaisiin määrätä hänelle huollettavaksi.

En nyt mitenkään lähtisi siihen etteikö lastenvalvojat voisi keskustella toisilleen. Jos mies on toisaalla tunnettu huonoista puolistaan, siis ihan faktana hänestä on tehty ilmoituksia toistuvasti) niin kyllähän se puoltaa sinulle lapsen huoltajuutta.

Eikä miehen pelkkä väite ole totuus. Hänellä pitää olla jotain millä todistaa sinua vastaan sanotut asiat.

Vahvasti ihmettelen miksi kehtaat siinä koneella istua ja kirjoittaa että "pelkäät miehen voivan vain kiusaksesi tappaa lapsenne". Vetää hiljaiseksi. Siis ihan se että siinä istuu sitten nainen joka välittää paljon lapsestaan -ja niin se lapsi menee isälleen vaikka oma henkikin saattaa siellä mennä (sinun kiusana) no eikö tuo ole narsistista kenestäkään?

Kuka tässä nyt siitä lapsesta sitten välittää? En jaksa lukea tälläista ketjua. Mene sinä hoitamaan omat ongelmat. Ei ne ole siinä että lapsi kulkee 10 km koulumatkan jos siihen vaikka haettaisiin ilmainen kyytimaksu vaikka? Kyllä lapsen etu voi olla siellä yhdessä koulussa kuin alkaa vaihtaa sukkaa joka vuosi? Miksi sinulle kuuluu kuljetus? Kyllä toi vähän hämärää on. Jotain jää nyt kertomatta. Soita lastenvalvojalle ja varaa aika. Hoida omat ja lapsesi asiat kuntoon. Ja pyydä hei jotain lisätukea lapselle. Se tarttee jotain järkevää elämään, ei tollaisia kannata jollain sähköpostilla hoitaa.

Vierailija
28/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:23"]

Ei mulla oo mitään neuvoja tms. halusin vaan toivottaa jaksamista, toi on ihan kamalaa :( Tiedän miten helposti sossut saa puhuttua puolelleen... Kun ne vaan ei halua nähdä jotain niin ne ei halua. Tai toisinpäin...

[/quote]

Niin tai sinä sinisilmäisesti uskot ap.n kirjoitusta, mitä ne lastensuojelussa uskoo miestä joka väittää jotain ilman todisteita? Ettei nyt ap jätä jotain kertomatta?

Vierailija
29/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:23"]

[/quote]

Niin tai sinä sinisilmäisesti uskot ap.n kirjoitusta, mitä ne lastensuojelussa uskoo miestä joka väittää jotain ilman todisteita? Ettei nyt ap jätä jotain kertomatta?

[/quote]

Mulla ei ole mitään syytä olettaa että ap jättäisi jotain kertomatta. Mitä hän siitä hyötyisi että valehtelisi anonyymilla keskustelupalstalla?

Jos aiot jankata tuota koko ajan niin mene muualle jooko, älä pilaa tätä ketjua. Kumma kun jokaiseen täntyyppiseen ketjuun (siis sellaisiin joissa on eri aloittaja kuin tässä) hyökkää heti joku dissaamaan ap:ta?!

Vierailija
30/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti..... en osaa auttaa, mutta tuli itku tätä lukiessA, taas. Hirveän paljon voimia sulle. Toivottavasti saatte apua ja lapsi saa käsitellä asiat niin ettei tulevaisuudessa ole traumaongelmia :'(

Vierailija
31/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin tätä asiaa niin että millaisen mallin haluat lapsellesi antaa? Haluatko opettaa että isän käytös on normaalia ja sitä täytyy sietää? Että naista(ehkä muitakin ihmisiä ) on ok lyödä ? Että toibelämä on miten se mitä haluat ja toivot ?
En ole sinun housuissasi, mutta perheväkivaltaa omassa perheessä kokeneena ja näkeneenä olisin antanut paljon jo siitä että joku olisi vienyt meidät pois(lapset). Edes yrittänyt.

Vierailija
32/34 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:35"]

Päivitystä:

ap

[/quote]

Taitaa sinun kirjoittelut olla vähän kaunisteltuja asioita? Jos miehellä on oikeasti niin raskaita asioita sinua vastaan että lapsi voitaisiin määrätä hänelle huollettavaksi.

En nyt mitenkään lähtisi siihen etteikö lastenvalvojat voisi keskustella toisilleen. Jos mies on toisaalla tunnettu huonoista puolistaan, siis ihan faktana hänestä on tehty ilmoituksia toistuvasti) niin kyllähän se puoltaa sinulle lapsen huoltajuutta.

Eikä miehen pelkkä väite ole totuus. Hänellä pitää olla jotain millä todistaa sinua vastaan sanotut asiat.

Vahvasti ihmettelen miksi kehtaat siinä koneella istua ja kirjoittaa että "pelkäät miehen voivan vain kiusaksesi tappaa lapsenne". Vetää hiljaiseksi. Siis ihan se että siinä istuu sitten nainen joka välittää paljon lapsestaan -ja niin se lapsi menee isälleen vaikka oma henkikin saattaa siellä mennä (sinun kiusana) no eikö tuo ole narsistista kenestäkään?

Kuka tässä nyt siitä lapsesta sitten välittää? En jaksa lukea tälläista ketjua. Mene sinä hoitamaan omat ongelmat. Ei ne ole siinä että lapsi kulkee 10 km koulumatkan jos siihen vaikka haettaisiin ilmainen kyytimaksu vaikka? Kyllä lapsen etu voi olla siellä yhdessä koulussa kuin alkaa vaihtaa sukkaa joka vuosi? Miksi sinulle kuuluu kuljetus? Kyllä toi vähän hämärää on. Jotain jää nyt kertomatta. Soita lastenvalvojalle ja varaa aika. Hoida omat ja lapsesi asiat kuntoon. Ja pyydä hei jotain lisätukea lapselle. Se tarttee jotain järkevää elämään, ei tollaisia kannata jollain sähköpostilla hoitaa.

[/quote]

Lääkkeet?

Vierailija
33/34 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuulostaakaan tutulta. Ihan samanlaisia juttuja. Mutta exä ei noin pahasti koskaan kerennyt hakata.

Nyt hänellä uusi puoliso ja sama kuvio. Hän syöttää minusta valeita nykyiselleen. Ja tunnistan kuinka tämä uusi nainen on samassa jamassa mitä minä olin vuosia sitten.

Narsisti, kyllä vain... :(

Vierailija
34/34 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän mies edes haluaa tavata lasta? Sinun kiusaksi vai välittääkö oikeasti lapsestaan?

Onpa hankala tilanne, itse olen ollut vähän samantyyppisessa, asiat eivät kai ihan noin pahasti kärjistyneet kuitenkaan.

Sossusta sain ohjeen että minun on huolehdittava lapsen hyvinvoinnista isällään ja myös, että minun on huolehdittava että tapaamiset järjestyy ja jopa pidettävä huoli että isän suhde lapseen pysyy yllä. Oli niin ärsyttävää koska yhtälö oli mahdoton.

No, pääasiana pidin lapseni hyvinvointia ja jos tilanne vaati peruin tapaamisen ja joskus hain lapsen pois kesken viikonlopun. Hirveää oli vuosikaudet, nyt kun lapsi jo teini-ikäinen näkee isäänsä säännöllisesti ja molemmat omasta halustaan.

Olen aika onnellinen siitä että saatiin vaikeimpinakin aikoina jonkinlaiset välit pysymään. Miehellä siis päihde ja mielenterveysongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme