Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatikaa oikeutta saada kulkea kotimatka ilman ahdistelua (joukkoraiskaus)

Vierailija
10.03.2015 |

Häiriöihin ja ahdisteluihin pitää saada nollatoleranssi!

Käytän Rautatieasema-Kerava -junalinjaa  päivittäin ja olen pelännyt jo pitkään. Väkivallan uhka on usein läsnä. Milloin junassa riehuvat pultsarit, milloin narkkarit, milloin huomiota kerjäävät nuoret. Lyhyehkönä naisena en taltuttaisi yhtä ainoaa häiriköivää miestä, puhumattakaan miesjoukosta. Olen oppinut olemaan katsomatta muita silmiin, etten vetäisi kenenkään huomiota itseeni vahingossa.

Jos junassa tapahtuisi jotain ja soitan poliisille, tuleeko poliisi ajoissa auttamaan? Kuka auttaa, jos konduktööriä ei ole lähettyvillä ja miesjoukko lähestyy? Kuka saattaa asemalta kotiin, jos nainen ei uskalla enää liikkua yksin? Toivon, että ihmiset pitäisivät enemmän toistensa puolia. Monet varmasti jättävät reagoimatta sen pelossa, että heille itselleen tapahtuisi jotain.

Tämä ei ole pelkästään junien ongelma, mutta siellä tilanteet kärjistyvät usein. Jokaiselle on taattava oikeus saada matkustaa ja kulkea kotiinsa rauhassa! Ongelmaa ei ratkaista sillä, että lähdetään tänään asemalle summittain potkimaan ihmisiä vaan asialle on pakko miettiä toimiva ratkaisu. Häiriköt kiinni ja hoitoon ja vankilaan!

Väkivalta ei ole hyväksyttävää missään muodossa, on se sitten henkistä tai fyysistä, huutelua tai kiinni käymistä. Ei ikinä. Rumaa huuteluakaan ei missään nimessä tarvitse sietää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Ja toinen jättiongelma on käräjäsaleissa istuvat tuomarit, joita ei kiinnosta oikeudenmukaisuus..pelkäävätkö he itse joitakin tahoja? vai antavatko tahallaan mitättömiä tuomioita, kun saattavat itse olla joskus syytetyn asemassa? Kaikkien naisten ja miesten tulee saada rauhassa kulkea kotimatkansa..tietääkö kukaan mitä vähänpäälle viikko sitten tapahtui korsossa? Mies pahoinpideltiin julmasti, mutta tekijöitä ei saatu kiinni? Näkikö kukaan? jos näit, niin ilmoita poliisille!

Vierailija
2/4 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Olen kyllästynyt varomaan ja pelkäämään. Olisiko joku mielenosoitus paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/4 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:29"]http://www.helpmeans.fi/product/18/raiskaushalytin-ld-44-kaulariipus
[/quote]

Tämä olisi hyvä, mutta ensin pitäisi korjata ongelma minkä vuoksi naiset pelkäävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi