Haluatko tai olisitko halunnut monta lasta ?
Kommentit (34)
Olisin halunnut 4-5. Sain yhden, josta tuli 1,5-vuotiaana enkelilapsi
Sanoin miehelleni samana päivänä, kun tutustuttiin, että haluan monta lasta ja sitten me teimme monta lasta.
Kaksi sain, kolmas oli harkinnassa
On minulla ollut joskus isokin haave hankkia/tehdä lapsia, miten sen nyt haluaakaan sanoa. En vaan ole onnistunut minkäänmoista kumppania koskaan löytämään, niin olen sitten haudannut ajatuksen jälkikasvusta. Jossain vaiheessa se totuus, että todennäköisesti jään ilman lasta oli aika karvas pala nieltäväksi, mutta nykyään sen kanssa jo jotenkin on oppinut elämään. Enkäpähän minäkään voi satavarmaksi sanoa, että jäisin lapsettomaksi, mutta suurena ihmeenä pitäisin jos minä onnistuisin lisääntymään. Kaksi lasta minulla oli haaveena, ja jollain tavoin on edelleen.
Terveisin Naispelko28
Voisi lapsia tupsahtaa parin vuoden välein. "Neutraalit" vaatteet niin voi perheessä kierrättää.
Ei ole lapsia eikä adoptiosta ole keskusteltu.
Juu.
Aloitin 35-vuotiaana. Kolme saimme.
Jos olisin aloittanut nuorempana, niin neljä olisi ollut hieno.
En halua yhtään lasta. Tietoinen päätös etten tule tekemään lapsia tähän maahan. Ei todellakaan ole hyvä syntyä tähän maahan. Suomi ei todellakaan ole lapsi ystävällinen maa.
Suomi ei lapsiystävällinen maa kirjoitti:
En halua yhtään lasta. Tietoinen päätös etten tule tekemään lapsia tähän maahan. Ei todellakaan ole hyvä syntyä tähän maahan. Suomi ei todellakaan ole lapsi ystävällinen maa.
Mikähän sitten on? Muuta sinne.
Vierailija kirjoitti:
On minulla ollut joskus isokin haave hankkia/tehdä lapsia, miten sen nyt haluaakaan sanoa. En vaan ole onnistunut minkäänmoista kumppania koskaan löytämään, niin olen sitten haudannut ajatuksen jälkikasvusta. Jossain vaiheessa se totuus, että todennäköisesti jään ilman lasta oli aika karvas pala nieltäväksi, mutta nykyään sen kanssa jo jotenkin on oppinut elämään. Enkäpähän minäkään voi satavarmaksi sanoa, että jäisin lapsettomaksi, mutta suurena ihmeenä pitäisin jos minä onnistuisin lisääntymään. Kaksi lasta minulla oli haaveena, ja jollain tavoin on edelleen.
Terveisin Naispelko28
Vielä on aikaa, älä huoli! Jos siis olet 28-vuotias tai suunnilleen niillä main
Kaksi halusin, kaksi sain. Jos olisin mies, voisin tehdä pari lisääkin, mutta ei kiitos enää raskauksia, imetyksiä ja vauvan kanssa valvomista.
Ei varsinaisesti ole ollut haaveena. Kahdesta lapsesta sovittiin ja kaksi saimme. Ehdoton maksimi näillä voimavaroilla ja varallisuudella. Mutta olen kyllä miettinyt, että periaatteessa kolmekin olisi voinut olla kiva (jos elämä olisi mennyt vähän eri tavalla). Mutta olisi ehkä pitänyt aloittaa lisääntyminen myös aikaisemmin, ja se taas olisi ollut mahdottomuus.
Kolme on, neljännen olisin voinut vielä tehdä. Mies oli erimieltä ja kolmeen sit jäätiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei lapsiystävällinen maa kirjoitti:
Mikähän sitten on? Muuta sinne.
Lapsia en tietoisesti halua. Mun puolestani tänne ei tarvita uusia veronmaksajia tulevaisuudessa. Suomalaiset voisivat puolestani kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko28
Sama mutta N36
Ehkä olisin. Koskaan en vain tavannut sopivaa naista ja nyt on juna jo mennyt.
M44
En halua yhtäkään.