Reimatec 80 cm välikausihaalari?
Tätä on varmaan täällä ennenkin kysytty, mutta jos joku silti vastaisi :) Eli minkämittaisella lapsella olette käyttäneet 80cm:n Reimatecin välikausihaalaria? Mun poju kohta 1vee ja pituutta (kotimittaus) n.75cm. Neuvolasta saadaan viralliset mitat kk:n kuluttua. Mietin riittääkö 80cm koko hyvin vai nouseeko esim.lahkeet herkästi lasta kainaloista nostettaessa? Ja olisiko 86cm vuosikkaalle liian jätti nyt keväällä? Entä syksyllä? Meidän poju on olemukseltaan aika " muhkea" .
Kiitokset, jos joku viitsii auttaa näin avutonta 3:n lapsen äitiä, mutta kun nuo kaksi isompaa ovat jo koululaisia. On vähän päässy koot unohtumaan...
Kommentit (6)
Sinuna ostaisin varmaan 86 senttisen niin mahtuu ehkä syksylläkin.
Meillä 2 v. tyttö nyt 84 cm ja jos ostan haalarin ostan 86 cm. Talven on käyttänyt 80 cm talviReimatecia.
Lahkeethan ei sitäpaitsi nouse mihinkään jos lenksut on kengän alla.
eli riippuu hyvin paljon siitä millaista " pallottavuutta" ja roikkumista/roikkumattomuutta pidät sopivan koon mittana, että mikä on se teille sopiva koko. Minä en tykkää ostaa yhtään ylimääräistä kasvunvaraa, enkä halua että vaatteet roikkuu lasten päällä, vaan ostan sellaisia jotka istuvat mutta mahdollistavat kuitenkin monipuolisen liikkumisen, aivan kuten teen omien vaatteittenikin kohdalla.
Meillä neiti on 8kk ja pituutta 72cm. Ostin viime kesän alennuksesta 80cm reimatecin haalarin (vyötärömallia). Vielä se on melko reilu, ainakin hihoista. Mutta kasvaahan tuo neiti vielä pituuttakin parissa kuukaudessa hieman, vaikka hoikka onkin muutoin. Kannattaa varmaan kokeilla haalareita, niin tietää minkä mallinen sopii parhaiten. Itse en kauheasti välitä baby-mallin haalareista, kun ne pussittaa ja nousee helpommin kun nuo vyötärömallit, ainakin hoikilla lapsilla. Pyöreämmille taas sopii paremmin :)
mutta 86cm vyötärömallinen Reimatec otettiin käyttöön kun pituutta noin 84 ja nyt kun pituutta noin 87-88cm niin se on jo vähän liian pieni kunnolla kumartuessa/ kontatessa. Jos teidän poika 1v 75cm niin 86cm on liian iso keväällä, mutta 80cm ei mahdu enää syksyllä.
ReimaTecit on reiluja, eli tuo 80cm riittää varmasti! Meillä poika syntynyt 10/06 ja kulkenut talven ReimaTecin 80cm haalarissa. Kevääksi odottamassa myös 80cm ReimaTec. syksyksi ostan kyllä jo isomman. Pituutta nyt n.85cm