Yli 50v naiset työelämän vitsaus
Ihan totta on. Nämä besservisserit istuvat aamulla ensimmäisenä työpaikalla ja lähtevät viimeisenä kun ei ilmeisesti ole muuta elämää kuin istua työpaikalla 10-11h päivässä keräämässä ylityötunteja. Kukaan ei uskalla sanoa, että tehdään vain niitä 7,5h päiviä, että jää töitä muillekin. (Tai vaihdetaan tekijät nuorempaan, että työt tulevat tehtyä normaalilla työtuntimäärällä.)
Olen muutamassa työpaikassa ollut, jossa näitä roikkuvia vanhuksia on. Pilaavat koko työympäristön ja vievät vähäisenkin ilon työnteosta. Töitä oliso tasan 7,5h/pv, mutta nämä vanhukset tekevät 1-2h ylimääräistä/pv eikä kukaan puutu asiaan, sitten kehuskelevat "ylitöillään", jotka ovat kertyneet vain viettämällä aikaa työpaikalla. Vapautui aika monta työpaikkaa kun nämä vanhukset siirrettäisiin pois jaloista.
Turha yhdenkään yli 50v valittaa, ettei häntä palkata, kuka nyt haluaisi ylityönkerääjän töihin? 30v perheellinen tekee työt tehokkaasti, on tottunut organisoimaan ja ennen kaikkea on vain työajan työpaikalla, koska hänellä on muutakin elämää. Useamman täljläisen yli 50v tunnen, joka mainostaa tehneensä 12h päiviä, kunnes sitten saneerattiin pihalle. Ihan syystä.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:43"]
Aapee, eikö sun kannattaisi linkata se Pekka Seppäsen kolumni jota sisällöllisesti kopioit?
[/quote]
Siinä Hs:n kolumnissa oli kyllä ihan erilainen sisältö ja ajatus....
Aika pahasti on ristiriidassa ap.n ajatukset uuden eläkelainsäädännön kanssa.
Minä jäisin mielelläni eläkkeelle, jos pääsisi, vaikka Kelan sairaseläkkeelle. Olen 50 v. ja työtön, työllistymisen mahdollisuudet olemattomat. Olen kyllästynyt hakemusten lähettämiseen ja turhauttavaan työnhakuun.
Nainen on aina vääränikäinen työmaailmaan. 20-40-vuotiaana on vaara lisääntyä, lapset saatuaan se tekee liian vähän töitä, keski-ikäistyttyään se tekee liian paljon töitä, ja vaihdevuodet tekee siitä viimeistään epästabiilin hullun. Sellaista optimaalista hyvää työaikaa on pari vuotta lisääntymiskyvyn kääntyessä nollaan, juuri ennen totaalirupsahtamista. Sitten sen pitäisi tehdä tilaa jo nuoremmille, paitsi että naisten pitkät, mutta liian pienet, eläkkeet on yhteiskunnallinen ongelma nekin.
Hei come on, siskot! Mitä jos pidettäisiin joskus kollektiivisesti toistemme puolia?
T. 30v
Yli 50v nainen on muutenkin vitsaus.
Kusipäitä on kaikenikäisissä. Kateus ja narsismi syynä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:07"]
Hei come on, siskot! Mitä jos pidettäisiin joskus kollektiivisesti toistemme puolia? T. 30v
[/quote]
Juu, puukko kädessä, että ehtii toista naista ensin puukottamaan selkään :D
5-kymppinen nainen on lottovoitto työnantajalle. Tekee työnsä ammattitaidolla ja tehokkaasti, ei jää äitiyslomalle, ei ole töistä pois lasten sairastelun takia, ei vaadi lomia koulujen loma-aikoihin, joustaa työajoista tarvittaessa, mutta ei suostu pomon kynnysmatoksi, koska omaa terveen itsetunnon. Voi ap, sinustakin tulee aikanaan viisikymppinenn, ihana nainen!
Kysymys ei ollut normaaleista joustoista tms vaan yksinomaan näistä noidista, jotka pilaavat kaikkiien päivät pätemällä ja ilkeilemällä. Ainoastaan silloin ollaan ystävällisiä kun voidaan kerätä kunnia itselle jonkun muun tekemästä työstä. Vittumaisia noitia poikkeuksetta. Rehvastellaan 30v talossa olleena (25v liian pitkään samassa talossa jää huomaamatta) tietävänsä kaiken...tosiasiassa vxain lähinnä juorut. Osaaminen jäänyt 70-luvulle kun kaikki tehtiin "käsin".
Kaikilla olisi niin paljon mukavampaa kun tekisivät vain sen 7,5h/PV. Luulen, että itsekin nauttisivat enemmän elämästä kun oppisivat tekemään muutakin kuin pitämään kynsien hampain kiinni vanhoista tavoistaan.