Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina

Vierailija
06.12.2021 |

Olenko ainoa Suomessa kuka maksaa 850€ / kk asuntolainaa josta lyhennykseen 470€ ja 380€ korkoa. + 2.5€ toimistokulu tms..

Miten voi olla noin järkyttävä kuukausi summa korolla?????

Luulin ilman muuta että laina lyhenisi kokonaisuudessa 850€ / kk ja siintä olisi asiallinen summa korko maksua 100€ tyyliin ..

Minkä mokan olen tehnyt??
Ilmeisesti minua on huijattu

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kk euribor on -0,5 ja korko 0,052. Vajaa 90000 lainaa. Mitä tuosta voisi päätellä?

Vierailija
22/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia mä asun vuokralla. Haluamani asunnon laina olis niin jäätävä, että jo korot ja vastike ylittäisi nykyisen vuokran. Joten säästän asumalla vuokralla.

Katselin aikani asuntoja ja totesin että ei kannata. Vastikkeet on samat kuin nykyinen vuokrani joten en näe mitään järkeä maksaa siihen päälle vielä asuntolainaa ja korkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lainakulut 1,7€/kk remonttilainassa.

Vierailija
24/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun täällä jotkut kertovat, kuinka paljon he maksavat kuukaudessa korkoja euroina kertomatta, paljonko lainaa on jäljellä. Ei esim. 30 000 euron ja 300 000 euron lainojen korkojen vertailussa ole mitään järkeä, jos puhutaan vain euroista.

lainaa jäljellä noin 250 000, korkoihin meni noin 70 € viime kuussa. Tuo melkein 400 euroa korkoja kuulostaa todella kalliilta. Mutta siinä tuosta korkokatosta tosiaan maksetaan. Meillekin ehdoteltiin vaikka mitä järjestelyitä ja laskettiin mitä ne kuukaudessa tekee. Sanottiin että ei kiitos ja ollaan laitettu saman verran sijoituksiin kuin nuo "suojaukset" olisivat maksaneet. Nyt meillä siis on merkittävä sijoitusomaisuus joustovarana ja lisätulojen tuojana ja korotkin saa nousta aika reippaasti ennen kuin kuukausisijoitus menee nolliin...

Vierailija
25/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette osta asuntoa käteisellä? Kun ostaa käteisellä, ei tarvii uikuttaa korosta eikä lyhennyksistä.

Todelliset massikeisarit ottavat halpaa lainaa niin paljon kuin irtoaa ja sijoittavat säästyneet rahat huikeilla tuotoilla. Olen lukenut tämän Suomen johtavalta sijoituspalstalta (vauva.fi)

Vierailija
26/26 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentäkää lainaanne mahdollisimman paljon ja hankkikaa korkokatto. Toki pankki pystyy kiemurtelemaan korkokatoista läpi, etenkin pankkikriisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi