Millainen on tuntemasi "sossuperhe"?
Millaiset vanhemmat, paljonko lapsia ja mikä perheen tilanne yleensä?
Kommentit (28)
Vanhemmat epäkoulutettuja ja työttömiä vietnamilaisia pakolaisia. yksi lapsista on 24 vuotias tuplamaisteri ja toinen suorittaa tohtorin tutkintoa. Kauas ovat puusta pudonneet..
Yh-äiti joka saanut kaksi lasta mamulle. Lapset ovat nyt 15v ja 21v, tämä 15v on huostaanotettu koska äiti ei kykene huolehtimaan ja saastainen koti. 21v asuu edelleen äitinsä kanssa kahdestaan, luonnollisesti aikuista ei huostaanoteta. Hänellä ei ole mitään tutkintoa peruskoulun jälkeen ja elää samaa sossupummielämää kuin äitinsä. Nämä lapset ovat siis tummia koska isä afrikasta, mutta puhuvat siis täydellisesti suomea kun ovat täällä koko elämänsä asuneet. Tämä 15v on vielä ysillä ja hänet pakotetaan nyt sinne kouluun siellä uudessa "perheessä", kun asui äitinsä kanssa lintsasi vain ja dokasi. Tämä yh-äiti on siis melkein 60v, hyvin lihava, epähygieeninen eikä siivoa ollenkaan ja heidän koirakin vietiin. Hän on ollut yksin nämä vuodet, mutta vuoden verran hänellä oli 18v afrikkalaismamu boytoy! Samaan aikaan kun hänen poika (nyt 21) oli 19! Ja kaikki perheenjäsenet ovat siis täysin terveitä.
Sossuperhe ei tarkoita rahajuttuja. Esim lastensuojelun avopuolen perheet ovat sossuperheitä. Lapsilla on tukena sosiaalityöntekijä, perhetyöntekijä, lääkäri jne. Perhe ottaa erityislapselle tukea vastaan. Tämä on mielestäni se ns normaali, tavanomainen sossuperhe. T. Ope
Paskalähiössä kaupungin vuokrakämpässä asuva ylipainoinen yh-mutsi, joka tekee välillä hanttihommia ja loput rahansa hakee sossusta. Polttaa röökiä, ramppaa baareissa, tunkee lapsen millon minnekin hoitoon ja vaihtaa miestä kuin paitaa. Luottotiedot menneet nuoruudessa, eikä jaksanut käydä kuin nippa nappa peruskoulun. Ainiin, ja muistaa jauhaa aina neekereistä ja mamuista, kuinka he tulevat tänne tuhlaamaan hänen verorahansa. Oh the irony.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:56"]
Paskalähiössä kaupungin vuokrakämpässä asuva ylipainoinen yh-mutsi, joka tekee välillä hanttihommia ja loput rahansa hakee sossusta. Polttaa röökiä, ramppaa baareissa, tunkee lapsen millon minnekin hoitoon ja vaihtaa miestä kuin paitaa. Luottotiedot menneet nuoruudessa, eikä jaksanut käydä kuin nippa nappa peruskoulun. Ainiin, ja muistaa jauhaa aina neekereistä ja mamuista, kuinka he tulevat tänne tuhlaamaan hänen verorahansa. Oh the irony.
[/quote]
Unohdin myös mainita, että myös sossun asiakas siinä mielessä, että lasuja on tehty hänestä pari, ihan syystä.
Jonkunasteinen käsityöläinen, asuu kalliissa asunnossa kantakaupungissa ja lapsi matkatuliainen.
Mä en ollut koskaan edes kuullut, mikä on sossu, kunnes lapseni isä hakkasi minut, tuli poliisit paikalle ja meistä tuli sossuperhe. Poika lähti huostaan, koska oli varastellut kaupoista, linmtsannut koulusta jne. Mä romahdin. Kaiken päälle lasten isä ilmoitti, ettei ole koskaan rakastanut mua, vaan on pannut noin kahtakymmenta naista koko 16-vuotisen suhteemme ajan.
Äiti on alkoholisti. Eronnut lasten isistä. Lapset asuvat pääsääntöisesti omien isien kanssa, kaksi lasta ja eri iseille.
Otti loparit duunista. Lähihoitaja ja oli ylpeä hommistaan johon aikuisiällä kouluttautui ja hyvä saahan sitä olla ylpeä duunistaan, en aliarvioi. Mutta otti loparit. En sitten tiedä saiko ne todellisuudessa, nimittäin minä ja yhteiset kaverit tiedettiin että meni usein krapulassa töihin.
Nykytila on huono. Ulkonäkö on mennyt alaspäin samalla tavalla kuin elämäntapa. Oma asunto sentään vielä on, mutta kai sossu senkin vuokran maksaa.
En pidä enää yhteyttä. Mutta joskus nähdään sattumalta ja kavereilta olen kuullut miten hänellä menee. Aika vähän kukaan enää hänen kanssaan on tekemisissä kuitenkaan kun luonnekin on muuttunut ihan täysin.
Lapsia käy sääliks, äiti on kuitenkin aina tärkeä ja hänellä on ihanat lapset. Onneksi isät ei oo mitään alkkiksia.