Lue keskustelun säännöt.
Rintapumpun streilointi?
13.09.2006 |
Heippa!
Mietin tässä, että kauan rintapumppu pysyy käyttöpuhtaana keittämisen
jälkeen ja onkohan hyvä säilyttää siinä keitinvedessä vai kuivassa paikassa? Vai pitääkö pumppu keittää joka ikinen kerta juuri ennen käyttöä?
Mulla on Avent isis -käsipumppu, jonka ohjeissa lukee vain että steriloimattomalla pumpulla pumpattua maitoa ei saa antaa vauvalle, muttei sen tarkempia ohjeita.
t. piirakka
Kommentit (2)
siellähän ne bakteerit rupee kasvamaan. kuivassa säilytys, desinfiointi keittämällä.
tytteli-83
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itselläni Ainun pumppu, jonka ohjeissa neuvotaan pestäväksi joka käytön jälkeen ja steriloida keittämällä kerran päivässä tai vaihtoehtoisesti pestä astianpesukoneessa. Eli jos esim. pumppaa kahdesti päivässä, riittää kunnon pesu siinä välillä. Tärkeä on minusta huuhdella pumppu osineen heti käytön jälkeen kylmällä vedellä, ettei maidon rasva pinty kiinni, jos ei ehdi heti pesemään. Pesussa on kätsy pulloharja tms. jolla saa pienetkin kolot puhtaaksi.Ja itse kun käytän/olen käyttänyt pumppua harvoin, niin kyllä minä olen keittämisen jälkeen sitä säilyttänyt ihan kaapissa avonaisessa muovilaatikossa ja käyttänyt kun olen taas tarvinnut esim. viikon kuluttua. Aventin ohjeet taitavat olla " kaiken varalta" , tuteissakin käskettiin muistaakseni vaihtaa kuukausittain ja steriloida koko ajan...